Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Kist

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.
Kist
Chest.gif
Double Chest.gif
Kist
Type Een vast Blok
Fysica Nee
Transparantie Ja
Lichtsterkte Nee
Explosie ?
Gereedschap This block can be broken with any tool, but a axe is the quickest
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Ja (64)
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Indev 0.31 (January 24, 2010)
Drops Zichzelf
Datawaarde dec: 54 hex: 3

6

Kisten zijn opslagruimtes waar je spullen in kunt bewaren. Een enkele kist kan 27 verschillende voorwerpen of stacks bewaren. Een grote kist kun je maken door twee kisten naast elkaar te zetten. In een grote kist kun je 54 (2x27) items bewaren.

Om een ​​kist te openen, klik je met de rechtermuisknop op de kist. Na het openen van een kist kunnen alle voorwerpen in een slot snel worden overgebracht naar en van de inventaris van een speler door eerst shift ingedrukt te houden en dan op de voorwerpen te klikken - dit zal alle items in het slot verplaatsen naar een vrij slot in de inventaris en vice versa. Voor meer controle kunnen alle dingen in een slot worden opgehaald met de linkermuisknop, of de helft van de items met de rechtermuisknop; gebruik vervolgens de linkermuisknop om alle voorwerpen in een slot te plaatsen, of klik met de rechtermuisknop om slechts één item per keer in een slot te plaatsen.

Vernietiging van een kist met voorwerpen zal de gehele inhoud ervan laten vallen in de omgeving. Als een helft van een grote kist wordt vernietigd, vallen de bijbehorende items uit de vernietigde kist op de grond en de resterende kist zal blijven functioneren als een kleine kist. De items in een grote kist worden zo georganiseerd, zodat de onderste helft van de inventaris is geconcentreerd in de zuidelijke of oostelijke richting van de grote kist, afhankelijk van hoe de kist is gericht.

Kisten komen natuurlijk enkel voor in kerkers bewaakt door een monsterkooi, in verlaten_mijnschachten, en in burchten.Deze natuurlijke kisten zijn momenteel de enige manier om zadels te verkrijgen.

Voor de Beta 1.8 update had een kist het formaat van 1 geheel (2 gehele) blok(ken). Hierna werd hij iets kleiner dan 1 geheel blok, en werd er ook diepteverschil aangebracht.

Kisten kunnen worden omringd door andere blokken aan alle kanten, maar de top moet vrij zijn, anders kan de kist niet worden geopend. (uitzonderingen op andere kisten, zie hieronder Bugs). Kisten die zijn geplaatst in vloeren functioneren normaal.

Inhoud

[bewerken] Vervaardigen

Een kist is vervaardigd uit acht houten planken, zoals hieronder getoond:

Ingrediënten Invoer » Uitvoer Description
Houten planken
Eikenhouten planken Eikenhouten planken Eikenhouten planken Grid layout Arrow (small).png Kist
Eikenhouten planken
Eikenhouten planken
Eikenhouten planken Eikenhouten planken Eikenhouten planken
Twee kisten maken een grote kist wanneer je er twee naast elkaar zet.

Een kist kan gecombineerd worden met een minecart om een Mijnkar met kist te maken, zoals hieronder weergegeven:

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Kist + Mijnkar

Grid layout Arrow (small).png Mijnkar met kist

Kist

Mijnkar

[bewerken] Persoonlijke datagegevens

  • Nbtsheet.png Items: Lijst van de spullen die erin zitten.
  • Nbtsheet.png Lock: Indien er iets staat, kun je alleen de kist openen als je een voorwerp (maakt niet uit wat) dat net zo heet vasthoudt.
  • Nbtsheet.png CustomName: De naam die je bij het openen van de kist ziet.

[bewerken] Galerij

[bewerken] Bugs

Torches werden op een kist geplaatst door te proberen om ze te plaatsen op het blok onder de kist.
Een niet-bijgewerkte kist in een 1.7 wereld.
  • In SMP Beta 1.8.1 Kisten glitchen en crashen het spel soms als je ze plaatst. Dit is te wijten aan een " Generic Reason ", wat betekent dat er een fout in de codering zit.
  • Als je op een specifieke plek naast de kist staat, zal deze donker worden.
  • Bij het eerst openen van de kist en dan snel sluiten ervan, zal de kist open blijven.
  • In 1.8, wanneer shift + klikken op objecten uit een kist in een reeds Inventaris , of uit de inventaris tot een volledige borst , zou Minecraft crashen . 1.8.1 werd alleen uitgebracht om deze bug op te lossen, hoewel het nog steeds gebeurt.
  • Sommige kisten in een 1.7 save file zal zwart zijn als je de wereld te betreden in 1.8 , maar zal nog open . Echter kan deze fout worden vastgesteld door aanpassing van de borst door een blok ernaast , weer te verwijderen . Bijv. fakkel , Kei , enz.
  • Sommige kisten van 1,7 verschijnt gedraaid , waaronder in een muur , bij het bekijken van hen in 1.8 . Herscheppen van de helft van de borst corrigeert dit.
  • Het is mogelijk te bevestigen fakkel es hierboven en alle kanten van een kist , door te proberen om ze op een blok boven of onder de borst in snelle opeenvolging .
  • Kisten vereisen doorgaans een ruimte lucht erboven te gebruiken als bouwstenen direct boven voorkomt de borst worden geopend . Bepaalde blokken geplaatst over de borst nog steeds mogelijk de kist te openen . Deze zijn :
    • Vloeistoffen : Water en Lava .
    • Planten : Bladeren , Cactus ( met een waterbron blok geplaatst) , en Landbouwgrond .
    • Doorzichtige Blokken : Glas , Plakken , Trappen , Monsterkooi , Sneeuw , Ijs , Hek , taart , bed , Glowstone , en kisten .
    • Niet- Blocks : [ [ Torch ] ] , [ [ Redstone ( Torch ) | Redstone fakkel ] ] , [ [ Redstone ( Wire ) | Redstone Wire ] ] , [ [ Redstone Repeater ] ] , [ [ Pressure Plates ] ] , [ [ Hendel ] ] , [ [ Ladders ] ] , [ [ Rails ] ] en [ [ Aanmelden ] ] .
  • Als u gedood , terwijl het hebben van de borst GUI open en je items overzetten vanaf de borst naar je inventaris nadat je bent gedood , zal deze items verloren .
  • Kisten kunnen nabij [ [ lava ] ] worden geplaatst en in brand vliegen . Ze zullen echter niet branden en na enkele seconden het vuur zal doven , waardoor de borst intact .
  • Wanneer de grond in de buurt van de duisternis , beweging veroorzaakt kisten te knipperen in volledige helderheid , dan terug naar normaal .
  • soms , kan het ertoe leiden dat het spel crasht als je een kist blok naast een waterbron blok te vernietigen .
  • Als u een kist naast een hek het zal zijn onzichtbaar , en als je erop klikt zal je spel crashen . ( bevestigde alleen in SMP en 1.9 prerelease 4 )
  • In SMP , in geval van matige tot ernstige vertraging , als je de kist af te sluiten , de klep kan open blijven . Opnieuw verbinding met de server kan dit oplossen .

[bewerken] Trivia

Een drievoudige kist was mogelijk om door een blok van water door een grote kist, en vervolgens het plaatsen van een kist in het water zet.
  • A special version of the Chest, Locked Chest, was used as an April Fool's joke on April 1st, 2011 in version Beta 1.4. It was removed April 5, 2011.
    • It is now still possible to place Locked Chests after 1.4, using inventory editors.
  • Previously, if a chest was placed next to a large chest it would attempt to "connect" with the large one, changing its texture to that of half a large chest. However, this is purely visual; they would still act like two separate chests, but as seen in the picture, you could connect multiple chests together and get a glitched "Huge Chest".
    • Additionally, if one attempted to open a chest connected on all four sides, the game froze and the client crashed. This was partially fixed in Beta 1.1_02, however it was still possible if the chest was not placed horizontally adjacent to a large chest or if placed in the location of a fluid. The game would no longer freeze, but instead display a graphically glitched, fully functional chest screen. This bug was completely fixed in Beta 1.5, however any chest previously created in this way still functions.
  • Unlike most other wooden blocks, chests are not flammable.
  • In worlds generated in an Alpha version of Minecraft, chests placed by the player will have a different behavior than the currently known one in Beta. The chest will be placed facing towards the player (with the latch in front), instead of using the current algorithm being that the chest will face away from any adjacent solid blocks, or face west if placed independently of other blocks.
    • This particular behavior takes place on any Alpha world, even if played on a Beta version of the game.
  • In Beta 1.8, chest opening and closing sound was the same sound file as a door, although this was replaced in 1.0.0.
  • Since the Beta 1.8 update, chests are slightly smaller than they were before.
  • Sometimes the chest top will not close after one is done using it.
  • As of 1.0.0, a sound update was released and chests now have a new sound.
  • As of Beta 1.8, the chest's texture is not in the terrain.png file. Instead, it is in the folder "item" under "chest.png" and "chestlarge.png," with the former being a chest on its own and the latter being the double chest. However the chest particles are still based off terrain.png and for the Locked Chest texture.
  • Chests cannot be pushed or pulled by Pistons.
  • Chests do not show any cracks as other blocks do when hit.

[bewerken] Referenties