Help mee met het HESI-project!

Altijd irritant gevonden dat er geen versie-informatie beschikbaar was? Help mee met Error 404: Version not found-project!

Emmer

Uit Minecraft Wiki
Emmer
Bucket.png

Type

Gereedschap

Duurzaamheid

N.V.T.

Vernieuwbaar

?

Stapelbaar

Ja

Eerste verschijning

Infdev (June 15, 2010)

Datawaarde

dec: 325 hex: 145

Emmer is gereedschap dat wordt gebruikt voor het dragen van water, lava of melk. Water en lava emmers kunnen alleen verkregen worden door het rechts klikken op water- of lavabron. Wat van de bron af loopt kan niet worden verzameld. Emmers met melk kunnen worden verkregen door rechts te klikken op een koe.

Als iemand onderwater is en hij beweegt voorwaarts, zal het vullen van een lege emmer voor een tijdelijke luchtbel zorgen. Dit is genoeg om de luchtmeter bij te vullen, wat ervoor zorgt dat iemand eeuwig onderwater kan blijven. Het water kan gewoon weer omgegooid worden om de emmer leeg te krijgen. Emmers kunnen gemaakt worden met ijzer of gevonden worden in kerkers. Er is een 80% kans om een emmer te vinden in een schatkist in een kerker.

Een emmer is een gereedschap dat gebruikt kan worden voor het vervoeren of opslaan van water, melk of lava. Emmers met water kunnen gebruikt worden om vuren te doven in een noodgeval, en om meren in te polderen en te vullen.

Emmers kunnen ook worden gebruikt als een duik hulpmiddel. Door recht naar beneden te richten en de emmer te vullen, zal de speler omgeven worden door lucht voor een korte tijd, en dus de lucht meter van de speler bij te vullen.

Maken[bewerken | brontekst bewerken]

Ingredienten Input » Output
IJzer staaf

Types emmers[bewerken | brontekst bewerken]

Kijk ook eens naar[bewerken | brontekst bewerken]