De prijs van Minecraft PC Editie is sinds 23 mei 2016 €23,95 in plaats van €19,95.

Help mee met het HESI-project!

Altijd irritant gevonden dat er geen versie-informatie beschikbaar was? Help mee met Error 404: Version not found-project!

Goudklompje

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Goudklompje
Goudklompje.png

Type

Grondstoffen

Duurzaamheid

N.V.T.

Vernieuwbaar

ja

Stapelbaar

ja (64)

Eerste verschijning

Beta 1.9 Pre-release

Datawaarde

dec: 371 hex: 173

Goudklompje (Engels: Gold Nugget) is een voorwerp dat eerst werden toegevoegd in de Beta 1.9 Pre-release. Deze worden verkregen bij het doden van varkenzombies, en kunnen omgezet worden naar Goud staven, waardoor Goud een hernieuwbaar erts wordt. Een goudklompje kan samen met een Meloen (schijf) gecombineerd worden om een Glinsterende meloen te maken.

Vervaardigen[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Goud (staaf)

Als ingrediënt[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Goudklompje

Meloen (schijf)
+
Goudklompjes

Wortel +
Goudklompjes

  • Op sommige servers zonder een geldsysteem, wordt goud gebruikt als een betalingsmiddel omdat 81 klompjes = 9 staven = 1 blok waardoor het gemakkelijk is om voorwerpen te kopen.
  • Sinds dat varkenzombies gouden zwaarden dragen, wordt aangenomen dat de klompjes van hun kapotte zwaarden komen als ze sterven. Maar dan zou enkel 1/18 van het goud van hun zwaarden verkregen worden (aangenomen dat er een 100% kans is).
  • Met de toevoeging van de klompjes, is goud een hernieuwbare grondstof geworden, met het blok, wapenuitrusting, werktuigen, en de Glinsterende Meloen.
  • Het vereist 81 klompjes om 1 goud blok te maken.
  • Sinds de paardenupdate kunnen er geen gouden appels meer gemaakt worden van goudklompjes, ze moeten nu met goudstaven gemaakt worden.