Onderwereld

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf The Nether)
Het eerste screenshot vrijgegeven door Notch, waaruit blijkt hoe The Nether eruit zou zien.

Toegankelijk via een Nether Portaal, kan het gebruikt worden om snel te reizen in de wereld. De Onderwereld bevat Blokken die nergens anders te vinden zijn en bevat ook bloktypes die in de normale wereld te vinden zijn, zoals Paddestoelen, Grind en Lava. De onderwereld kent vijf verschillende Mobs de heel ongewoon zijn in de Bovenwereld: de Geest, de Magma Kubus, het wither skelet Blaze en Zombie varkensman.

De onderwereld fungeert als een tweede kaart voor spelers van Minecraft. Wanneer de Nether word betreden, dan word het laden van chunks van de Bovenwereld stopgezet en begint het laden van chunks van de onderwereld. Terrein word hier infinitief gegenereerd, net als in de overwereld. Als een speler dood gaat in de onderwereld dan verliest de speler zijn spullen en zal in de Bovenwereld tot leven komen.

De Nether is te betreden vanaf: Survival Multiplayer na Beta 1.6.[1]

Terrein en Karakteristieken[bewerken | brontekst bewerken]

Het terrein van de onderwereld bestaat grotendeels uit Netherrack, die geformeerd is als grote, gladde uitsteeksels en holen; in essentie is het één grote grot. Er zijn enkele bronnen van Grind en Zielenzand, met ook groepen van Glowstone, bronnen van Paddestoelen en natuurlijk voorkomende vuren. Kleine tunnels vormen zich in de Nederrots, waarin geen grondstoffen of verborgen Grotten. Nether Fort kunnen aangetroffen worden in de onderwereld. Onder de oceaan van lava is een laag Nederrots met Grondgesteente op de bodem. Gelijk aan de bodem is ook de top van de onderwereld van Grondgesteente.

Navigeren in de Nether kan zeer gevaarlijk zijn. Het is slecht verlicht, en het vreemde landschap kan soms gaten of onverwachte hoeken hebben, die niet zichtbaar zijn als het gebied niet wordt verlicht. Lava vormt een oceaan lager in de Nether en er zijn vele lavastromen die voortvloeien uit de plafonds, een daling van de Netherrack en in de zee. Als je doodgaat vlakbij lava of vuur, kunnen sommige van je items hierin vallen en verbranden.

De lucht en mist in de Nether zijn dof donkerrood. Als er onweer is, dan flikkert het tussen de iets andere heldere tinten rood zeer snel, dat is een bug.

Generatie[bewerken | brontekst bewerken]

Blokken en Structuren[bewerken | brontekst bewerken]

Notities gemarkeerd met een D hebben aanvullende data nodig om de blok volledig te bepalen in een Betawereld. Notities gemarkeerd met een T hebben een gelinkte tegel entiteit om aanvullende data op te slaan. Items met een ID in rood, kunnen niet legitiem worden verkregen in je inventaris in het spel; Ze kunnen enkel worden verkregen door te hacken (zoals het gebruik van inventariseditors), of door in multiplayer modus het servercommando /give te gebruiken. Items die enkel beschikbaar zijn in creative modus, staan in blauw.

De Nether in Minecraft PE[bewerken | brontekst bewerken]

In minecraft Pocket Edition is de Nether ook toegankelijk. Je moet dan een patoon maken van 3 of 2 obsideaan blokken onder- en bovenaan en 3 of 4 bokken aan de zijkanten.

Natuurlijk gegenereerd[bewerken | brontekst bewerken]

Natuurlijk gegenereerde blokken, zijn blokken die gecreëerd worden bij de Seed (Wereld genereren)

Icoon Dec Hex Bloktype
00 00 Lucht
Bedrock.png 07 07 Bodemsteen
Lava.png 11 0B Lava (stilstaand) D
Gravel.png 13 0D Grind
Brown Mushroom.png 39 27 Bruine paddenstoel
Red Mushroom.png 40 28 Rode paddenstoel
Nether Wart.png 115 73 Netherkruid D
Fire.png 51 33 Vuur D
Netherrack.png 87 57 Netherrack
Soul Sand.png 88 58 Zielenzand
Glowstone (Block).png 89 59 Lichtsteen blok

Natuurlijk gecreëerd[bewerken | brontekst bewerken]

Natuurlijk gecreëerd wil zeggen dat een combinatie van gebeurtenissen ervoor zorgt dat een nieuw blok geplaatst wordt (door natuurlijke oorzaken, niet door de speler).

Icoon Dec Hex Bloktype
00 00 Lucht
Lava.png 10 0A Lava (vloeiend) D
Red Mushroom.png 40 28 Rode paddenstoel
Obsidian.png 49 31 Obsidiaan
Portal.png 90 5A Portaal

Structuren[bewerken | brontekst bewerken]

Hetzelfde als 'Natuurlijk gegenereerd', maar deze blokken worden enkel gecreëerd als de optie 'genereer bouwwerken' aan staat. Hoe dan ook,Nether Forten worden ook gegenereerd als 'genereer bouwwerken' uit staat. Dit kan een fout zijn, of het is omdat Blazes enkel spawnen door Monsterkooien in nether forten en het spel anders onmogelijk te winnen is.

Icoon Dec Hex Bloktype
00 00 Lucht
Monster Spawner.png 52 34 Monsterkooi T
Soul Sand.png 88 58 Zielenzand
Nether Brick.png 112 70 Nethersteen
Nether Brick Fence.png 113 71 Netherbakstenen hek
Nether Brick Stairs.png 114 72 Netherstenen TredenD
Nether Wart.png 115 73 Netherkruid D

Nether en materialen[bewerken | brontekst bewerken]

Wanneer Gras blokken worden verkregen met behulp van een tool met de "Silk Touch" betovering, zoals een schop, en worden meegenomen naar de Nether, wordt het mogelijk om gras plaatsen in de onderwereld. Het plaatsen van emmer water zal alleen leiden tot sissend water en stoom. Dit maakt groeiende Sugar Cane onmogelijk, aangezien de plant water nodig heeft om te overleven. Tarwe boerderijen worden ook beïnvloed door dit. Tarwe kan overleven zonder water, hoewel ze veel langzamer groeien.

Werkelijke blokken van het water kunnen worden geplaatst in de Nether, maar dit vereist Inventory Hacking of Map bewerken. Blokken Ice die zijn gehackt in het spel, voortgebracht via Creative Mode, verworven door middel van mods of doormiddel ven de "Silk Touch" betovering kunnen worden geplaatst en gebroken om water blokken achter te laten.

Een boom en zal normaal groeien, en hun bladeren zullen een dode uitziende bruine kleur te krijgen, zoals in Desert biomen. Echter, ze groeien in vreemde formaties en af ​​en toe morph vormen wanneer ze worden gewijzigd. Dit maakt Neder-bomen nuttig zijn voor vallen of eindeloze log oogsten op de gelegenheid. Bomen zijn ook moeilijk te houden in de Nether als gevolg van de aanzienlijke hoeveelheid lava, die hen ontbrandt.

Het is altijd een goed idee om papier mee te nemen naar de Nether, om vervolgens een kaart te vervaardigen. Verdwalen is gemakkelijk en gebeurt vaak. Kompassen en en Klokken en kunnen worden meegenomen, maar zullen niet goed werken. Omdat de Nether een totaal andere dimensie is dan de Bovenwereld, kunnen Kompassen niet het oorspronkelijke spawn punt vinden, en Klokken kunnen niet de positie van de zon bepalen. Hun pijlen en wijzerplaten zullen in plaats daarvan draaien. Kaarten gemaakt op de bovengrondse dimensie tonen positie van de speler in de andere dimensie niet. Voor kaarten naar de Nether weer te geven, moeten ze daar vervaardigt worden. Bed den zullenl exploderen wanneer een speler probeert erin te slapen. Dit kan een nuttige strategie zijn om snel materialen mijnen in de Nether, maar alleen als de moeilijkheid is ingesteld op "rustig". [2]

Lava stroomt tweemaal verder in de Nether dan in de Overworld (meestal 8 blokken in plaats van 4 blokken).

Mobs[bewerken | brontekst bewerken]

In de nether vind je andere mobs.

  • Spook, Grote kwal-achtige beesten die rondvliegen. Ze zijn 4x4x4 blokjes groot en hebben 9 tentakels. Als ze een speler zien, schieten ze daar vuurballen naar toe. Deze vuurbal kan teruggekaatst worden door er tegenaan te schieten of te slaan. Als de teruggekaatste vuurbal de Ghast raakt, is die in 1 klap dood. De vuurballen hebben hetzelfde effect als TNT. Ghasts maken een schreeuwend geluid dat veel mensen irritant vinden.
  • Zombievarkensman Deze spawnen in groepen en lopen doelloos rond. Ze doen niemand kwaad, totdat je ze aanvalt. Als ze boos zijn roepen ze alle Pigmen in een range van 32 blokken, die vervolgens ook boos op je worden. Het is sterk afgeraden om zombie pigmens aan te vallen als je nog niet zo'n goede uitrusting hebt.
  • Blazes kunnen vliegen en ze schieten 3 vuurballen snel achter elkaar in de richting van de speler. De vuurballen van een Blaze zijn kleiner dan die van een Ghast.
  • Magmakubussen zijn springende beesten die lijken op slimes, ze springen richting de speler. Als je een magma cube verslaat splitsen ze in 2 of 3 kleinere magma cubes. Magma cubes komen niet zo vaak voor.

Alle Nether monsters zijn bestend tegen vuur en lava. Soms zie je ze rustig in de lava zwemmen (of vliegen).

Overworld beesten zoals pigs en zombies spawnen niet in de Nether. Kippen kunnen wel gespawnt worden door eieren te gooien. Alle beesten kunnen gespawnt worden door een spawnei, maar om die te krijgen heb je wel creative nodig. Alle Overworld beesten kunnen wel in de Nether komen door door een Netherportal heen te gaan.

Portalen en snel reizen[bewerken | brontekst bewerken]

Standaard portal (Links), eco-versie (rechts)
Hoofdartikel: Nether Portal

Nether Portals zijn gemaakt door het creëren van een 4x5 (2x3 aan de binnenkant) kader van Obsidian en aangestoken door Aansteker of een Geest vuurbal. Wanneer je voor de eeste keer in het portaal gaat staan, zal het een portaal creëren in het overeenkomstige gebied in de Nether en zal het je daar naar toe teleporteren. Er zal een laadscherm verschijnen tijdens de verandering van de werelden.

Als je een portaal in de Nether creërd en terug gaat naar de normale wereld, zal elke afgelegde afstand vermenigvuldigd worden met 8, daardoor is de Nether een effectief systeem dat mogelijk maakt om lange afstanden te doorkruisen in (veel)minder tijd in de normale wereld. Het verbinden van portalen om een effectief netwerk te maken tussen de Nether en de normale wereld is zeer moeilijk. kijk Nether Portal voor een preciese uitleg over hoe dit moet.

Door Ghasts is het aangeraden om je portaals te omsluiten door een materiaal die niet kapot te maken is door Ghasts. Keisteen is hiervoor perfect en is daarbij ook nog goedkoop. Dit zal Ghasts verhinderen om je portaal te sluiten of openen wanneer zij dat willen. Een andere mogelijkheid is om altijd Flint and Steel bij je te dragen voor wanneer dit zou gebeuren of een Ghast gewoon te overtuigen om nog is het portaal te raken waardoor het portaal zich weer gaat activeren.

Het is niet mogelijk om zich naar de Nether te teleporteren via The End.

Video[bewerken | brontekst bewerken]

Water[bewerken | brontekst bewerken]

Met een emmer water is het niet mogelijk water te laten verschijnen. De enige vormen van water die je in survival in de nether kan hebben zijn ijs en cauldron Vroeger kon je ijs laten smelten en dan werd het water, maar dit is uit het spel gehaald sinds 1.0

De Nether was een van de belangrijkste functies worden toegevoegd in de Minecraft Halloween-update,en werd aangekondigd op 4 oktober 2010.Deze aankondiging dat er een wereld die gebruikt kunnen worden voor snelle reizen.Het liet doorschemeren zou het gebruiken van Portals en dat de afgelegde afstand in de multiplayer zou worden vermenigvuldigd op de kaart boven de grond.Op 10 oktober werd een screenshot vrijgegeven door Notch van hoe de Nether eruit zou zien.Met de rest van de functies van de Halloween-update's,werd de Nether uitgebracht op 30 oktober.

In het orgineel announcement,Notch genoemd een gloednieuwe hel wereld.Wanneer de voorvertoning op 29 oktober 2010 is verstuurd naar een ​​paar gaming websites,werd de nieuwe dimensie genaamd de slip te beledigen religies voorkomen en een meer originele naam hebben.Het was bedoeld als 'The Nexus' op zijn persoonlijke blog Uiteindelijk werd veranderd in Nether op de dag van de release van de halloween update. Samen met de Nether, Geesten, Zombie pigmen, Netherrack, Zielen Zand, Glowstone en Portals werden toegevoegd Op 10 november,werd Lava gemaakt om verder dan het deed stromen in de bovenwereld. Er was een glitch waar The Nether was een Biome Dit werd bevestigd in een onbekende actualisering.

In Beta 1.6,Portals werden gemaakt om goed te functioneren in multiplayer ,waardoor spelers in servers te warpen tussen de bovenwereld en de Nether.in 1.6 is ook een bug gefixd waarbij de speler konden menu's openen binnen in de Portals Wanneer de warping was, zou de tekst op het scherm helemaal grijs worden weergegeven.

Met de "Silk Touch" betovering in de 1.9 pre-release 4, mogelijk was het om rechtmatig verkrijgen van gras en water met ijs in The Nether. Omdat passieve mobs en inktvis wil spawn in de enige plaats beschikbaar is, was het mogelijk om deze te gebruiken om het spawnen, waardoor de speler om zeer efficiënte passieve [[mob grinder maken beheersen] ], iets wat uiterst moeilijk te doen in de bovenwereld aangezien dieren gestopt despawning in 1.8. De mogelijkheid op te halen ijsblokken met de betovering werd in een latere versie verwijderd <- Water maakte ook Nether mob grinders makkelijker als het kan vervoeren artikelen zonder ze te verbranden evenals verdrinken Nether mobs die zijn immuun voor lava, zoals magma blokjes en zombie pigmen.

In Minecraft 1.0.0, werden veel nieuwe dingen toegevoegd aan The Nether:

Bestand opslaan locatie[bewerken | brontekst bewerken]

The Nether wordt opgeslagen op dezelfde manier normale werelden zijn, maar in plaats van het mengen van de wereld bestanden in de map opslaan, worden de bestanden voor Nether opgeslagen in% appdata% / .minecraft / slaat / Worldname / DIM-1 (in Windows), terwijl de normale wereld bestanden in% appdata% / .minecraft / slaat / Worldname. Merk op dat DIM-1 geen eigen level.dat bevatten, als dezelfde level.dat in de bovenste map wordt gebruikt voor zowel bovenwereld en The Nether. Dit betekent dat zelfs als een speler het niveau van data in de map / wereld voor een bepaalde save, Nether portalen nog steeds de speler naar The Nether wereld aanvankelijk gegenereerd voor die slaan verandert.

Gallery[bewerken | brontekst bewerken]

Bugs / Glitches[bewerken | brontekst bewerken]

  • Op SMP, hoewel uiterst zeldzaam, The The Nether en het bovenwereld kan samenvoegen terwijl het genereren van nieuwe brokken.
  • Een voorbeeld hiervan is hier te zien. [1]
  • Het plaatsen van het ijs in The The Nether buurt van lava zal leiden tot het smelten, en het creëren van water dat niet direct zal verdampen.
  • Dropped items, indien niet opgeblazen of verbrand, nooit despawn in The Nether.
  • Brand kan soms worden gevonden in de basis van een The Nether Fortress ' ondersteunen, hebben vervangen het The Nether Brick blok.
  • Op uiterst zeldzame gevallen in SSP, toen terug naar het bovenwereld van het The Nether, kan Minecraft crashen. Bij inloggen terug in het wereld, je bent in een gebied ver van het Portal in de bovenwereld, van alle items in je inventory worden verloren.

  • De Bedrock plafond van de Neder creëerde een gerucht dat de Nether is onder de Bedrock barrière op de bovengrondse kaart. Dit komt door het feit dat een van goederen Minecraft is een shirt dat de Nether onder een Cavern heeft, waarschijnlijk onder Bedrock niveau ondersteund. Dit is afgedaan als creatieve mode / hack laat spelers boven de Bedrock op zoek naar de Nether de Void. Notch heeft gezegd dat de Nether en de bovengrondse kaart zijn in totaal verschillende dimensies.
  • Wanneer u kromtrekken van werelden, de richting waarin u geconfronteerd wordt gehandhaafd (bijvoorbeeld als u naar het oosten in de Overworld wanneer u warp naar de Nether, zal je nog steeds naar het oosten).
  • Terwijl in de Nether, zal ovens stoppen smelten en planten zullen stoppen met groeien / rottend in de Overworld. De dag / nacht cyclus blijft en alle aanwezige Mobs gehandhaafd.
  • Het idee voor de Nether kwam van een transport methode die wordt gebruikt in de nieuwe reeks The Wheel of Time van Robert Jordan. Binnen dit transport systeem, de manieren, kunt u een enorme hoeveelheid afstand afleggen in een paar dagen in plaats van weken. Net als de Nether, de Ways heeft vele Notch ook een keer gezegd dat Jake, zijn mede-werker, was een grote sleutel naar de Nether. Het is niet duidelijk wat er precies wat dat betekent.
  • Een van de Niveau Thema's in Indev was Hell. Het was een normale kaart, maar met een Lava oceaan, voortdurend weinig licht, en een zwarte hemel met doffe rode wolken.
  • Als je op soul zand met lava op hetzelfde niveau naast de ziel zand, neemt u schade als je stap in de buurt van de randen van de ziel zand.
  • In SMP, als u de verbinding verbreekt en iemand plaatsen blokken waar je was, wanneer u zich aanmeldt, wordt u spawnen op de top van de blokken. Als er geen ruimte boven de blokken, kunt u paaien boven de basis laag en u zal worden gevangen. U kunt dit ook doen om jezelf door het droppen van zand of grind op jezelf.
  • Er kunnen een aantal gebieden waar de oceaan / het meer van lava kan gaan onder een overhang en de lava zal niet branden dat gebied. Naar binnen en het creëren van licht (het plaatsen van een fakkel, het aansteken van een brand, enz.) zal dit oplossen.
  • In 1,8 Creative-modus kunt u doorbreken fundament Neder's plafond en in een rode leegte. Maar, zult u geen schade en je kunt de theoretische verkennen "cap van de Nether."
  • Wijst naar entiteiten (Minecart, schilderwerken, enz.) in de Nether zorgt ervoor dat uw voorraad te worden 'lichter'.
  • Er is geen natuurlijk paai Passief menigte die is in de Nether aangekondigd als van nu, maar kippen kan worden overgebracht.
  • De nether een achtste is de grootte van de reguliere Minecraft wereld.
  • Als gevolg van de mobs in de onderwereld zijn brandveilig, zombie varken mannen zijn gezien zwemmen up lavastromen.
  • Met geen licht bronnen rond, de onderwereld lijkt te verblijven in een lichtniveau, bewezen toen zich in een grot met (geen fakkels, glowstone, enz.) het lichtniveau blijft hetzelfde als buiten.
  • Een Superflat kaart zal niet de onderwereld plat.
  • Het toevoegen van gras (Inventory bewerken of zijde aanraken tool) en een spawner (Inventory bewerken) kunt u passieve dieren paaien in de onderwereld.
  • de Nether betekent eigenlijk "Underworld" of onder.
  • een kompas een kaart en een klok zullen niet werken in de nether. een kompas niet omdat er geen zon is dus geen noord oost zuid of west. een kaart niet omdat het meerstal alleen de oppervlakte geeft en omdat je naar boven kan graven is er een ander oppervlakte. de klok werkt ook niet omdat er geen verschil is tussen dag en nacht

References[bewerken | brontekst bewerken]

  1. http://notch.tumblr.com/post/5136312534/fixing-bugs-enabling-nether
  2. Http://www.youtube.com/watch?v=_j56f1sS3RM