Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

12w16a

Uit Minecraft Wiki
12w16a
Type

Snapshot

Releasedatum

19 april 2012[1]

Protocolversie

30

Dataversie

n.v.t.

Snapshot voor

1.3.1

Download

Client (.json)
Server
.exe

12w16a is de tweede snapshot voor 1.3.1.

Toevoegingen[bewerken]

  • Demomodus
    • Een demomodus toegevoegd voor gebruikers die (nog) niet een premiumaccount hebben (de demomodus is niet beschikbaar tot de volledige update).
      • In de taalbestanden is er tekst toegevoegd voor de demomodus.
      • De demomodus duurt zes dagen in het spel (ongeveer 1 uur en 40 minuten) volgens de taalbestanden.
      • Het leert ook hoe de speler de besturing moet gebruiken aan het begin van het spel.
  • Bonuskist
  • Opdrachten
    • Een instelling om opdrachten in te schakelen in single-player bij het creëren van de wereld.
      • Verschillende opdrachten toegevoegd: /gamemode, /toggledownfall, /time, /give, /xp en /kill
      • Het typen van / en op Tab ↹ drukken laat een lijst met beschikbare opdrachten zien.
      • Deze opdrachten zijn beschikbaar in Creative-werelden die eerder zijn gegenereerd.
      • Wanneer opdrachten worden gebruikt, is de wereld stopgezet, in tegenstelling tot multiplayer.

Veranderingen[bewerken]

  • Taalbestanden
    • Geüpdatet
  • Besturing
    • Voorwerpen kunnen worden verwijderd van de hotbar met ⇧ Shift+klikken terwijl de speler de inventaris heeft geopend op het selectiescherm.

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.3 (
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.2 •  • 1.4 ►