Help mee met het HESI-project!

Bijna alle problemen met de MediaWiki 1.26-update zijn opgelost.

Emmer

Uit Minecraft Wiki
Emmer
Bucket.png
Emmer
Type Gereedschap
Duurzaamheid N.V.T.
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Ja
Eerste verschijning Infdev (June 15, 2010)
Datawaarde dec: 325 hex: 145

Emmer is gereedschap dat wordt gebruikt voor het dragen van water, lava of melk. Water en lava emmers kunnen alleen verkregen worden door het rechts klikken op water- of lavabron. Wat van de bron af loopt kan niet worden verzameld. Emmers met melk kunnen worden verkregen door rechts te klikken op een koe.

Als iemand onderwater is en hij beweegt voorwaarts, zal het vullen van een lege emmer voor een tijdelijke luchtbel zorgen. Dit is genoeg om de luchtmeter bij te vullen, wat ervoor zorgt dat iemand eeuwig onderwater kan blijven. Het water kan gewoon weer omgegooid worden om de emmer leeg te krijgen. Emmers kunnen gemaakt worden met ijzer of gevonden worden in kerkers. Er is een 80% kans om een emmer te vinden in een schatkist in een kerker.

Een emmer is een gereedschap dat gebruikt kan worden voor het vervoeren of opslaan van water, melk of lava. Emmers met water kunnen gebruikt worden om vuren te doven in een noodgeval, en om meren in te polderen en te vullen.

Emmers kunnen ook worden gebruikt als een duik hulpmiddel. Door recht naar beneden te richten en de emmer te vullen, zal de speler omgeven worden door lucht voor een korte tijd, en dus de lucht meter van de speler bij te vullen.

Maken[bewerken | brontekst bewerken]

Ingredienten Input » Output
IJzer staaf

IJzerstaaf
IJzerstaaf

IJzerstaaf

Emmer

Types emmers[bewerken | brontekst bewerken]

Kijk ook eens naar[bewerken | brontekst bewerken]