Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen
In andere talen

Server lijst

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Server list)
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.

Minecraft bevat een in-spel server lijst voor Multiplayer waarin de gebruiker de servers waarop ze spelen kunnen opslaan. De volledige versie van Minecraft heeft geen van te voren toegevoegde lijst. De versie op de officiële Minecraft website heeft helemaal geen lijst. De te downloaden versie heeft een lijst waaraan de gebruiker servers kan toevoegen. Zo is te zien of de server online is, hoeveel (beschikbare) plaatsen er zijn en hoe de verbinding is. Met de muis over het connectie status icon de lijst, zal de verbindingssnelheid tonen. De huidige versie van de lijst (sinds Beta 1.8) is hieronder te zien.

Aangezien Minecraft zelf geen servers toont, bestaan er websites enkel voor het in kaart brengen van servers.

De Multiplayer server lijst in Minecraft.

Een aantal lijsten:

[bewerken] Minecraft Classic

Mojang beschikt wel over een lijst voor de Classic versie van Minecraft Minecraft, en kan gevonden worden op: http://www.minecraft.net/classic/list.

[bewerken] Geschiedenis

Voor de Beta 1.8 Adventure Update kon Multiplayer alleen de laatst bezochte server in een sessie opslaan. Het was een simpele input-box voor een IP of domein.

De mogelijkheid om servers toe te voegen, is in patch 1.8 toegevoegd.

[bewerken] Referenties