Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Server

Uit Minecraft Wiki
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.

Een server is een wereld waar je met meerdere mensen op kunt spelen.

Minecraft servers laten mensen toe online te spelen met andere mensen. Ze kunnen zowel gehost worden thuis als in een VPS of Dedicated server omgaving.

Inhoud

[bewerken] Server Setup

[bewerken] Server installatie en configuratie

Voor een volledige handleiding over het maken van een server, bekijk de installatie en configuratie handleiding.

[bewerken] Benodigdheden

  • Een server maken kost tijd en wat technische kennis. Probeer geen server te maken, tenzij je over enige basiskennis van computers en netwerk kennis hebt.
  • Hosting en spelen op dezelfde machine wordt niet aangeraden, tenzij je over een krachtige computer beschikt.
  • Netbooks en Notebooks (laptops) zijn geen goede server machines. Ze hebben lagere hardware dan vaste computers.
  • Hosting van een server met veel spelers op een draadloos netwerk (WLAN en zeker WWAN) wordt afgeraden. Gebruik in plaats van draadloos een bedraad netwerk.
  • Als u besluit dat u niet zelf wilt hosten, maar wilt u toch online te spelen, kijk dan op de openbare server lijsten of op het Minecraftforum. Minecraft servers area
  • Als u nog wenst een ​​server te beheren, maar niet van huis, bekijk dan het topic Minecraft server hosting area van het Minecraft forum. Verwacht echter wel dat je maandelijks hiervoor moet gaan betalen.

[bewerken] Eisen aan de Server-computer

  • Hoe meer geheugen uw computer heeft, hoe beter. Het is aan te raden om meer dan 1,5 GB RAM te hebben, zo kunt u van de hoeveelheid die het besturingssysteem overlaat meer toekennen aan de minecraft-server.
  • U kunt gebruik maken van http://CanIHostAMinecraftServer.com om een ​​idee te krijgen hoeveel spelers je kunt hosten.

[bewerken] Server commands and known issues

De server commands pagina heeft een lijst van nuttige commands.

Bekijk de known bugs pagina om de problemen van single/multiplayer te vinden.

Speciale notitie: Atheros en Realtek network adapters is het bekend dat ze niet goed met Minecraft in het algemeen werken. Als u een totaal verlies van internet (die een reboot), of constant verbreekt, check en kijk of je hebt een merk van de netwerkadapter is geïnstalleerd. Als je dat doet, kunt u proberen het bij te werken van het stuurprogramma voor het apparaat, rechtstreeks van de fabrikant. Als een driver update het probleem niet verhelpt, dan is de algemene oplossing is het kopen van een nieuwe adapter (alles van Intel wordt aanbevolen als vervanging).

[bewerken] soorten servers

Er zijn verschillende soorten van minecraft servers, gewoonlijk gedestigeerd op level dat er in de server word gebruikt of op hoe de spelers zich in de server zouden moeten gedragen. Vele speciale types van servers vertrouwen op map editors.

[bewerken] Soorten Gameplay

[bewerken] Survival

Standard servers hebben meestal gewone mappen, die de spelers toestaan om te vernietigen wat ze willen (hoewel dat vaak tegen de server regels zijn).

[bewerken] Creative

gewoonlijk zijn de servers die mensen toelaten te bouwen wat ze willen (creatief dus) meer gefocused op het bouwen en dingen kapot maken (griefing) is niet toegestaan. spijtig genoeg is dingen kapot maken (griefing) zeer gemakkelijk op deze servers.

[bewerken] Rolespel

Een server met meestal een gewone map, waar spelers worden aangemoedigd om een rol op zich te nemen zoals burgemeester, smid, kok, en in het spel deze rol te spelen.deze servers proberen vaak nederzettingen na te bootsten, en hebben veel verzamelde grondstoffen nodig. meestal zijn er facties die spelers kunnen maken of vervolledigen

[bewerken] PvP

een server waar spelers worden aangemoedigt om tegen andere spelers te vechten ( pvp staat voor 'player versus player'). Stelen is soms toegestaan. soms als een speler uitlogt tijdens een gevecht, dan kunnen ze nog gedood worden door plugins. Dus vecht tot het bittere einde

[bewerken] Hardcore PvP

Een type server die veel lijkt op pvp, maar griefing is volledig toegestaan. Bovendien is stelen altijd toegestaan. Dus je kan mensen hun huizen opblazen en hun spullen stelen. Maar niet wenen wanneer ze jou spullen stelen.

[bewerken] Prison (gevangenis)

In prison (gevangenis) servers, is er bijna nooit een wildernis, en spelers moeten geld verdien om verder te geraken in de gevangenis. er zijn servers waarin je je vrijheid kan terugwinnen als je een bepaalde rang haalt in de gevangenis, in andere moet je ontsnappen om je vrijheid terug te winnen. Op sommige servers heb je ook plots waarop je kan bouwen. Soms is vechten met andere spelers toegestaan in deze servers.

[bewerken] Drug

Deze servers zijn gebaseerd op een economy waarin spelers gewassen verbouwen en ze zo ver mogelijk van de spawn en diep ondergronds verstoppen. Deze gewassen zijn bedoeld als drugs.Andere spelers nemen de rol van politie agent op zich, zij doen hun best om de spellers hun 'drugs' te vinden. Bijde verkopen de drugs bij een admin-shop waarvoor ze geld voor in de plaats krijgen. Hoewel deze servers zeldzaam zijn vinden veel spelers deze sensationeel en spannend.

[bewerken] Faction (factie)

Faction Servers zijn als een soort van clan servers, creeër je eigen factie of join er een en beroof de andere facties. over het algemeen is griefing toegestaan, maar op sommige servers is het niet toegestaan.

[bewerken] Challenge

Normaal hebben deze servers een soort van challenge,zoals onder water overleven of in een kleine doos overleven mer weinig grondstoffen of overleven op een block hoog in de lucht (SkyBlock).

[bewerken] Economy (economie)

Deze servers gebruiken vaak een plugin waardoor je met een of andere valuta kunt werken. Je kan meestal dingen verkopen en kopen en je eigen winkeltje oprichten. Vele servers bieden de mogelijkheid aan om stukken land of zelfs een rang te kopen.

[bewerken] Hunger Games (Honger Spelen)

Een type server vernoemt naar het boek en film: "The Hunger Games". Het doel van dit spel is om de laatste persoon te zijn die nog over is (last man standing). Spelers kunnen beginnen met een gekozen set, maar deze zijn streng gelimiteerd, tenzij je ze koopt. Het spel gaat door tot er nog 1 iemand over is: the last man standing.

[bewerken] City (stad)

Een server met een stedelijk landschap waar je je eigen stuk beschermd land hebt. Meestal hebben deze servers een plaats waar je gratis kunt nemen en geven. Het doel op deze servers is meestal om zoveel mogelijk natuurlijke grondstoffen te verzamelen zodat je een zo mooi mogelijk huis kunt bouwen en soms een rang omhoog kunt gaan. Iconomy is een veel gebuikte plugin voor deze servers.

[bewerken] Onderhoud

[bewerken] Verwijder een speler

Wanneer je een speler wilt verwijderen van het spel, kan je de speler's.dat file deleten. Ga naar de 'Mincraft Home Directory', open de map folder, open de speler's folder, and delete de playername.dat. In Minecraft versie 1.2.4, is deze map in "minecraft/world/players", waar 'minecraft' is de map waar minecraft was geïnstalleerd op de server. dit zal zorgen dat de speler terug moet starten op het spawn punt met geen inventaris.

[bewerken] Ban een speler

Als je een speler van je server wilt bannen, moet je de minecraft\banned-ips.txt bewerken", waar "minecraft" de folder is waar je minecraft hebt geinstaleerd. Voeg de user die je wilt bannen toe aan de banned-ips.txt Bans an IP address from the server, the full IP address must be specified; wildcards are not valid. Players who are banned through this method will see "Your IP address is banned from this server!" when attempting to connect. Alternatively an operator can use the "ban-ip" command via "ban-ip ipaddress" where "ipaddress" is the IP address of the user you wish to ban. This can be undone via the operator issuing the "pardon-ip ipaddress" command or editing the server's banned-ips.txt file

[bewerken] Bewerk een speler

If you don't want to delete a player completely, but want to remove something from him or move him to a different spot, or even give him an enchanted item, you can edit the PLAYERNAME.dat file with NBTedit simlar to how you would a level save. (Only the player needs to be offline. No server restart needed.)

[bewerken] Maak Backup

Type save-all in de console of /save-all in Minecraft (als op).
Kopieër de wereld map om een backup te maken. NIET VERPLAATSTEN! (Geen server restart nodig).

[bewerken] Reset The Nether van The End

Wees er zeker van dat er geen spelers in de Nether of The End zijn, als dat wel zo is, stop de server. Verwijder de "DIM-1" map om The Nether te resetten, verwijder de "DIM1" map om The End te resetten. Alle gebouwen in deze dimensies zullen verloren gaan, de Ender Dragon zal ook opnieuw spawnen in The End.
Restart de server.

[bewerken] Overlijdensberichten

Overlijdensberichten worden verstuurd naar iedereen op de server na de dood van een speler. Deze berichten hebben betrekking op hoe de speler overleed, en zijn humoristisch bedoeld. Overlijdensberichten werden toegevoegd in Beta 1.8 Pre-release.

verdronken

  • [player] drowned

'gevallen

  • [player] hit the ground too hard

Player vs Player (PvP)

  • [victim] was slain by [killer]
  • [victim] was shot by [killer] Gebeurt alleen bij een kill van een bow
  • [victim] was killed by [killer] Gebeurt alleen bij kills door splash potion

Void

  • [player] fell out of the world

Lava

  • [player] tried to swim in lava

vuur Block

  • [player] went up in flames

brand Effect

  • [player] burned to death

Explosie
Creepers and Ghasts also cause this message.

  • [player] blew up

Hostile Mob
Notitie: "a" of "an" wordt toegevoegd voor de naam van het monster.

  • [victim] was slain by [mob]
  • [victim] was shot by [mob]
  • [victim] was fireballed by [mob] Only caused by Blazes

Potion of Harming

  • [player] was killed by magic Suicides only

Suffocation

  • [player] suffocated in a wall

Cactus

  • [player] was pricked to death

Starvation

  • [player] starved to death

Dispenser die pijlen afvuurt

  • [player] was shot by arrow

(previously [player] was shot by Herobrine) (replaced in Minecraft 1.0)[1]

Other (also caused by /kill command)

  • [player] died

Unused

This message is rarely used since snowballs, chicken eggs and ender pearls do not cause much damage/knockback to players.

[bewerken] Het huren van een Server

Er is ook echter een mogelijkheid om een server te huren. Het nadeel hieraan is dat ze meestal niet echt aanpasbaar zijn omdat er vaak veranderingen moeten worden doorgevoerd met het bedrijf die de server in beheer heeft/ diegene die de server eigenaar is. Maar als je niet helemaal er zeker van bent of je pc een server aankan bijv "of je computer het wel aan kan etc.) kun je altijd besluiten om er een te huren.

Zoek op 'minecraft server rental' op Google en er verschijnen wel een aantal resultaten waar je een server kan huren. Echter huur geen server bij een bedrijf waar men of vooral jij geen vertrouwen in hebt en let goed op welke server verhuur bedrijven te vertrouwen zijn. Dit kun je checken met avast web reputatie of een andere virus scanner met de web reputatie functie. Daaraan kun je zien of een site wel veilig is.

Toch nog niet helemaal zeker? Vraag dan aan bijv je vrienden of het wel een goed idee is om bij een bepaald bedrijf een server te huren. Maar neem nooit risico's!

[bewerken] References

  1. This message was removed and replaced with "[Player name] was shot by arrow" in Minecraft 1.0.

[bewerken] Externe links