Herobrine

Uit Minecraft Wiki
Afbeelding van Herobrine

Je kunt helpen door het uit te breiden.

Herobrine[bewerken | brontekst bewerken]

Herobrine is het onderwerp van een door de community gemaakte "creepy-pasta" (griezelig verhaal). Hij is een van de grootste iconen in de Minecraft-gemeenschap. Herobrine heeft in geen enkele versie van Minecraft bestaan.

"Canon" van Herobrine wordt gezien als het eerste verhaal/plaatje over Herobrine, evenals de Brocraft stream. Alles wat later is uitgebracht dan deze twee publicaties wordt gezien als variatie op het orgineel door fans.

Zit Herobrine in Minecraft?[bewerken | brontekst bewerken]

Herobrine zit niet in minecraft.

Er zijn totaal geen referenties van hem in de broncode, en er is geen code die toestaat dat een entiteit zich gedraagt als Herobrine. Er is ook geen terrein code die 2x2 tunnels, redstone-fakkel of uitgebreide kerkers met vallen genereren.

Er is geen enkele mogelijkheid dat Herobrine kan bestaan in een ongemodificeerde client of server. Claims dat hij wel bestaat zijn pertinent onjuist. Als hij toch voorkomt, kan dat alleen komen door mods die geïnstalleerd zijn.

Andere tekenen dat Herobrine in de buurt zou zijn, zoals bomen zonder bladeren, willekeurige glowstone torens, verdachte berichten op borden, etc. zijn ofwel glitches, ofwel geplaatst door een andere speler om je te misleiden.

De Minecraft Wiki en Forums doen niet mee aan deze populaire Herobrine grap. Als een Herobrine-gerelateerde reactie verwijderd wordt, is dat omdat Herobrine niet bestaat.

Oorsprong en populariteit[bewerken | brontekst bewerken]

In het orginele creepy-pasta verhaal creëert Herobrine willekeurige constructies, zoals zand piramides in de oceaan en lange 2x2 tunnels. Hij snijdt ook bladeren van bomen.

Herobrine kwam voor het eerst voor in een enkel plaatje waarin een ontmoeting beschreven wordt. Het werd geplaatst op 4chan's /v/ bord, waar het maar weinig aandacht kreeg. Er werd verteld hoe Herobrine in iemand's single player wereld langskwam, en bovengenoemde structuren begon te bouwen. Op dit forum werd Herobrine voor het eerst bij deze naam genoemd.

Pas later werd Herobrine populair, toen de Brocraft streamer "Copeland" screenshots voorzag van een Herobrine figuur door digitale bewerking. Copeland was bekend met het 4Chan verhaal, en wilde er aan meedoen. Na positieve reacties besloot hij er een grap van te maken.