Gebraden kip

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Gebraden kip
Cookedchicken.png

Type

Eten

Vult

Hunger.svgHunger.svgHunger.svg

Kookbaar

Nee

Hernieuwbaar

Nee

Stapelbaar

Ja (64)

Eerste verschijning

Beta 1.8

Datawaarde

dec: ? hex: ? bin: ?

Gebraden kip is een voedselitem dat in de 1.8 "Avontuur update" is toegevoegd, en wat gemaakt wordt door Rauwe kip in een oven te roosteren of door kippen met vuur te doden. De Gebraden Kip geneest 3 Hongerpunten en 7.2 verzadigingspunten, waardoor het iets beter is dan Brood of Gebakken Vis.

Bereiden[bewerken | brontekst bewerken]

Ingredienten Input » Output
Rauwe Kip + Brandstof

Gedrag[bewerken | brontekst bewerken]

Gebraden Kip kan ook verkregen worden door een kip met vuur te doden, wat een directere maar gevaarlijkere manier is om het te verkrijgen. Rauwe kip opeten levert slechts 1/3 [Hunger.svg] van de hongerpunten op en geeft je de kans voedselvergiftiging te geven.

Farming[bewerken | brontekst bewerken]

Omdat kippen sinds Beta 1.8 niet meer verdwijnen is het makkelijk mogelijk om eiboerderijen te maken. Plaats eieren in dispensers om automatisch kippen te spawnen, laat de kippen daarna op een brandend blok netherrack vallen en laat ze van dat blok afrennen. Ze zullen doodbranden en gebraden kip laten vallen.

Historie[bewerken | brontekst bewerken]

Eerst zag gebraden kip er anders uit - Cooked chicken-Pre Beta 1.8.png, maar werd aangepast nadat Jeb toegaf dat het niet aan Minecraft's themaeisen voldeed.

Gallerij[bewerken | brontekst bewerken]