Op 23 februari 2017 werd bekend gemaakt dat er een geheugenlek in CloudFlare, een systeem dat onder andere de Wiki gebruikt, zat. Aangeraden wordt om in te loggen als je een account hebt en het wachtwoord ervan te wijzigen om eventuele hackers zo min mogelijk kans te geven jouw account te stelen. Zie voor meer informatie dit bericht.

Burcht

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Stronghold)
De eerste verschenen foto van een burcht.

Burchten zijn gebouwen die niet door spelers gemaakt zijn en vaak ondergronds voorkomen, en ze hebben veel kamers, gangen, trappen en andere dingen. Burchten hebben ook een nog niet afgemaakt portaal die naar De End gaat. Het portaal kan geactiveerd worden met een enderoog. Er zijn altijd drie portalen naar De End in een wereld.

Verschijning van een Burcht[bewerken | brontekst bewerken]

Burchten zijn er in verschillende groottes (maar ze kunnen erg groot zijn). Het zijn doolhoven en bevatten verscheidene deuren en kamers. Deze zijn voornamelijk gemaakt van Bloksteen, Mossig Bloksteen, en Gebarsten Blokstenen. De schatten die je kunt vinden in burchten zijn onder andere Papier, Boeken, Houtskool, Goudklompjes, IJzer, Kompassen, Rode appels, Gouden appels, Enderparels, IJzeren Borstplaat, IJzeren Laarzen, IJzeren Houweel, IJzeren Helm, Kaarten, IJzeren Zwaard, Obsidiaan, en Diamanten.

Burchten zijn voornamelijk ondergronds te vinden en dus bijna onmogelijk om vanaf de oppervlakte te zien. Je zou ze wel tegen kunnen komen in grotten en mogelijk onder water. In sommige seeds zijn ze verbonden aan een kerker. De terreingenerator is blijkbaar niet in staat om een verschil te maken tussen burchten, ravijnen en verborgen mijnschachten, aangezien ravijnen en mijnschachten door een burcht heen kunnen lopen, wat het vaak lastig maakt om door een burcht te navigeren. Het is niet duidelijk of dit zo bedoeld is of juist niet. Sinds de 1.8 Beta-update zijn burchten onbewoond, op de mobs na die gewoonlijk ook ondergronds te vinden zijn. In burchten spawnen zilvervisjes als iemand een 'Silverfish Block' mijnt. Er zijn nog geen andere mobs aan burchten toegevoegd.(er kunnen wel monsters vanzelf in spawnen.)

Het grootste gedeelte van een burcht bestaat uit veel gangen, pilaren, spiraalvormige trappen en reguliere trappenhuizen gemaakt met om de trede een plaat. Er worden in de burcht zowel houten als ijzeren deuren gebruikt. De ijzeren deuren kunnen geopend worden met knoppen. Doordat sommigen knoppen samen verbonden zijn aan een deur, kan het voorkomen dat een ijzeren deur tijdelijk dichtgaat als je op een knop drukt. Er zijn in de gangen decoratieve bogen te vinden, deze zijn gemaakt van ijzer. Soms vind je aan het einde van een gang een lege muur van steen. Fakkels en kisten zijn er ook te vinden.

In burchten komen verschillende types van kamers voor, zoals cellen, bibliotheken, opslagruimtes en ruimtes die gebruikt worden als kruispunt tussen vier gangen. Deze hebben in het midden een fontein of een zuil met toortsen. Er zijn ook zeldzamere types met een trap die onder een boog of brug doorgaat, met een andere trap die langs een kant op deze brug uitkomt (en je slechts zelden naar ergens anders brengt). De plaatsing van deze kamers is volledig willekeurig, maar de kamers zelf lijken altijd dezelfde vorm te hebben.

Cellen worden altijd gegenereerd in paren in de muur van een gang en bevatten ijzeren deuren zonder knoppen. Verder zijn ze leeg.

Van de bibliotheek bestaan er twee versies: een kleine bibliotheek en een grote bibliotheek. In een kleine bibliotheek tref je vaak de volgende dingen aan: Boekenplanken, houten planken en een kist. De grote bibliotheek bevat meer boekenplanken, hekken, houten planken en fakkels die aan een balkon hangen. Ondanks de vaste plaatsing van de items in een bibliotheek, lijken de spinnenwebben willekeurig te hangen.

Kisten kunnen op de hoek van boekenkasten en op de bovenste verdieping van bibliotheekkamers gevonden worden. Ze kunnen ook gevonden worden op de bovenste verdieping van kruispunten tussen 4 wegen. Kisten in bibliotheken bevatten papier, boeken, een kompas en soms een kaart. De kisten aan kruispunten bevatten steenkool, brood, redstone, ijzerwaren, armor, ender parels en appels, soms kunnen kisten ook zeer zeldzame items bevatten zoals zadels of gouden appels.

Spawning[bewerken | brontekst bewerken]

In Beta 1.8 hebben alle bolwerken zich willekeurig in een straal tussen 640 en 1.152 blokken van de oorsprong (0/0) gespawned. Door de algoritmisch, kan de juiste burcht verder uitbreiden in of uit die cirkel. De drie bolwerken worden voortgebracht op gelijke hoeken vanaf het middelpunt van de wereld (dat wil zeggen, elk bolwerk is 120 graden ten opzichte van de anderen, gemeten vanaf de oorsprong.)

Vanaf Beta 1.9 Pre-release 3, Kaas en skylocation van een bolwerk op de top van hen, die zich vanaf de bovenkant van de kaart om de Stronghold baksteen. Jeb heeft verklaard dit is omdat hij vergat om de debug torens van Beta 1.9 Pre-release 3 te verwijderen. Dit werd vastgesteld in Beta 1.9 Pre-release 4.

Vanaf de volledige release van Minecraft 1.0.0, zijn bolwerken nog steeds beperkt tot 3 in een wereld.Ze kunnen worden gelokaliseerd met behulp van een enderoog.

Video: De verkenning van een burcht (Engels)[bewerken | brontekst bewerken]

  • Op de eerste foto van een burcht verscheen die aan landoppervlak, wat nu vrijwel nooit meer gebeurd.
  • End portals kunnen doorsneden worden door een verlaten mijnschacht of een ravijn, waardoor ze onbruikbaar worden.
  • Als een burcht aan het oppervlak verschijnt, wordt hij verwijderd bij het genereren van de wereld waardoor het onmogelijk is om een burcht te vinden zoals afgebeeld op de eerste foto.
  • Er is een heel kleine kans dat 2 burchten verworven voorkomen.

Bugs[bewerken | brontekst bewerken]

  • Treden in burchten zijn gemaakt van keisteen in plaats van bloksteen, met uitzondering de treden die leiden naar het End Portaal.
    • Tevens zijn platen in burchten stenen platen, behalve de platen rondom kisten.
  • Als een burcht overlapt met een andere ondergrondse structuur, genereren fakkels en deuren zwevend in de lucht.
  • Wanneer fakkels genereren in burchten, geven ze geen licht af, maar wel zijn ze zelf fel van kleur.

Zie ook[bewerken | brontekst bewerken]