Delen

Delen

Ladder

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Ladders
Ladders.png
Ladder
Type Vast blok
Fysica Nee
Transparantie ?
Lichtsterkte ?
Explosie 2
Gereedschap This block can be broken with any tool, but a sword is the quickest; however it still takes double damage
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Ja (64)
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Infdev (7 juni)
Drops Zichzelf
Datawaarde dec: 65 hex: 4

1

Een ladder is een houten blok die kan gebruikt worden om horizontaal of verticaal te klimmen. Een ladder kan enkel op een zijkant van een blok geplaatst worden.

Vindplaats[bewerken]

Ladders zijn te vinden in burchten, namelijk in een bibliotheek en in kamers met een houten plafond. Ook komen ze voor in NPC dorpen, vooral in de hoge gebouwen en de gebouwen met een terras.

Maken[bewerken]

Ingrediënten Input » Output
Stokken
Stok
Stok Grid layout Arrow (small).png Ladder
Stok Stok Stok
Stok
Stok

Hoe te plaatsen[bewerken]

Net als toortsen nemen ladders 1 plaats in aan een zijkant van een blok en kunnen ze niet geplaatst worden op glas, bladeren, ijs en gloeisteen. Anders dan een toorts kunnen ze wel tegen water en zullen daardoor een luchtbel creëren in het water. Ladders worden ook niet vernietigd door lava en kunnen daardoor, in plaats van glas, gebruikt worden om het licht van lava door te laten. Als je een ladder plaatst op lava of water, maar niet tegen een muur, zal er een luchtbel gevormd worden, al is deze niet zichtbaar.

Geschiedenis[bewerken]

Met de 1.1.0 update, verwijderde Jeb de rand op de ladder zodat je er niet langer op kon staan. Veel mensen vonden het geen goed idee, omdat veel survival maps daarvoor de ladders gebruikten en met de verandering werden de survival maps onbruikbaar. In de snapshot 12w03a, heeft Jeb de ladders weer terug veranderd.