Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Drakenei

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Dit voorwerp heeft op dit moment geen nuttig gebruik.
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.
Drakenei
Dragon Egg.png
Drakenei
Type Solid Block
Vereisten Nee
Fysica Ja
Transparantie Ja
Lichtsterkte Ja, 1
Explosie ?
Gereedschap Een diamanten houweel of beter is benodigd om dit blok te verkrijgen
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Ja, 64
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Beta 1.9 Pre-release 6
Drops Zichzelf
Datawaarde dec: 122 hex: 7

A

Disambig color.svg Dit artikel gaat over Dragon Eggs. Voor chicken eggs, zie Egg.

Het Drakenei is een blok dat verschijnt bovenop de Bedrock portal nadat de Enderdraak is vernietigd in The End. Ze hebben op dit moment nog geen duidelijke bedoeling,[1] maar ze zijn moeilijk te verzamelen.

Inhoud

[bewerken] Gebruik

Als je een enderdraak hebt verslagen dan krijg je een drakenei. Als je op het drakenei klikt dan gaat hij weg 7 blokken verticaal en 15 horizontaal.

Als je op een Drakenei klikt zal hij teleporteren naar een plaats in een straal van 7 blokken. Ook zijn er dan een soort sterren te zien zoals die van een Nether-portaal of een Enderman. Een Drakenei zou niet naar zand, fakkels en e.d. teleporteren. als er geen andere mogelijk is zakt hij door het blok het tot hij op een blok beland waar hij wel op kan vallen. Dan zal de enderegg daar ook op blijven staan.

Om het drakenei te bemachtigen kan men gebruik maken van een piston die het ei wegduwt waardoor het breekt, of door een fakkel onder het blok waar het ei op staat te plaatsen en vervolgens dat blok te breken, waardoor het ei valt en op de fakkel beland waardoor het "breekt" en op te pakken is.

Als er geprobeert wordt om het Drakenei te breken met een Gehackt zwaard (Meer dan 40 schade (20 hartjes) zal Minecraft crashen.

[bewerken] Geschiedenis

Het drakenei is een item voor het eerst genoemd door Notch op 27 oktober 2011, aan wie Notch eigenlijk zou moeten werken voor de feature freeze,[2][3] Alsnog leek het te werken tijdens het.

Het drakenei was voor het eerst geïntroduceert in Beta 1.9, pre-release 6 (11 november 2011)

In Minecraft 1.0 heeft het drakenei geen bewerkings nut.

[bewerken] Gallery

[bewerken] Trivia

  • Destroying its accompanying Overworld Portal with water or lava will also cause it to drop as a resource.
  • Enderdragons destroy Dragon Eggs when passing through them.
  • The writer of the Minecraft comic WonderCraft, Samcube, was requested by Mojang to create official Minecraft posters for possible purchase. In part of these works, one can see an area with an Enderdragon and a chicken on top of a Huge Mushroom. In the same scene is a purple, egg-shaped block like entity near the chicken - this was the Dragon Egg. However, it is unknown why Mojang would give Samcube information about the Dragon Egg before anyone else.
  • The achievement “The End.” features a Dragon Egg as its icon.
  • When hit with flint and steel (left click) it might break with one hit or teleport and appear in a new position, but still broken.
  • If you try to mine the egg with a hacked pickaxe (effectivity enchantment level 126), the game will crash.
  • It is one of the few blocks that cannot be obtained through the creative mode inventory.

[bewerken] References

  1. Just for "Bragging rights": http://twitter.com/jeb_/status/142252321232007168
  2. http://twitter.com/notch/status/129448393880780800
  3. http://twitter.com/notch/status/129450909775314944

[bewerken] zie ook