Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

17w15a

Uit Minecraft Wiki
17w15a
17w15a.png
Type

Snapshot

Releasedatum

12 april 2017

Protocolversie

321

Dataversie

1125

Snapshot voor

1.12

Download

Client  (.json)
Server

17w15a[1] is de vijfde snapshot die vrijgegeven is voor Minecraft 1.12.

Toegevoegd[bewerken]

Algemeen[bewerken]

Vooruitgang
  • Beschrijving toegevoegd en een aantal namen gewijzigd.
  • De prestatie Tijd voor avontuur is een vooruitgang geworden.
Verteller
  • Een pop-upnotificatie toegevoegd voor het aan- en uitzetten van de verteller.
  • De mogelijkheid te wisselen tussen 'uit', 'chat en systeem', 'alleen chat' en 'alleen systeemberichten' toegevoegd.
Splashes
  • "Don't feed chocolate to parrots!" toegevoegd.

Blokken[bewerken]

Bedden
  • Gekleurde bedden toegevoegd. Ze kunnen gemaakt worden met gekleurde wol of door het verven van een wit bed.
  • Spelers stuiteren op en neer op bedden, zoals bij slijmblokken het geval is, maar dan minder.
  • Verminderen de valschade die opgelopen kan worden.
    • De speler kan een val van 41 blokken overleven.
      • Wanneer de speler van hoger valt, dient de tweede landing op het bed de overige schade toe.
        • De speler kan een platform van ongeveer zeven blokken hoog naast het bed plaatsen om het doodgaan door valschade te voorkomen. De speler kan dan een val van 45 blokken overleven.
    • Het bed is nu een blokentiteit. Elke helft van het bed kan een andere kleur hebben door middel van de NBT-tag color.
    • Gebruikt een 3D-model in plaats van een 2D-model vanwege de nieuwe kleuren.

Gewijzigd[bewerken]

Algemeen[bewerken]

Receptenboek
  • Het icoon in de pop-upnotificatie toont alle recepten die vrijgespeeld werden.

Blokken[bewerken]

Trappen
Hekken en Netherbakstenen hekken, keistenen muren, glazen ruiten en tralies

Wezens[bewerken]

Papegaaien
  • Veranderen niet langer van kleur wanneer ze dansen.

Opgeloste bugs[bewerken]

42 bugs opgelost
Van de releases voor 1.12
  • MC-2813 – Sneeuw vormt zich niet en kan niet geplaatst worden op onderstebovengeplaatste platen en trappen.
  • MC-8345 – Het plaatsen van fakkels op de achterzijde van trappen kan niet.
  • MC-9176 – Glazen ruiten worden niet goed gerenderd op de achterzijde van trappen.
  • MC-11963 – De poten van het bed worden niet gerenderd.
  • MC-109663 – Getemde wolven vallen getemde katten aan.
Van de ontwikkelingsversies van 1.12
  • MC-114889 – Alle recepten worden verwijderd tijdens het overschakelen naar Avontuurmodus.
  • MC-114907 – Vliegende papegaaien vliegen in cirkels in plaats van naar een richting.
  • MC-114950 – Boeken kunnen niet gemaakt worden.
  • MC-114961 – Spelers worden van de server gegooid bij het oppakken van het eerste voorwerp voor een vooruitgang.
  • MC-114974 – Het klikken op verwerkingsrecepten in Specatormodus verplaatst voorwerp naar het verwerkingsgrid.
  • MC-114991 – Receptenlijst toont 1/0 pagina's wanneer geen recepten vrijgespeeld zijn.
  • MC-115025 – Het klikken op een recept of boek om de receptenhulp te sluiten klikt ook op een voorwerp in de inventaris.
  • MC-115048 – Papegaaien die op de schouder van de speler zitten, verdrinken of verbranden niet.
  • MC-115050 – Statistiekenpagina laadt niet.
  • MC-115064 – Aangepaste vooruitgangen in de wereldmap gebruiken de naamruimte minecraft in plaats van de mapnaam.
  • MC-115121 – De credits worden niet getoond wanneer de End voor het eerste verlaten wordt, maar daarna altijd.
  • MC-115148F3+T herlaad de buittabellen, maar vooruitgangen niet.
  • MC-115157 – Geen vooruitgangen beschikbaar op servers.
  • MC-115159 – Herhaalde toetsgebeurtenissen zijn niet beschikbaar voor verwerkingshulp.
  • MC-115182 – Papegaaien worden onzichtbaar wanneer ze zitten op de schouder van de speler en de speler naar boven zwent.
  • MC-115184 – Imitaties van papegaaien worden getoond als originele geluiden in de ondertiteling.
  • MC-115221 – Bepaalde blokken worden incorrect gerenderd in de verwerkingshulp.
  • MC-115277 – Een getemde wolf valt een getemde papegaai aan.
  • MC-115341 – Vertellerspam.
  • MC-115361 – Wanneer de spelregel doLimitedCrafting op true staat, kan gebruikt gereedschap niet meer gecombineerd worden.
Van de vorige ontwikkelingsversie
  • MC-115423 – Duplicatiebug in het menu voor 'Klik en houd ingedrukt voor meer' en tooltips voor lege inventarisvakjes.
  • MC-115426 – Achtergrond van de meeste gebruikersinterfaces wordt niet donkerder.
  • MC-115427 – Gereedschapsinformatie wordt niet getoond in de meeste gebruikersinterfaces.
  • MC-115436 – Voorwerpduplicatie bij het gebruiken van het receptenboek.
  • MC-115443 – Wanneer de spelregel doLimitedCrafting op true staat, wordt een fatale fout geprint in het serverlogboek.
  • MC-115444 – De vooruitgangsnotificaties 'Verkrijg harnas' en 'Glimmende uitrusting' verschijnen bij het aandoen van elk type harnas.
  • MC-115462 – Incomplete recepten kunnen toch gebruikt worden door andere ingrediënten te gebruiken.
  • MC-115465 – Voorwerpen vallen uit de inventaris van spelers wanneer de speler klikt terwijl deze over de recepteninterface met de muis beweegt.
  • MC-115466 – Voorwerpen kunnen gedupliceerd worden wanneer de spelregel doLimitedCrafting op true staat.
  • MC-115469 – Papegaaien dansen niet voor andere spelers.
  • MC-115470 – Papegaaien gaan naar de schouders van spelers in Spectatormodus.
  • MC-115474 – Ingetrokken recepten zijn voor de speler nog steeds beschikbaar totdat deze opnieuw inlogd.
  • MC-115481STDOUT-spam wanneer wezens schade oplopen of gedood worden.
  • MC-115504 – Receptenboek renderd het spelerskarakter incorrect.
  • MC-115508 – Papegaaien op de schouders van de speler worden donkerder gerenderd als de speler voorwerpen in zijn/haar inventaris heeft.
  • MC-115530 – Het bericht dat recepten zijn vrijgespeeld, wordt alleen getoond wanneer de wereld herladen wordt.
  • MC-115726 – Duplicatie van gereedschap en harnas wanneer doLimitedCrafting op true staat.

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.12 (
The World of Colour Update
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.11 •  • 1.13 ►