Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Kompas

Uit Minecraft Wiki
Kompas
Kompas.png
Kompas
Type Gereedschap
Durability N/A
Renewable ?
Stackable Ja (64)
First appearance Alpha 1.1.0
Data value dec: 345 hex: 1

5

9

Een kompas (Engels: Compass) is een voorwerp dat altijd naar het spawn point wijst. Kompassen zijn toegevoegd in de Seecret Friday Update 9 op 10 september 2010. De naald van het kompas wijst altijd naar het spawn point, of het nou in je inventaris zit, in een kist, op de grond ligt, of je het in je hand houdt. Als een kompas in een kist zit, wijst de naald vanaf de rotatie die de speler staat terwijl hij de kist opent. Als de kompas 'omhoog' wijst is het spawn punt recht naar voor.

Als je een kompas gebruikt in The Nether of The End, draait de naald van het kompas willekeurig rond en is dus niet meer te gebruiken voor goede navigatie.

Je moet een kompas niet 'echt' maken om het te kunnen gebruiken. Plaats de nodige items op de juiste plaats in een werkbank en het kompas zal al naar je spawn punt wijzen. Dit kan je ijzer en redstone besparen. Je kunt ook een kompas bekijken als je je voorwerpstatistieken opent (dit lukt wel enkel als je ooit al een kompas gemaakt hebt). Deze methode is handig omdat je zo geen redstone, ijzer en een werkbank moet gebruiken.

In een bed slapen verandert je respawn punt, maar het verandert niet je originele spawn punt waar een kompas naartoe wijst.

Naast het vinden van je spawn punt, kan een kompas ook gebruikt worden om een kaart te maken als het wordt gecombineerd met 8 bladen papier.

Inhoud

[bewerken] Verwerking

Ingredienten Input » Output
Ijzeren staven + Redstone

IJzerstaaf
Grid layout Arrow (small).png Kompas
IJzerstaaf Redstone IJzerstaaf

IJzerstaaf

[bewerken] Als een verwerkingsingredient

Ingredienten Input » Output
Papier + Kompas
Papier Papier Papier Grid layout Arrow (small).png Kaart
Papier Kompas Papier
Papier Papier Papier

[bewerken] Varia

  • Het kompas, samen met de klok, is een van de weinige tools die u kunt stapelen.
  • Een kompas zal werken in uw kist.
  • Een kompas kan gezien worden door andere mensen.
  • Een kompas wijst in feite naar de rechter bovenhoek (van boven gezien) van het blok dat je voortgebracht op, niet het midden.
  • Kompassen worden aangehouden door andere spelers zullen dezelfde richting niet weergegeven op de andere mensen in het scherm dan de jouwe, want alle kompassen zijn ten opzichte van u.
  • Net als bij de klok, heeft ooit een gemaakt een kompas op enig punt in de wereld is het niet nodig (hoewel nog steeds handig) om dat opnieuw te doen, als het beeld in de statistieken menu naar behoren functioneert.

[bewerken] Zie ook