Bedorven vlees

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Rotten Flesh)
Bedorven vlees
Rottenflesh.png

Type

Voedsel

Vult

Hunger.svgHunger.svg

80% chance of hunger (0:30)

Kookbaar

Nee

Hernieuwbaar

Nee

Stapelbaar

ja (64)[1]

Eerste verschijning

Beta 1.8

Datawaarde

dec: ? hex: ? bin: ?

Bedorven vlees is een voedselvoorwerp gegeven door Zombies, Varkenzombies en zombie-paarden. Het eten herstelt 20% van de hongerbalk. Alhoewel, Bedorven vlees heeft een 80% kans voor het veroorzaken van Voedselvergiftiging. Eenmaal vergiftigd, zal je zien dat je hongerbalk groen kleurt en dat er zwevende groene bubbels rond je verschijnen. Je kan je vergiftiging genezen met een Emmer Melk.

Bedorven vlees kan niet gekookt worden of gebruikt worden in een recept.

Bedorven vlees geneest Wolven zonder vergiftiging of het veroorzaken van schade.

Voordelen[bewerken | brontekst bewerken]

  • Bedorven vlees is gemakkelijk te verkrijgen als je eenmaal een zwaard/boog en wapenuitrusting hebt, aangezien zombies meer voorkomen dan passieve mobs.
  • Bedorven vlees is goed noodgeval-voedsel als je andere bronnen van voedsel leeg zijn en als je ze in grote dosissen gebruikt, waardoor er meer honger herstelt wordt dan dat de vergiftiging weg kan nemen.
  • Bedorven vlees kan gebruikt worden om wolven te voeden, in plaats van ander voedsel te gebruiken dat je in je eigen voordeel kan gebruiken, zoals varkensvlees of biefstuk.

Nadelen[bewerken | brontekst bewerken]

  • Bedorven vlees heeft een 80% kans om het "Honger" effect te veroorzaken, waardoor je hongerbalk 3 maal rapper leeg gaat voor 30 seconden.
  • Bedorven vlees herstelt enkel Hunger.svgHunger.svg en kan niet gekookt worden.

  1. http://www.minecraftforum.net/news/195-pax-party/