Help mee met het HESI-project!

Altijd irritant gevonden dat er geen versie-informatie beschikbaar was? Help mee met Error 404: Version not found-project!

Wortel

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Deze pagina bevat inhoud van functies die worden meegenomen in de volgende update.
Deze functies zijn verschenen in snapshots, maar de volledige update, dat deze functies bevat, is nog niet officieel uitgegeven.
Wortel
Carrot.png
Wortel-animated.gif

Type

Voedsel

Vult

Hunger.svg

Kookbaar

Nee

Stapelbaar

Ja (64)

Eerste verschijning

12w34a

Datawaarde

dec: 391 hex: 187

Wortel is een voedingsitem dat geplant en geconsumeerd kan worden. Wanneer gegeten, vult het één hongerpunt. Een wortel kan gezaaid en geoogst worden op akkerland. Wanneer geoogst, zal het vier stages doorlopen om groter te groeien dan hun huidige grootte. Wortelgewassen droppen 1 tot 4 wortels. Een wortel is een zeldzame drop van Zombies. Wortels kunnen ook in dorpen gevonden worden als deze daar worden gekweekt.

Als ingrediënt[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Wortel + Goudklompjes

Wortel +
Vishengel

Toekomstig
12w34a Wortelen toegevoegd.
August 28, 2012 Dinnerbone gaf een afbeelding vrij van een bezadeld varken dat wordt beheerd door een Vishengel met wortel.
12w36a Wortelen kunnen nu gevonden worden in villages of in Jungle Biomen.
Wortelen kunnen nu gebruikt worden voor varkens.
12w37a Wortelen veranderd naar wortel. Wortel'texture' ook veranderd. Het item heeft niet langer meer een donkere buitenrand.

Notities[bewerken | brontekst bewerken]

  • Beendermeel kan als meststof gebruikt worden waarna de wortel kan geoogst worden.
  • Een fortuingereedschap gebruiken laat het aantal wortelen toenemen.
  • In een foto getweet door Dinnerbone, wordt getoond dat wortels toevoegbaar zullen zijn bij een vishengel om varkens te beheersen.[1]

References[bewerken | brontekst bewerken]

  1. dinnerbonetweet:240428477856231424