Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Schilderij

Uit Minecraft Wiki
Schilderij
Schilderij.png
Schilderij
Type Decoratie
Durability N/A
Renewable ?
Stackable Ja (64)
Data value dec: 321 hex: 1

4

1

Schilderijen (engels pianting) in Minecraft zijn simpele, lage resolutie versies van een schilderij, ze komen op dit moment voor in Beta en Classic. De meeste van de 25 schilderijen zijn gemaakt door Kristoffer Zetterstrand en zijn geschaald tot een lage resolutie om overeen te komen met Minecraft's visuele stijl. Een willekeurig schilderij wordt elke keer gekozen als het doek wordt geplaatst. Schilderijen zijn momenteel niet ontvlambaar en beschermen bedekte blokken tegen ontvlammen.

Schilderijen kunnen alleen op een platte, verticaal oppervlak geplaatst worden. Een makkelijke manier om een schilderij een gebied op te laten vullen is het markeren van de grenzen met een solide blok en het schilderij dan te plaatsen in de linker onderhoek. Het doek breidt zich dan uit naar de rechter bovenhoek.

Als een schilderij wordt geraakt door een gooibaar object (zoals een Ei, een Sneeuwbal of een Pijl), dan zal het schilderij van de muur afvallen en opnieuw geplaatst kunnen worden. Pijlen zullen verdwijnen wanneer ze een schilderij raken. Bliksem laat schilderijen ook vallen.

Inhoud

[bewerken] Crafting

Ingredients Input » Output
Stokken + Wol
Stok Stok Stok Grid layout Arrow (small).png Schilderij
Stok Witte wol Stok
Stok Stok Stok

Schilderijen kunnen gemaakt worden met elke kleur Wol. De kleur wol die wordt gebruikt heeft geen invloed op het schilderij dat op het doek staat wanneer het wordt opgehangen.

Vanaf Beta 1.2 vallen schilderijen wanneer de muur waaraan het hangt is verwijderd, waardoor de "Geheime Deuren" moeilijker worden om te maken. Je kan nog steeds een groot schilderij ophangen die 4 of meer blokken dekt, waardoor deze visuele illusie nog steeds te maken valt. Houdt er rekening mee dat ladders, borden en drukplaten technisch tellen als een volledig blok, maar alleen borden, deuren en drukplaten kunnen gebruikt worden in het maken van geheime gangen. Ook zorgt het openen van een deur achter het schilderij ervoor dat het schilderij valt.

Schilderijen kunnen ook gebruikt worden om kisten te verbergen in muren, aangezien de schilderijen de speler er niet van weerhouden om de kist te openen. Dit is vooral handig op grote multiplayer servers.

Schilderijen zijn technisch gezien niet een blok, en daarom kan de ruimte die een schilderij inneemt ook bezet zijn door zowel een fakkel als water. Een voorbeeld hiervan is: plaats een fakkel op de muur, daarna een schilderij door op dezelfde blok als waar de fakkel op zit te klikken. Als het schilderij 1 bij 1 blok is kan het niet verwijderd worden zonder eerst de fakkel te verwijderen. Grotere schilderijen op muren bedekt met fakkels kunnen nog steeds verwijdert worden door op de linker muisknop te drukken. Spelers en vijanden zijn in staat om door schilderijen te lopen en licht schijnt ook door schilderijen heen.

De linker onderkant van een schilderij is niet altijd het blok waarop je het doek plaatst. Sommige van de grotere schilderijen breiden naar beneden en links vanaf het blok waarop je het doek hebt geplaatst.

[bewerken] Doeken

Er zijn op dit moment 25 verschillende doeken in [Beta]]. Deze zijn voor het grootste deel gebaseerd op schilderijen van Kristoffer Zetterstrand, die ook de Minecraft versies heeft gemaakt.

Doek Grootte Origineel Naam Omschrijving
Canvas 16 1.png 1x1 blocks
16x16 pixels
Kebab med tre pepperoni Kebab Een kebab met drie groene chili pepers. Twee pepers zijn maar zichtbaar.
Canvas 16 2.png 1x1 blocks
16x16 pixels
de_aztec Aztec Vrij perspectief van de map de_aztec van het videospel Counter-Strike.
Canvas 16 3.png 1x1 blocks
16x16 pixels
Albanian Alban Een man die een fez draagt in een woestijnachtig land naast een huis en een struik. Zoals de naam van het schilderij suggereert kan het land Albanië zijn.
Canvas 16 4.png 1x1 blocks
16x16 pixels
de_aztec Aztec2 Vrij perspectief van de map de_aztec van het videospel Counter-Strike.
Canvas 16 5.png 1x1 blocks
16x16 pixels
Target successfully bombed Bom Schilderij van Counter-Strike map de_dust2, genaamd "doelwit succesvol gebombardeerd" in referentie naar het spel.
Canvas 16 6.png 1x1 blocks
16x16 pixels
Paradisträd Plant Stilleven schilderij van 2 planten in potten.
Canvas 16 7.png 1x1 blocks
16x16 pixels
Wasteland Wasteland Schilderij van woestenijen; een klein dier (waarschijnlijk een chinchilla) zit op de vensterbank.
Canvas 16 s.png 1x2 blocks
16x32 pixels
Wanderer Wanderer Schilderij van een man met een wandelstok die een rotsachtig landschap bewandelt. Een "overdressde bergbeklimmer" zou men hem kunnen noemen. Een referentie naar het schilderij van romantische schilder Casper David Friedrich's genaamd Zwerver boven een zee van mist.
Painting new 1x2 man.png 1x2 blocks
16x32 pixels
Graham Graham Een kleine afbeelding van Koning Graham, de personage in de King's Quest series.
Canvas 32 1.png 2x1 blocks
32x16 pixels
The pool Pool Enkele dames en heren al pootje badend in een zwembad over een soort kubus. Er is ook een oude man aan het uitrusten in de rechter onderhoek.
Canvas 32 2.png 2x1 blocks
32x16 pixels
Bonjour monsieur Courbet Courbet Twee bergbeklimmers met puntige baarden die elkaar blijkbaar aan het groeten zijn.
Canvas 32 4.png 2x1 blocks
32x16 pixels
sunset_dense Sunset Schilderij van bergen bij zonsopgang.
Canvas 32 3.png 2x1 blocks
32x16 pixels
Seaside Sea Schilderij van bergen en een meer, met een kleine foto van een berg en een dof-gekleurde plant op een vensterbank.
Notitie: In Beta was dit schilderij vervangen met onderstaand schilderij.
Painting new 2x1 table.png 2x1 blocks
32x16 pixels
Seaside Sea Schilderij van bergen met een meer, samen met een kleine foto van een berg en een plant met rode stippen (waarschijnlijk bloemen) op een vensterbank.
Painting new 2x1 table creeper.png 2x1 blocks
32x16 pixels
Seaside Creebet Schilderij van bergen en een meer, samen met een kleine foto en een Kruiper die naar je kijkt door een raam.
Canvas 32-2 1.png 2x2 blocks
32x32 pixels
Match Match Een hand die een lucifer vasthoud, die een pixelachtig vuur laat ontstaan op een vierkante kaars.
Canvas 32-2 2.png 2x2 blocks
32x32 pixels
Bust Bust Schilderij van een standbeeld buste omgeven door een pixelachtig vuur.
Canvas 32-2 3.png 2x2 blocks
32x32 pixels
The stage is set Stage Schilderij met landschap van Space Quest I, met de persoon Graham van King's Quest.
Canvas 32-2 4.png 2x2 blocks
32x32 pixels
The Void Void Schilderij van een engel die bid in wat lijkt op een gat met een pixelachtig vuur op de bodem.
Canvas 32-2 5.png 2x2 blocks
32x32 pixels
Moonlight Installation SkullAndRoses Schilderij van een skelet bij nacht met rode bloemen in de voorgrond. het originele schilderij is verschilt zeer, waarbij het origineel een vrouw heeft die zzit op een bank, terwijl de schedel in het midden is van ijswater.
Canvas 64 1.png 4x2 blocks
64x32 pixels
Fighters Fighters Twee pixelachtige mannen die klaarstaan om te vechten.
Painting new 4x3 skeleton.png 4x3 blocks
64x48 pixels
Mortal Coil Skeleton Een schilderij van de "Mean Midget" uit Grim Fandango. Je kan dit schilderij ook zien als een skelet uit Minecraft die zit in een zeeschelp.
Painting new 4x3 building.png 4x3 blocks
64x48 pixels
Kong DonkeyKong Een afbeelding die lijkt op een papieren replica van de originele "Donkey Kong" spellenreeks.
Canvas 64 2.png 4x4 blocks
64x64 pixels
Pointer Pointer Een schilderij die hoogstwaarschijnlijk een kleine pixelachtige man weergeeft die met een grote hand vecht. Dit kan mogelijk zijn naar de laatste baas in de Super Smash Bros series, genaamd "Master Hand", hoewel dit onwaarschijnlijk is.
Painting new 4x4 rider.png 4x4 blocks
64x64 pixels
RGB Pigscene Schilderij van een meisje die wijst naar een big op doek. In de originele versie was het doek bedekt met groene, rode en blauwe blokken. Dit was een vertegenwoordiging van het RGB kleurenmodel dat meestal wordt gebruikt in computers.
Flaming skull.png 4x4 blocks
64x64 pixels
Skull on Fire Flaming Skull Een schedel op pixelachtig vuur; in de achtergrond staat er een maan bij een heldere nachthemel.

[bewerken] Bugs

  • Het is mogelijk om 2 schilderijen te krijgen door 1 schilderij te vernietigen tijdens het rennen.
  • Een schilderij dat wordt geplaatst op een lichtbron (zoals een Jack-O-Lantern) laat het schilderij toe om zich te presenteren als een lampenkap.
  • Een schilderij kan een bord of een ander schilderij in dezelfde ruimte geplaatst hebben (maar wel op een verschillend oppervlak). Dit komt doordat een schilderij geen blok is, waardoor het technisch gezien niet 1 blok inneemt.
  • Schilderijen gebruiken niet de nieuwe vloeiende verlichting. Wanneer de nieuwe vloeiende verlichting wordt gebruikt zullen de schilderijen nog de oude manier van belichting gebruiken.
  • Als je je rug hebt tegen een schilderij en je vuurt een pijl, dan zal het schilderij van de muur afvallen en de pijl zal verdwijnen. Een pijl is ook vernietigd wanneer je het op elke andere manier afschiet op een schilderij.
  • Als je een hek plaatst op een blok en daarna een schilderij plaatst op het blok, dan zal het doek zich soms gedragen als een 1 bij 2 schilderij. Dit schilderij kan niet vernietigd worden zonder het blok of het stuk hek te verwijderen. Een omweg hiervoor is om het zo te plaatsen dat het doek valt wanneer je het hek vernietigd.
  • Als een schilderij is geplaatst in de Nether en de speler staat direct tegenover het schilderij, dan kan de inventaris meer wit lijken.
  • Je kan schilderijen van de muur afhalen in spawn-beschermde regio's in multiplayer.
  • Als je slaapt in je bed en je op de rechter muisknop klikt met een schilderij in je handen, dan zal je dat schilderij gooien.
  • Er is een bug waardoor je een fakkel kan plaatsen op een schilderij als je de rechtermuisknop ingedrukt houd en beweegt over het schilderij. Het omgekeerde is ook mogelijk.

[bewerken] Trivia

  • Om een geheime kamer te verbergen is het verstandig om een schilderij over een open plek te hangen. Er kan nog steeds doorheen gelopen worden.
  • Notch heeft onlangs gezegd dat zelfgemaakte schilderijen misschien in een toekomstige update komen.[1]
  • Sommige schilderijen zijn zeldzamer dan anderen.
  • Sommige verslagen vertellen dat als een Creeper explosie een muur met schilderijen vernietigd, dat de schilderijen van de muur afvallen en weer opnieuw gehangen kunnen worden.
  • Vroeger waren schilderijen onverwoestbaar in survival multiplayer, waarbij ze alleen maar nepdoeken lieten vallen. Deze nepdoeken konden niet opgeraapt of gehangen worden.Dit was verbeterd in Beta 1.2.
  • Wanneer een schilderij geplaatst was kon het soms een vier bij vier gebied zien met puur paars en donkerder paars tussen elk blok. Dit was omdat Notch vergeten was de schilderijen in update Beta 1.2_01 build te stoppen toen hij een nieuw schilderij[2] toevoegde. Dit was verbeterd in Beta 1.3.
  • Als een speler in survival multiplayer SMP achter een schilderij staan, dan zullen andere spelers hun naam niet zien.

[bewerken] Zie ook

[bewerken] References

  1. http://twitter.com/#!/notch/status/62970142207913984
  2. http://twitter.com/notch/status/25929451619487744