Delen

Delen

Glazen ruit

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Glazen ruit
Glass Pane.png
Glazen ruit
Type Solide Blok
Fysica Nee
Transparantie Ja
Lichtsterkte Nee
Explosie ?
Gereedschap This block can be broken with any tool, but a sword is the quickest; however it still takes double damage
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Ja (64)
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Beta 1.8 pre-release
Drops Zichzelf
Datawaarde dec: 102 hex: 6

6

Glazen Ruiten zijn transparante blokken die kunnen worden gebruikt als alternatief voor glas blokken. Ze maken verbinding met aangrenzende deelvensters, net als redstone, tralies, en hekken. Ze hebben de dezelfde textuur als glas. Ruiten worden gebruikt voor de ramen van dorpen. Wanneer het geplaatst is zonder dat er iets aan de zijden van het blok is zal het verschijnen in de vorm van een + maar wanneer iets wordt geplaatst op de zijkanten van het blok wordt het plat of in een + vorm of een - afhankelijk van de items eromheen.

Gebruiken[bewerken]

Glazen Panelen zijn efficiënter dan normaal glas, ze nemen 66% minder ruimte in dan glazen blokken, je hebt slechts 6 glazen blokken nodig voor het maken van 16 glazen panelen. Ze lijken enigszins helderder dan glazen blokken.

Door hun vorm kan je ze in het water gebruiken als luchtzakken.

Ook kunnen items er doorheen vallen maar niet de speler, zo kan je voorkomen dat je in een lavaprullenbak valt.

Als je de ruit gebruikt in een gebouw en als er geen blok boven de speler zit kan je ver omhoog kijken.

Maken[bewerken]

Glazen Panelen kan je maken door 6 blokken glas in een 2x3 horizontale rechthoek.

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Glas

Grid layout Arrow (small).png Glazen ruit
Glas Glas Glas
Glas Glas Glas

Bugs[bewerken]

Geschiedenis[bewerken]

Glazen ruiten zijn ingevoerd in Beta 1.8. Voor Beta 1.9 Prerelease 2, kon je de glazen ruiten oppakken als je ze kapotmaakte.[1]

Info[bewerken]

  • Een 2x2 ruimte gemaakt van glazen ruiten maken een gat groot genoeg om een speler door te laten in het midden, maar regen water, etc. komt er niet door. Dit kan gebruikt worden als ingang voor een onderwater huis, maar niet als uitgang. Tralies werken op dezelfde manier.
  • Wees zorgvuldig met waar je een Kiemplant plant: wanneer een boom groeit, worden alle Glazen Ruiten die in de weg zitten verwijderd.
  • Glazen Ruiten zijn veel feller dan Glazen Blokken , waardoor ze beter geschikt zijn voor hoog zichtbare gebouwen.
  • Als twee glazen ruiten geplaatst zijn met een blok ruimte ertussen kan een Spin, die twee blokken breed is er tussendoor.
  • Glazen Ruiten geven geen blok, ook niet met een Zijden Streling pickaxe, in tegenstelling tot Glazen blokken.

Gallerij[bewerken]

References[bewerken]

  1. http://www.twitvid.com/RQ2RZ(ongeveer 1:45 min)