Delen

Delen

Vis (mob)

Uit Minecraft Wiki
Deze pagina bevat inhoud over functies die zijn bevestigd, maar nog niet aan het spel toegevoegd.
Deze functies zullen worden opgenomen in een toekomstige update.
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Vis (mob)
No image.svg
Gezondheid Onbekend
Ontstaan in Onbekend

Disambig color.svg Dit artikel gaat over de geplande mob. Voor het rauwe voedsel, zie Rauwe vis. Voor het gebakken voedsel, zie Gebakken vis.

De vis is een geplande passieve mob. In de Halloween update, zei Notch dat hij vis zou toevoegen.[1] Echter had hij maar een gelimiteerde tijd en kon hij het alleen als item toevoegen. Hoewel er erg veel coderingen zijn voor de vis in het spel zelf, bestaat er op dit moment nog geen model. Sommige spelers zijn er echter van overtuigd dat de vis nooit als mob zal verschijnen, omdat de mob al een jaar staat "gepland."

Notch vermeld in de referentie de 'mogelijkheid om vis te vangen' wat reeds is toegevoegd. Maar er wordt niets gezegd over het toevoegen van een model.

Vangen[bewerken]

met een vishengel kan je vissen vangen. je doet de vishengel in het water en als het dobbertje naar beneden gaat kan je hem naar je toe trekken en hem vangen. soms kan het zijn dat je hem net niet bij je kreeg en dan moet je in het water om hem te zien.

Gebruik[bewerken]

je kan als je een vis gevangen heb kan je hem meteen eten. dat is een iets snellere manier die je kan gebruiken bij geval van nood. als je honger balk vol is kan je hem koken in de oven met steenkool of lava. hierna word het een gebakken vis. van deze vis gaat je hongersbalk meer omhoog dan bij rauwe vis.

Verwijzingen[bewerken]

  1. The Word of Notch, Oct 4 2010