Help mee met het HESI-project!

Bijna alle problemen met de MediaWiki 1.26-update zijn opgelost.

Vishengel

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Vishengel
Fishing Rod.png
Fishing Rod B.png
Vishengel
Type Gereedschap
Duurzaamheid 65
Vernieuwbaar ?
Stapelbaar Nee
Eerste verschijning Alpha 1.1.1 (Seecret Saturday Update)
Datawaarde dec: 346 hex: 15A

Hengels zijn werktuigen die gebruikt worden om vis te verkrijgen. Toen ze als eerst werden toegevoegd, deden ze het niet en waren ze nutteloos. In Alpha 1.2.0, de Halloween Update, waren hengels geüpdatet om in staat om vissen van ieder water te verkrijgen.

Verwerken[bewerken | brontekst bewerken]

Een hengel(visstok)kan verwerkt worden van drie stokken en twee stukken draad. Dit maakt van een hengel een vernieuwbare hulpbron.

Ingredients Invoer » Uitvoer
Stokken + Draad

Stok

StokDraad
Stok
Draad

Vishengel

Spelers kunnen de lijn laten verschijnen met de rechter muisknop. Nog een keer op de rechter muisknop drukken laat het verdwijnen. Je kan de lijn 65 keer laten verschijnen en verdwijnen voordat de hengel kapot gaat. Het in water laten verschijnen en meteen laten verdwijnen voordat het zijn doel bereikt heeft geen effect op de duurzaamheid. De lijn verdwijnt vanzelf als je meer dan 34 blokken verwijderd bent van waar de lijn vast zit.

Je kan vissen vangen door je hengel uit te gooien. Ook kan je er inktvissen mee vermoorden, zodat je inkt krijgt. Het is ook mogelijk dat je iets anders opvist zoals leer of iron , maar dat gebeurd zelden.

met de hengel kan je ook dieren/mob's/players doden.

sta op een hoger gelegen gebied en werp de hengel naar het dier/Mob/player. er gaat dan een leven vanaf als je dan de hengel binnen haalt gooi je het dier/Mob/player omhoog en gaat er nog een leven af (hoeveel ligt aan hoe hoog je staat want dan gaat hij hoger). Je kan ook ermee op skywars het gebruiken als een soort sneeuwbal zo vliegt het van zijn brug af. Je kan ook veel meer anderen dingen opvissen!

Nodig voor een vishengel:

Alle vissen die gevangen kunnen worden met vishengel: