1.12-pre6

Uit Minecraft Wiki
1.12-pre6
1.12-pre6.png
Type

Pre-release

Releasedatum

29 mei 2017

Protocolversie

333

Dataversie

1137

Pre-release voor

1.12

Download

Client  (.json)
Server

1.12-pre6[1] is de zesde pre-release voor Minecraft 1.12.

Toegevoegd[bewerken]

Menuscherm
  • De mogelijkheid toegevoegd om de credits te zien als er op de copyrighttekst wordt geklikt.

Wijzigingen[bewerken]

Algemeen[bewerken]

Functies
  • Overgeslagen functies (dat wil zeggen wanneer er niet aan de voorwaarde voldaan wordt) worden beschouwd als een fout (bijvoorbeeld in opdrachtblokken).
Taalbestanden
  • Veel teksten, die hiervoor niet vertaalbaar waren, kunnen vertaald worden.
    • Het volledige bestand met nieuwe (en verwijderde) teksten kan hier gevonden worden.
Optimalisaties
  • Het zoeken in de Creative-inventaris en in het receptenboek geoptimaliseerd, in het bijzonder voor mods.
    • Er wordt geen rekening meer gehouden met naamruimten (bijvoorbeeld minecraft).
  • Het laden van chunks geoptimaliseerd.

Blokken[bewerken]

Opdrachtbloken
  • Het automatisch voltooien van een commando door Tab ↹ te gebruiken, voegt geen slash (/) toe aan het begin van het commando.

Opgeloste bugs[bewerken]

45 bugs opgelost
Van de releases voor 1.12
  • MC-12503 – Voorwerpbeschrijvingen in de inventaris worden achter de tabbladen van de drankeffecten geplaatst.
  • MC-40275 – Muziek van het Endgedicht wordt incorrect afgespeeld.
  • MC-94016 – Glazen ruiten en tralies verbinden met barrières.
  • MC-112602 – De tekst disconnect.spam kan niet vertaald worden.
  • MC-117710 – Bonuskistinstellingen worden niet gekopieerd bij het maken van een nieuwe wereld.
  • MC-117858 – Volledige stapel wordt vernietigd als er met de rechtermuisknop een stapel in de Creative-inventaris wordt verplaatst.
Van de ontwikkelingsversies van 1.12
  • MC-115816 – Barsten worden niet getoond als een bed wordt vernietigd.
  • MC-116479 – Papegaai gaat van de schouder van de speler af als het Y-coördinaat vermindert.
  • MC-116489 – Onbekende entiteitseigenschap voor buittabelvoorwaarde entity_properties zorgt ervoor dat de server crasht door de standaardbuittabellen.
  • MC-116625 – Animatiesnelheid van het receptenboek hangt af van de ververssnelheid van het scherm.
  • MC-116669 – Exploderende mijnkarren met TNT en Enderkristallen kunnen een StackOverflow veroorzaken.
  • MC-116696 – Geanimeerde texturen in bronpakketen worden ongeanimeerd getoond in het vooruitgangenmenu.
  • MC-116834 – De optie 'Alle maakbare voorwerpen worden getoond' toont onmaakbare voorwerpen voorwerpen van dezelfde receptengroep.
  • MC-117004 – De verteller kan in- en uitgeschakeld worden door te typen in tekstvelden.
  • MC-117125 – Verteller crasht Minecraft in Linux terwijl Flite geinstalleerd is.
  • MC-117265 – Het typen in de zoekbalk van het receptenboek toont de volgende variant voor blokken met meerdere varianten.
  • MC-117310 – Functienamen worden niet automatisch voltooid door /gamerule gameLoopFunction.
  • MC-117314 – De meeste voorwerpen missen van stat.craftItem.
  • MC-117568 – De Survivaltutorial wordt getoond in Creative.
  • MC-117584 – Server crasht wanneer een zombiedorpeling zonder de tag ConversionPlayer wordt genezen.
  • MC-117611 – Veel lag op mulitplayerservers.
  • MC-117627 – Het verplaatsen van voorwerpen in de inventaris met een open receptenboek toont de volgende variant voor een recept met meerdere varianten.
  • MC-117636 – De vooruitgangsactivatietag construct_beacon wordt geactiveerd wanneer een speler dichtbij een baken komt in plaats van het bouwen ervan.
  • MC-117640 – Huisdieren (wolven, ocelotten en papegaaien) teleporteren op magmablokken.
  • MC-117661 – Een voorwaardelijk functiecommando wordt alleen uitgevoerd wanneer de selectie overeenkomt met één entiteit.
  • MC-117663 – Een voorwaardelijk functiecommando werkt niet binnen functies.
  • MC-117677 – Springen verhoogt de vooruitgang niet in de tutorial.
  • MC-117687 – Receptenboek probeert beschadigde bogen te gebruiken om Dispensers te maken terwijl dit niet kan.
Van de vorige ontwikkelingsversie
  • MC-117703 – Onbeschadigbare papegaaien kunnen niet gedood worden in Creative als de speler ze een koekje geeft.
  • MC-117704 – De easter-egg 'excitedze' wordt geactiveerd als de taal al op piratentaal staat.
  • MC-117713 – Het overslaan van functies activeerd voorwaardelijke opdrachtblokken.
  • MC-117714 – Het klikken op het Dispenserrecept terwijl er in de inventaris alleen een betoverde boog zit, plaatst toch de andere ingrediënten in het verwerkingsgrid.
  • MC-117718 – Het fokken van dieren zonder de tag LoveCause zorgt voor een crash.
  • MC-117727@s wordt beschreven als 'een speler in /execute' ondanks dat dit werkt voor alle entiteiten.
  • MC-117752 – Het boek der kennis wordt niet uit de inventaris verwijderd wanneer het wordt gebruikt.
  • MC-117785 – Geen geluid bij het klikken op de pijlen in het receptenboek.
  • MC-117789 – Crash: java.lang.IllegalAccessError: tried to access field com.sun.jna.Pointer.peer from class com.sun.jna.PointerTool
  • MC-117812 – Vreemde criterianamen in bepaalde vooruitgangen.
  • MC-117823 – Recepten met één ingrediënt kunnen niet gestapeld worden door herhaaldelijk op het recept te klikken.
  • MC-117827 – Technische naam voor het recept van getipte pijlen bestaat niet of heeft een verkeerde naam.
  • MC-117843 – Papegaaien verliezen hun naam wanneer ze van de schouder van de speler afgaan.
  • MC-117854 – Hekken verbinden zich met barrières.
  • MC-117877 – Papegaaien houden hun naam niet.
  • MC-117883 – Beschrijvingstooltips kunnen uit het venster van Minecraft komen.
  • MC-117960 – Vreemd gedrag van lianen.

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.12 (
The World of Colour Update
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.11 •  • 1.13 ►