Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Bed

Uit Minecraft Wiki
Bed
Bed.png
Bed
Type Solide blok
Fysica Nee
Transparantie Ja
Lichtsterkte Nee
Explosie 1
Gereedschap This block can be broken with any tool, but a sword is the quickest; however it still takes double damage
Vernieuwbaar Ja
Stapelbaar Nee
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Beta 1.3
Drops Zichzelf
Data values Block
dec: 26 hex: 1

A
Item
dec: 355 hex: 1

6

3

Een bed is een blok (eigenlijk twee blokken) die twee functies heeft: Ze staan de speler toe om te slapen, zodat te nacht overgeslagen wordt om het ochtend te maken, en ze resetten de speler zijn spawn punt rond het bed. In multiplayer, moeten alle online spelers in de bovenwereld in een bed liggen om het ochtend te maken.

Als het bed van een speler wordt vernietigd of het bed omgeven is door solide blokken, en de speler sterft wanneer de speler zijn spawn punt daar had ingesteld, verschijnt er een bericht zeggend: Uw bed ontbrak of werd belemmerd, en de speler zal respawnen op het oorspronkelijke spawn punt. Met dit in gedachten, moet de speler weten hoe hij kan navigeren naar zijn basis met het bed vanaf het oorspronkelijke spawn punt, of moet zijn basis in de buurt van de oorspronkelijke spawn punt houden.

Inhoud

[bewerken] Vervaardigen

Ingredienten Invoer » Uitvoer
Wol+ Houten plank

Grid layout Arrow (small).png Bed
Witte wol Witte wol Witte wol
Eikenhouten planken Eikenhouten planken Eikenhouten planken

De kleur van de wol heeft geen effect op de kleur van het bed. De enige manier waarop je de kleur van het bed kan veranderen is door een bronpakket of mod.

[bewerken] Plaatsing

Bedden, in tegenstelling tot normale blokken, nemen twee blokken plaats in. De plaatsing vereist dat er minstens twee blokken vrije ruimte is in de richting waarnaar de speler kijkt. Na plaatsing, zal de voet van het bed op het geselecteerde blok worden geplaatst, en het kussen een blok daarachter. Twee of meer bedden kunnen naast elkaar geplaatst worden, wat dus tweepersoonsbedden mogelijk maakt. Zoals bepaalde andere blokken, kunnen bedden niet worden geplaatst op sneeuw, ijs, gloeisteen, glas, tapijt of bladeren. Als je het blok onder het bed verwijdert zal het bed zelf niet verwijdert worden, maar blijven zweven. Deze zwevende bedden methode maakt het mogelijk om stapelbedden te maken, of om bedden op blokken te plaatsen waar ze normaal niet op geplaatst kunnen worden.

[bewerken] Gedrag

Bedden worden gebruikt door met de gebruik voorwerp knop te klikken terwijl je naar het bed kijkt in de nacht, zodat je slaapt. Ze kunnen ook gebruikt worden tijdens onweer, maar niet tijdens regen of sneeuw. Een poging om een ​​bed te gebruiken op een ander moment zal resulteren in een "U kunt alleen 's nachts slapen" bericht. De exacte tijdspanne van een tik waarin een bed kan worden gebruikt 's nachts is tussen 12.541 en 23.458. Als het bed zweeft zul je erdoorheen vallen in Pocket Edition als je wakker wordt.

Om het bed te laten werken moet de speler naast het bed bij dezelfde hoogte als het bed kunnen staan, op een type blok waar een bed op kan worden gelegd.

Als alle eisen om te slapen zijn voldaan en de speler op een bed klikt, zal de speler worden geplaatst in het bed, in multiplayer wordt u boven de laken gezien, en zal het scherm zal langzaam vervagen tot donker grijs. Gedurende deze tijd, kan de speler het bed te verlaten door op de Opstaan knop te klikken. Zodra de speler het bed in is getreden, wordt het spawn punt in de buurt van het bed gezet.

De animatie van het in slaap vallen

Slapen verandert alleen de tijd van nacht naar zonsopgang; het versnelt de processen die plaatsvinden in de tijd niet, zoals de despawn timer van entiteiten, plantengroei, en smelten. Als het regent of sneeuwt, eindigt het weer wanneer de speler wakker wordt. Als de speler naar bed ging laat in de avond (nadat monsters verschijnde), zal hij in staat zijn om de drops van zon-verbrande ondoden te verzamelen, en gemakkelijk een paar achterblijvers doden. Natuurlijk kunnen er ook creepers en heksen overgebleven zijn, maar die despawnen sneller dan de items doen. Slapen tijdens een onweersbui kan een bosbrand ontketenen, doordat het slapen de regen beëindigd, die de vlammen van een blikseminslag uit zou hebben gezet, er niet meer is.

Bedden zijn 9/16de blokken hoog, wat een pixel meer is dan een plaat. Dit voorkomt dat de speler van een niveau onder het bed, zonder te springen, op het bed kan kruipen, maar je kunt wel kruipen naar andere blokken diagonaal onder het bed, terwijl je op de top van het bed bent.

Bedden geplaatst in de onderwereld of het einde zullen ontploffen wanneer de speler probeert te slapen, en zal omgrenzende blokken in brand steken. [1] [2] Wanneer het word gebroken, zal het bed vallen als een voorwerp (entiteit), en kan worden opgepakt en opnieuw worden geplaatst. Dit kan gebruikt worden voor kraters in de onderwereld, of het einde, maar is uiterst gevaarlijk: De explosie is krachtiger dan TNT, en op point-blank gebied, kan het dodelijk zijn, zelfs tegen een zwaar gepantserde speler. Zelfs een afstand een paar blokken is genoeg om de speler te doden. Het is mogelijk om bedden te laten ontploffen zonder dood te gaan, als je een vol explosiebescherming pantser draagt.

[bewerken] Multiplayer

Om de nacht door te slaan, alle spelers die online zijn in de bovenwereld moeten in het bed liggen op hetzelfde moment. Echter, spelers in de onderwereld of het einde hoeven niet te slapen om dit te laten gebeuren (er is geen dag/nacht cyclus in deze dimensies).

Spelers kunnen ook chatten terwijl ze in bed zijn, en kunnen het bed verlaten voordat de het weer dag wordt (het dus blokkeren voor iedereen).

Het vernietigen van een bed, terwijl een andere speler erin ligt te slapen, zou ertoe leiden dat de speler wakker wordt, zelfs wanneer het niet wordt veroorzaakt door een speler (bijvoorbeeld: een explosie).

Als je probeert te slapen in een bed bezet door een andere speler, zal u het bericht Dit bed is bezet krijgen.

[bewerken] Slaap Onderbreking

In oude versies van Minecraft, slapen in een kwetsbaar bed zou ertoe leiden dat de speler vroeg wakker werd met een zombie of skelet naast hem (aangeduid als een nachtmerrie). Een bed is onveilig beschouwd als het was geplaatst in een gebied dat het passeren van monsters kon toestaan, met een royale definitie - het plaatsen van bedden naast buitenmuren zou dit veroorzaken .

In de huidige versie van Minecraft zijn nachtmerries verwijderd, maar je kunt niet slapen als een vijandige mob binnen 8 blokken van het bed horizontaal is (x en z as) en 5 blokken verticaal. Als een monster in de buurt is, zelfs door een muur, zal de boodschap U mag niet rusten, er zijn monsters dichtbij worden weergegeven en de speler zal niet in staat om te slapen tot de monsters weg zijn of gedood zijn.

[bewerken] Video

[bewerken] Geschiedenis

Beta
1.3 Bedden toegevoegd. Slapen in een gebied dat mogelijk wordt blootgesteld aan monsters kan leiden dat spelers vroeg wakker worden, met een skelet of zombie naast hen. Vroege plannen voor het veranderen van het spawn punt was huilend obsidiaan.
1.4 Slapen in een bed zet je spawn punt, maar werkt niet voor de meeste gebruikers. Blijkbaar, op dat moment zou het spawn punt onbedoeld worden verandert als Opstaan wordt geklikt en de functie was beperkt tot multiplayer.
1.4_01 Bedden fungeren nu als een respawn punt zoals bedoeld.
1.6 Proberen te slapen in een bed in de onderwereld zorgt ervoor dat het exploderen.
1.7 Het bed-kant textuur is verplaatst naar het textuurpakket bestand, evenals de taart textuur.
Officieel spel
1.0.0 Bedden spawnen monsters niet meer, in plaats daarvan, proberen te slapen wanneer er monsters rond je zijn zal de melding Je mag nu niet rusten, er zijn monsters vlakbij weergegeven.
1.2.5 Katten in staande positie gaan nu met opzet zitten op bedden, op kisten, en op actieve ovens, waardoor spelers ze niet kunnen gebruiken.
1.5 Bedden controleren hun klimaat voor ontploffing, in plaats van alleen hun dimensie.
Pocket Editie Alpha
0.4.0 Bedden toegevoegd

[bewerken] Fouten

Problemen met betrekking tot "Bed" worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

[bewerken] Gallerij

[bewerken] Referenties

  1. Reactie door Notch op Reddit
  2. Video van 1.6 Test Build 3