Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

12w27a

Uit Minecraft Wiki
12w27a
Type

Snapshot

Releasedatum

5 juli 2012[1]

Protocolversie

38

Dataversie

n.v.t.

Snapshot voor

1.3.1

Download

Client (.json)
Server
.exe

12w27a is de veertiende snapshot voor 1.3.1.

Toevoegingen[bewerken]

Veanderingen[bewerken]

  • Prestaties
  • Zuigers/kleefzuigers
    • Duwachines/kleefzuigers geüpdatet om minder foutgevoelig te zijn. Hierdoor schuiven ze minder snel uit, maar schuiven ze nog steeds meteen in.
      • Hierdoor duurt het twee Redstone-ticks (vier spelticks) om uit te schuiven, maar schuiven ze nog wel meteen in.
  • Borden
    • Eén stack kan nu zestien borden groot zijn.
    • Het maken geeft nu drie borden in plaats van één. Het recept is hetzelfde gebleven.
  • Creative-inventaris
  • Boten
    • Boten laten zichzelf vallen als het wordt vernietigd.
  • Ervaring
  • Netherkruid

Opgeloste bugs[bewerken]

13 bugs opgelost

  • De nieuwe houten trappen branden nu wel.
  • Bug opgelost waardoor /kill niet werkt.
  • Bug opgelost waardoor het activeren van bepaalde zuigers of kleefzuigers het spel crasht.
  • Een visuele bug opgelost waardoor zuigers of kleefzuigers soms onzichtbaar worden of voor een moment op een verkeerde plaats zijn.
  • Bug opgelost waardoor je portalen in de Nether kunt plaatsen op locaties waar ze op illegale plaatsen in de Overworld terechtkomen.
  • Bug opgelost waardoor het spel crasht als een singleplayerwereld wordt gepubliceerd in een bepaalde taal.
  • Bug opgelost waardoor spelers die in mijnkarren en boten of op varkens zitten niet op de juiste plaats verschijnen.
  • Een dispenserbug opgelost.
  • Bug opgelost waardoor /say bepaalde regels niet herkent en de help-dialoog triggert.
  • Bug opgelost waardoor sommige blokken kunnen worden omgezet naar bepaalde datawaarden door een oriëntatie-afhankelijke bug van struikeldraad.
  • Een drankje drinken in Creative geeft niet langer een lege fles terwijl het drankje niet opgebruikt wordt.
  • Bug opgelost waardoor borden hun tekst soms niet opslaan.
  • Bug opgelost waardoor fakkels hun eigen blok in bepaalde omstandigheden niet verlichten.

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.3 (
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.2 •  • 1.4 ►