Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

12w40a

Uit Minecraft Wiki
12w40a
12w40a.png
Type

Snapshot

Releasedatum

4 oktober 2012[1]

Protocolversie

44

Dataversie

n.v.t.

Snapshot voor

1.4.2

Download

Client (.json)
Server
.exe

12w40a is de tiende snapshot voor 1.4.2.

Toevoegingen[bewerken]

  • Heksenhut toegevoegd waarin heksen kunnen spawnen.
  • Vooraf ingestelde wereld genaamd 'Redstone Ready' toegevoegd met 52 lagen zandsteen, 3 lagen steen en 1 laag bodemsteen.
  • NBT-tags voor namen, bedoeld voor wereldmakers.
    • Door de NBT-tag te gebruiken. Het is hierdoor mogelijk door het voorwerp een naam te geven en een buit voor het voorwerp in te stellen.

Veranderingen[bewerken]

  • Supervlakke configuratie staat toe dat bomen, burchten, etcetera kunnen worden gegenereerd.
    • Pompoenen, hoog gras, bloemen, bomen, verlaten mijnschachten, kerkers, burchten, meren, woestijnbronnen, ravijnen en erts zullen genereren in Supervlak.
  • Beter beheer van de inventaris.
    • Blok selecteren werkt nu voor voorwerpen die in de inventaris aanwezig zijn (zoals Repeaters, stenen, diamanterts).
    • Het drukken om de sneltoetsen 1 tot 9 terwijl je met de muis over een voorwerp beweegd, zorgt ervoor dat het voorwerp in de hotbar verschijnt.
    • In Creative kun je voorwerpen van de hotbar naar de Survivalinventaris verplaatsen door ⇧ Shift+klikken te gebruiken.
  • De linkermuisknop opent niet langer meer deuren en valluiken en activeert niet langer hendels en knoppen. In plaats daarvan moet de rechtermuisknop worden gebruikt.
  • Vuurverspreiding weer verandert zodat vuur zich niet langer oneindig kan verspreiden.
  • De textuur van het baken verandert, samen met de lichtstraal.
  • Het Enderoog kan in Supervlak worden gebruikt, op voorwaarde dat het genereren van burchten aangezet is.
  • Slijmkubussen spawnen in moerassen als er lage lichtniveau's zijn.

Opgeloste bugs[bewerken]

Meerdere bugs opgelost

  • Bug opgelost waardoor de beginexplosie van de Wither niet wordt voorkomen als mobGriefing op false is gezet.[2]
  • Een paar crashbugs opgelost die gerelateerd zijn aan het genereren van de wereld, vergroten van kaarten en andere dingen.
  • De vorige lichtveranderingen teruggedraaid waardoor onder andere de volgende bugs opgelost werden:
    • De Nether is extreem CPU-intensief.
    • Wereldgeneratie duurt heel lang.
  • Bug opgelost waardoor de AI van mobs denkt dat keistenen muren normale blokken zijn.
  • Een paar textuurbugs van de heks opgelost.
  • Bug opgelost waardoor entiteiten in water een glitcherig watergeluid maken.
  • Het krijgen van meerdere levels in één keer zorgt er niet langer meer voor dat het level-upgeluid over elkaar wordt afgespeeld.
  • Bug opgelost waardoor het bericht 'Een 64-bit Java-installation is aanbevolen voor de renderafstand 'Ver' (je hebt 32-bit)' wordt bedekt door de onderste twee knoppen.
  • Bug opgelost waardoor dieren willekeurig teleporteren.[3]
  • Bug opgelost waardoor schilderijen groter dan 1x2 niet kunnen worden geplaatst en van de muur af vallen als ze eerde geplaatst zijn.
  • Bug opgelost waardoor blokken onder de speler worden vernietigd door gereedschap dat met Efficiëntie is betoverd.
  • Bug opgelost waardoor drankspawners het spel crashen.[4]

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.4 (
Pretty Scary Update
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.3 •  • 1.5 ►