Delen

Delen

Brood

Uit Minecraft Wiki
Brood
Bread2.png
Brood
Type Voedsel
Vult Half Hunger.svgHunger.svgHunger.svg
Kookbaar Nee
Stapelbaar Ja (64)
Eerste verschijning ?
Data value dec: dec297 hex: 297

Brood (Engels: Bread) is beschikbaar sinds Infdev als voedsel.

Verkrijgen[bewerken]

Craften[bewerken]

Ingrediënten Invoer » uitvoer
Graan

Grid layout Arrow (small).png Brood

Tarwe Tarwe Tarwe

Gegenereerd in de wereld[bewerken]

Brood kan gevonden worden in Kisten in de volgende structuren: Mijnschaften, Kerker, Oerwoud Tempels, |Woestijn Tempels, en in Dorpen.

Bonus kist[bewerken]

Er kunnen 2-3 broden in een Bonus kist te vinden zijn.

Voordelen[bewerken]

  • Het oogsten van graan is betrouwbaar. Varkens en paddenstoelen verschijnen willekeurig terwijl de speler het graan zelf in de hand heeft. Een graanveld kan achtergelaten worden voor 2 à 3 dagen om ondergronds te gaan. Bij het terugkomen kan het geoogst worden en opnieuw gezaaid worden. Dit zorgt voor een betrouwbare voedselbron en relatief ongestoord delven.
  • Omdat brood maar voor Half Hunger.svgHunger.svgHunger.svg geneest wordt er minder verspild.
  • Er kan een volledige stapel van 64 graan mee worden genomen inclusief een werktafel. Hierdoor is het voor de speler mogelijk om onderweg brood te maken en zichzelf te herstellen van maximaal 52,5 harten.
  • Het oogsten kan in het begin langzaam gaan, maar de efficiëntie zal uiteindelijk hoger liggen dan bij gebakken karbonade of paddenstoelenstoofpot.
  • Het oogsten is over het algemeen veiliger, omdat er zelf een veld met eventueel hekken kan worden gekozen dat dichtbij de schuilplaats is. Hierdoor is het mogelijk om zelfs 's nachts te oogsten zonder gestoord te worden door vijandige mobs.
  • Brood kan makkelijker gemaakt worden door beendermeel. Beendermeel kan als mest gebruikt worden voor het graan waardoor het meteen volgroeid is en rijp voor de oogst.
  • Graan kan ook worden gebruikt als ingrediënt voor taart en koekjes. Hierdoor is het multifunctioneel ingrediënt.

Nadelen[bewerken]

  • Het proces om brood te krijgen kan lang zijn. De speler moet een schoffel maken, zaden verkrijgen, een goed stuk landbouwgrond maken, zaaien, voor minstens een dag wachten, het graan oogsten en uiteindelijk brood maken van het graan. Dit is relatief langer dan het doden van varkens en de karbonade in de oven stoppen. Maar met de beschikbaarheid van beendermeel kan de duur van het proces aanzienlijk korter gemaakt worden.
  • Elk stuk brood geneest maar voor 212 hart, vergeleken met ander voedsel die meer genezen (bijvoorbeeld gebakken karbonade die 4 harten geneest). Zie voedsel voor meer informatie.

Prestaties[bewerken]

Icon Prestatie In-game uitleg Prestatie nodig Wat moet je doen Xbox punten gekregen Trofee type (playstation)
Achievement-plain.png
Grid Brood.png
Bake Bread Maak van Graan een Brood Time to Farm! Pak een Brood op uit een Werkbank of van de grond. 20G Zilver

Trivia[bewerken]

  • Vroeger waren 6 stuks graan vereist om brood te maken.
  • Brood was vroeger niet stapelbaar.
  • Brood kan worden gevonden in kist.