Delen

Delen

Bloempot

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Deze pagina bevat inhoud van functies die worden meegenomen in de volgende update.
Deze functies zijn verschenen in snapshots, maar de volledige update, dat deze functies bevat, is nog niet officieel uitgegeven.
Bloempot
Bloempot.png
Bloempot
Type Massief Blok
Fysica Nee
Transparantie Ja
Lichtsterkte Nee
Explosie ?
Gereedschap Any tool
Vernieuwbaar Nee
Stapelbaar Ja (64)
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning 12w34a
Drops Zichzelf
Datawaarde dec: 390 hex: 1

8

6

Een bloempot is een opkomende decoratieve block die het mogelijk maakt om kiemplanten, paddestoelen, bloemen, cactussen, varens en dode struiken te planten. Planten die niet kunnen worden geplaatst in een pot zijn: normaal hoog gras, vines, Lily Pads, pompoenen, meloenen, Nether Wart en suikerrietten. Als de bloempot met plant wordt stuk gemaakt kan de speler beide weer oprapen. Als het blok waarop de bloempot staat wordt stuk gemaakt, vallen bloempot en plant als voorwerp op de grond.

Bloempotten kunnen geplaatst worden op omgekeerde platen en omgekeerde trappen. Ze kunnen niet op een gewone plaat of trap gezet worden. Als de speler met z'n muis richt op de zijkant van een blok dat achter of boven de werkbank zit, zal de bloempot op de werkbank worden geplaatst. Dit zelfde geld ook voor de ovens en dispensers, maar niet voor hekken, ketels en kisten. De bloempot is 3/8 van een blok hoog en de speler kan er overheen lopen. De speler kan niet vanaf een bloempot naar een volledig blok lopen, hij/zij zal dan toch moeten springen.

Vervaardigen[bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Baksteen

Grid layout Arrow (small).png Bloempot
Baksteen
Baksteen

Baksteen

Geschiedenis[bewerken]

Toekomstig
[[Versiegeschiedenis#|]] Op 16 Augustus 2012, heeft Dinnerbone een plaatje getweet van de bloempotten.[1]
12w34a Bloempotten toegevoegd.

Gallery[bewerken]

Trivia[bewerken]

  • De bloempot is gebaseerd van een suggestie die op Reddit was gemaakt, net als de Ender kist and voorwerp omlijsting.[2]
  • Als een cactus in een bloempot geplant is, zal hij de speler geen schade toebrengen.
  • Bloempotten vallen net als zand en grind naar beneden, net als fakkels

References[bewerken]

  1. dinnerbonetweet:236062188555624448
  2. dinnerbonetweet:235747041286975488