Delen

Delen

Paddenstoelenstoofpot

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Paddenstoelen Stoofpot)
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Paddenstoelenstoofpot
Mushroomsoup.png
Paddenstoelenstoofpot
Type Voedsel
Vult Hunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svg
Kookbaar Nee
Stapelbaar Nee
Eerste verschijning ?
Data value dec: 282 hex: 1

1

A

Paddenstoelenstoofpot (Engels: Mushroom Stew) geneest voor Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg en kan worden verkregen door een kom en 2 paddenstoelen (een bruine en een rode) te combineren.

Verwerking[bewerken]

Ingrediënten Invoer » uitvoer
Rode paddenstoel +
Bruine paddenstoel +
Kom

Rode paddenstoel
Grid layout Arrow (small).png Paddenstoelenstoofpot

Bruine paddenstoel

Kom

Voordelen[bewerken]

  • Sinds Beta 1.6 is het mogelijk om paddenstoelen te oogsten. Met een goede oogst kan dit meer opleveren dan het verzamelen van graan of karbonade.
  • De ingrediënten van paddenstoelenstoofpot zijn te volledig stapelen tot 64 stuks, dit maakt van paddenstoelenstoofpot een goede kandidaat om voorraden van te maken.
  • Met de werktafel meegerekend, worden er maar 4 plaatsen in de inventaris in beslag genomen om paddenstoelenstoofpot te maken. Dit zorgt voor een genezing van 320 harten.
  • Paddenstoelenstoofpot is het beste type voedsel om te maken in de Nederwereld als de speler kommen meebrengt (zelfs 1 is genoeg), dit komt doordat paddenstoelen minder daar zeldzaam zijn dan in de bovenwereld. Het één na beste type voedsel in de Nederwereld is gebakken karbonade van zombievarkensmannen, maar dit kan wat riskant zijn!

Nadelen[bewerken]

  • Als paddenstoelen niet snel genoeg groeien om geoogst te worden, kan het soms minder efficiënt zijn om hiervan paddenstoelenstoofpot te maken dan om graan te verbouwen of varkens achterna zitten om karbonade te verzamelen.
  • Omdat één stoofpot de helft van de totale gezondheid herstelt, kan het makkelijk verspild worden als de speler minder dan 5 harten kwijt is.

Trivia[bewerken]

  • In de broncode wordt paddenstoelenstoofpot Mushroom Soup genoemd (Engels voor paddenstoelensoep).[1]
  • Als paddenstoelenstoofpot direct in de inventaris wordt geplaatst zonder eerst te worden verwerkt, zal de hele stapel worden verbruikt zodra de speler er één gebruikt. Een stapel kan wel eerst uit elkaar worden gehaald om gebruik te maken van elke paddenstoelenstoofpot.
  1. http://twitter.com/#!/notch/status/72775239158861824