Op 23 februari 2017 werd bekend gemaakt dat er een geheugenlek in CloudFlare, een systeem dat onder andere de Wiki gebruikt, zat. Aangeraden wordt om in te loggen als je een account hebt en het wachtwoord ervan te wijzigen om eventuele hackers zo min mogelijk kans te geven jouw account te stelen. Zie voor meer informatie dit bericht.

Inventaris

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.

Het inventaris is de plek waar alle opgepakte voorwerpen van de speler in terechtkomen. Het inventaris heeft drie rijen van elk negen hokjes en een rij waar spullen in gezet kunnen worden die vastgepakt en gebruikt kunnen worden. Dit brengt het totale aantal hokjes op 36. Bovendien zijn er vier vakjes waar verschillende delen van de wapenuitrusting geplaatst kunnen worden, en een 2x2 verwerkingsvlak. Rechts naast de vakjes voor het harnas, is tegen een zwarte achtergrond de speler te zien, zoals hij er voor anderen uitziet.

Bij het openen van een kist, werkbank, magische tafel etc. zie je ook je inventaris zodat je de dingen vanuit je inventaris zo in de betreffende voorwerp kan doen.

Itemslotnummer[bewerken | brontekst bewerken]

Elk vakje in de inventaris heeft een eigen nummer (zie foto)

Itemsslotnummers