Naamruimten

Varianten

Delen

Delen
Handelingen

Zadel

Uit Minecraft Wiki
Je kunt ons helpen door het uit te breiden.
Zadel
Saddle.png
Zadel
Type Gereedschap
Durability N/A
Renewable ?
Stackable Nee
Data value dec: 329 hex: 1

4

9

Een speler die op een varken rijdt.

Een zadel is een item dat kan gebruikt worden op paarden en varkens. Met een zadel kan je op een varken rijden. Als je met de rechtermuisknop met een zadel in je hand op een varken klikt kan je op het varken. Je kan het varken met een "Wortel op een Stok" zelf besturen. Naast het varken kun je ook een paard (en ezel, muilezel) zadelen. De zadels kunnen niet op een ander dier worden geplaatst. Je krijgt het zadel wel terug als je het reeds op een varken hebt geplaatst.
Je kan een zadel alleen maar vinden in een kist, die zich bevinden in een grot. Het is waarschijnlijk dat er in de toekomst nog een manier wordt toegevoegd om zadels te maken. Zeker nu er je op de prestatiespagina eerst "Cow Tipper" moet vervolledigen om de "When Pigs Fly" prestatie kunnen vervolledigen.

[bewerken] Prestaties

Je hebt een zadel nodig om de prestatie "When Pigs Fly" te kunnen vervolledigen.

[bewerken] Trivia

  • Door eieren of sneeuwballen naar het varken te gooien, terwijl je er zelf opzit, is het mogelijk om het varken te doen opstijgen. Het is wel nogal moeilijk om te vertrekken, omdat je met de rechtermuisknop ook van het varken stapt.
  • Als het je lukt om een varken met een zadel in een mijnkar te stoppen, verkrijg je een snel, zelf voorttrekkende mijnwagen.
  • Wanneer je op een varken zit is je been wapenuitrusting niet zichtbaar.
  • Van op een zadel worden blokken trager afgebroken dan te voet.

[bewerken] Paarden

Sinds er paarden zijn toegevoegd in Minecraft, kan je die ook gebruiken om op paarden te rijden. Eerst dien je een paard te temmen en vervolgens kun je het zadel toevoegen in het inventorymenu van het paard. Vervolgens kun je sneller voortbewegen. Slaan met een zwaard is nog steeds mogelijk op een paard. Zadels kun je niet craften je moet ze vinden in een dungeon of in een tempel.