Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Glas

Uit Minecraft Wiki
Glas
Glass.png
Glas
Type Solide Blok
Fysica Ja
Transparantie Ja
Lichtsterkte Nee
Explosie 1.5
Gereedschap This block can be broken with any tool, but a sword is the quickest; however it still takes double damage
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Ja (64)
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Classic 0.0.18a_02
Drops Zichzelf
Datawaarde dec: 20 hex: 1

4

Glas is een decoratief blok in Minecraft dat licht doorlaat. Daardoor is het handig voor het bouwen van serres of wordt het vaak gebruikt als een raam. Alle zes de zijden van het blok hebben dezelfde, bijna geheel doorzichtige, texture. Glas blokken die tegen andere glas blokken geplaatst zijn, zijn onzichtbaar als je door de ene naar de andere kijkt.
Glas zal redstone niet verhinderen verticaal naar beneden geplaatst als het naar een blok diagonaal er beneden loopt te worden.
Glas wordt niet natuurlijk aangemaakt in een Minecraft wereld maar kan gemaakt worden door het smelten van zand in een oven.

Als je Glas vernielt zal het breken maar je zal niets terugkrijgen.

Fakkels, Redstone (Kabel), Jack-O-Lanterns, Spoor, Deuren, Drukplaten, Bedden en Ladders kunnen niet geplaatst worden op glas.

Ingrediënten Smelten Beschrijven
Zand
Zand Grid layout Furnace Progress.png Glas
Grid layout Fire.png
Steenkool
Vereist een oven, brandstof, en minstens 1 blok zand.

[bewerken] Als een verwerkingsingrediënt

In Beta 1.8 kunnen Glazen ruit gemaakt worden door zes glas blokken in een rechthoek te plaatsen.
In Minecraft Beta 1.9 Pre-Release 3 kunnen Glazen Flessen gemaakt worden door drie glas blokken hetzelfde te plaatsen als je Houten planken zou plaatsen voor een Kom.

Ingrediënten Verwerking Uitvoer
Glas

Grid layout Arrow (small).png Glazen ruit
Glas Glas Glas
Glas Glas Glas
Glazen ruit
Glas

Grid layout Arrow (small).png Glazen fles
Glas
Glas

Glas

[bewerken] Trivia

  • In Survival Test modus konden glazen blokken heel snel gebroken worden en lieten ze een blok glas vallen om op te pakken. Toen was de enige manier om glas te krijgen door glas blokken op de kaart te zetten voordat het level geladen werd in de client.
  • Voor Beta 1.6 kom geen oneindige bron van water boven glas gecreëerd worden als daar water was.
  • Als je glas probeert aan te steken met Vuurslag, dan zal de levensduur van het gereedschap naar beneden gaan, maar er zullen geen vlammen verschijnen.
  • Pijlen zullen glas niet breken als ze er op afgevuurd worden.
  • Glas boven een kist zal de kist niet verhinderen om te openen.
  • Torens van glas kunnen licht onder water brengen door middel van zonlicht.
  • Glas geplaatst naast water dat naar beneden stroomt zal het water sneller en agressiever doen stromen, dit kan handig zijn bij het maken van vallen.
  • Als glas wordt geplaatst over een voorwerp dat is laten vallen zal het voorwerp blijven waar het is, maar kan gewoon worden opgepakt.
  • Glas had, toen het voor het eerst gemaakt werd, een andere texture. Old Glass.png
  • Voor Beta 1.5_01, viel regen door glas en andere transparante blokken.
  • Glas kan sneller worden vernietigd met een zwaard dan met de hand, maar het neemt wel twee keer zoveel gebruikseenheden in.
  • Als je naar een Enderman, Skelet or a Creeper kijkt door glas, zal het niet geïrriteerd raken.
  • Smalle (1x1) glazen torens markeren burchten die gevonden kunnen worden in werelden gegenereerd in Beta 1.9pre3. dit is geen bug, maar een debug functie die Jeb vergeten is weg te halen.[1]
  • Het kost evenveel tijd om glas met de hand kapot te maken als met een houweel. Dus glas breken met je hand kan de levensduur verlengen van je gereedschap.durability.
  1. http://twitter.com/jeb_/status/121951968389369857