Delen

Delen

Rauwe vis

Uit Minecraft Wiki
Rauwe vis
Fish.png
Rauwe vis
Type Voedsel
Vult Heart.svg
Kookbaar Ja
Stapelbaar Ja
Eerste verschijning ?
Data value dec: 349 hex: 1

5

D

Rauwe vis (Engels: Raw Fish) is voedsel dat kan worden verkregen door te vissen met de vishengel. In het spel komen vissen komen niet voor als mob, maar alleen als een object wanneer ze gevangen zijn. Vissen is een betrouwbare en snelle manier om aan voedsel te komen, omdat de speler niet hoeft te wachten totdat er varkens tevoorschijn komen en geplante zaadjes volledig uitgekomen zijn. In het begin van het spel kan het lastig zijn om een vishengel te maken, omdat het garen vereist die spinnen laten vallen.

Net zoals karbonade, kan vis in een oven geplaatst worden om gebakken vis te krijgen. Hierdoor kan er Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg genezen worden in plaats van Heart.svg. De efficiëntste manier om gebakken vis te krijgen, is om stokken als brandstof te gebruiken (2 stokken om 1 gebakken vis te krijgen) om zo min mogelijk brandstof te verspillen.

Als verwerkingsingrediënt[bewerken]

Ingrediënten Invoer » uitvoer Product
Rauwe vis
Rauwe vis Grid layout Furnace Progress.png Gebakken vis
Grid layout Fire.png
Steenkool
Gebakken vis

Voordelen[bewerken]

  • Rauwe vis geneest 1 hart. Dit kan handig zijn om even snel te genezen als je maar voor 1 hart of minder hoeft te genezen.
    • Alhoewel koekjes een halve hart genezen en efficiënter kunnen zijn, is het vinden van cacaobonen niet gemakkelijk. Dus is het gebruik van rauwe vis in dit geval beter.

Kogelvisjes[bewerken]

Een kogelvis is een gele vis, die in de game is gekomen in de 1.7 update. Kogelvissen worden gebruikt om te brouwen en kunnen gegeten worden. Kogelvissen geven, als ze worden gegeten, Nausea II voor 15 sec. Hunger III voor 15 sec en Poison IV voor 1 min.

Trivia[bewerken]

  • Om het vissen het meest productief te maken, kan de speler het beste met zijn rug tegen een muur staan. Wanneer vissen binnengehaald worden, kunnen ze uit het water springen en over het hoofd van de speler vliegen en soms direct weer terug in het water belanden. Dit is handig wanneer er gevist wordt vanaf een boot.
  • Vissen zijn makkelijker te vangen in de regen, maar het is niet bekend of onweer de kans nog meer vergroot.