Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Taart

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Taart
Cake.png
Taart
Type Voedsel
Fysica Nee
Transparantie Ja
Lichtsterkte Nee
Explosie 2,5
Gereedschap This block can be broken with any tool, but a sword is the quickest; however it still takes double damage
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Object: Nee
Blok: Nee
Brandbaar No
Beschikbaarheid ?
Eerste verschijning Beta 1.2
Drops Zichzelf
Data values Object
dec: 354 hex: 1

6

2
Blok
dec: 92 hex: 5

C

Taart (Engels: Cake) is een blok dat werd geïntroduceerd in Beta 1.2 en het kan gebruikt worden om meerdere keren te genezen. Taart kan niet worden gegeten wanneer het wordt vastgehouden, het moet op de grond geplaatst worden als een blok. Telkens als er van wordt gegeten, verdwijnt er een stukje van de taart. Als de taart (als blok) of het blok eronder wordt vernietigd, geeft het niets terug.

Taart geneest Hunger.svg met elke hap en het kan zes keer gebruikt worden om een totaal van Hunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svg te genezen. Als de speler al volledig genezen is, kan er geen taart meer gegeten worden.

Inhoud

[bewerken] Verwerking

Ingrediënten Invoer » uitvoer
Melk + suiker + ei + graan
Melk Melk Melk Grid layout Arrow (small).png Taart
Suiker Ei Suiker
Tarwe Tarwe Tarwe

Als de taart is gevormd, worden de drie emmers met melk vervangen door lege emmers.

[bewerken] Voordelen

  • Elke taart geneest Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg in totaal met Heart.svgHalf Heart.svg per hap, hierdoor is het veelzijdiger dan brood (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg per keer) en geneest het bijna zoveel als een gouden appel (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg). Dit maakt de taart een uitstekend draagbaar eerste hulp-pakket dat achtergelaten kan worden in een schuilplaats of gebruikt kan worden tijdens korte pauzes tijdens reizen.
  • Omdat taarten meerdere keren gebruikt kan worden, kan het in SMP door meerdere spelers worden gebruikt.
  • Taarten kunnen in een locatie voor het vechten geplaatst worden, hierdoor kan het gebruikt tijdens het vechten zonder te hoeven wisselen van voorwerpen.
  • Ondanks zijn complex recept, is taart technisch gezien een duurzaam product.

[bewerken] Nadelen

  • Taart vereist verschillende voorwerpen om het te maken (suiker, graan, eieren en 3 emmers met melk). Hierdoor neemt het wat tijd in beslag om het te bereiden.
  • Als er maar een deel van de taart wordt opgegeten, moet er later op precies dezelfde plek worden teruggekomen om de rest te nuttigen.
  • Zodra het geplaatst is, kan het niet meer verkregen worden (net zoals glas).

[bewerken] Prestaties

Om "The Lie" te voltooien moet een taart worden gemaakt. Deze naam verwijst naar een internetstopwoord van Portal, een spel van Valve.

[bewerken] Trivia

  • Notch zei dat hij een taart zou toevoegen aan Minecraft als hij de 2010 Indie of the Year Awards zou winnen. Toen het hem gelukt was, werd taart toegevoegd op 13 januari 2011 in Beta 1.2.
  • Taart is 716 deel van een blok, in plaats van het normale 816. Hierdoor is taart een slechte vervanger voor platen.
  • Als men taart op ijs plaatst, zal de taart net zo glad zijn als het ijs zelf.
  • Als men een taart op een kist zet, kan de kist nog geopend worden, in tegenstelling tot andere blokken.
  • Er is momenteel een fout in het spel waardoor men soms twee taarten boven elkaar kan zetten: de bovenste taart zweeft dan boven de onderste. Als de onderste taart compleet wordt opgegeten verdwijnt de bovenste, hetzelfde zal gebeuren wanneer het blok eronder weggehaald wordt.
  • Het plaatsen van een taart op een halve blok zal ervoor zorgen dat de taart zal zweven.
  • Taarten en zielenzand of bedden kunnen gebruikt worden om een trap te maken.
  • Taart kan niet vernietigd worden door lava en water.
  • Taart kan verdwijnen als het blok eronder onder invloed is van zwaartekracht en valt.
  • Taart komt in twee varianten: als blok en als object. Het object is wat verkregen wordt na het verwerken en zal niet gestapeld kunnen worden. Het blok is wat geplaatst wordt en kan wel volledig gestapeld worden (64), maar kan normaal gesproken niet worden verkregen in de inventaris.
  • Taart heeft samen met zuigers het record voor het meest complexe verwerkingsreeks en -recept in het spel; 10 verschillende voorwerpen moeten gebruikt worden om het te maken, naast de 4 aparte voorwerpen om de taart zelf te maken.
  • Taart verdwijnt zodra een zuiger het probeert weg te duwen.