Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

17w43a

Uit Minecraft Wiki
17w43a
17w43a.png
Type

Snapshot

Releasedatum

25 oktober 2017

Protocolversie

341

Dataversie

1444

Snapshot voor

1.13

Download

Client  (.json)
Server

17w43a[1] is de eerste gepubliceerde snapshot voor 1.13.

Toegevoegd[bewerken]

Instellingen
  • Resolutie van volledig scherm
    • Wordt gebruikt om de resolutie van volledig scherm te veranderen.
Datapakketten
  • Lijken op bronpakketten, maar zijn bedoeld voor buittabellen, vooruitgangen, functies en structuren.
    • Kunnen veranderd worden van de wereld tot serverside.[2][3]
    • Datapakketten worden gebruikt door ze te plaatsen in een speciale map van een wereld of server en het is ook mogelijk om er meerdere of helemaal geen te gebruiken.[4][5]
  • Datapakketten kunnen zich in een .zip-bestand bevinden of in mappen met pack.mcmeta in de hoofdmap.[5] De pakketten moeten worden geplaatst in <wereld>/datapacks/.[6]
  • Structuren worden als eerste geladen uit <wereld>/generated/structures/<naamruimte>/<bestand>.nbt voordat de inhoud van datapakketten wordt bekeken.
    • De hierboven genoemde map moet niet worden gebruikt om structuren te distribueren. Gebruik, in plaats daarvan, een datapakket.
  • Herlaadbaar via /reload.
  • Structuur is als volgt: pack.mcmeta, daarna een map genaamd data bevattende een naamruimtemap die de naamruimte van de inhoud bepaalt.
    • Een naamruimte mag enkel de karakters 0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyz-_ bevatten.
      • Geen hoofdletters.
    • In de naamruimtemap kunnen zich de mappen functions, loot_tables, advancements en structures bevinden.

Wijzigingen[bewerken]

Algemeen
  • Codebibliotheek geüpdatet naar LWJGL 3.
  • Het scherm dat getoond wordt tijdens het maken of laden van een wereld toont nu de voortgang in procenten van de laadfasen.
    • Het voorbereiden van de spawnplaats is een laadfase.
Besturing
  • De naam van besturingstoetsen beschrijven de eigenlijke toets die bedoeld wordt (bijvoorbeeld LBUTTON wordt 'linkermuisknop' en BACKSLASH wordt \).
Bronpakket
  • Het standaardbronpakket kan naar boven en naar beneden worden verplaatst.

Verwijderd[bewerken]

Instellingen
  • 3D-anaglyph volledig verwijderd.

Opgeloste bugs[bewerken]

14 bugs opgelost
Van de releases voor 1.13
  • MC-31222 – Crash tijdens het gelijktijdig indrukken van de inventaristoets en een voorwerpmanipulatietoets in grote kisten.
  • MC-55751 – Spelmodusbeschrijving staat niet in het midden.
  • MC-90265 – De gebruikersinterface zorgt voor significante daling in FPS.
  • MC-111288 – Het openen van een singleplayerwereld toont 0% voor een korte tijd.
  • MC-117705 – Kan niet in de zoekbalk van het Creativemenu klikken om de positie van de cursor te veranderen.
LWJGL 2-gerelateerde problemen
  • MC-1519 – Toetsen blijven hangen wanneer naar volledig scherm wordt overgeschakeld.
  • MC-3643CTRL/⌘ Cmd-toets blijft hangen in OSX en het gebruiken van ← Backspace in een invulveld verwijdert een heel woord of regel op de Mac of in Linux.
  • MC-5520 – Crash bij het omschakelen naar volledig scherm: Toetsenbord moet aangemaakt worden voordat je gebeurtenissen kan lezen.
  • MC-6436 – Geen volledige ondersteuning voor dode toetsen die niet onderdeel zijn van een Verenigde Staten-QWERTY-toetsenbord in OSX.
  • MC-9974 – Initialiseren van OpenAL mislukt soms.
  • MC-29501 – Onmogelijk om F№-toetsen opnieuw te binden aan een toets op apparaten die vereisen dat Fn als eerste ingedrukt moeten worden.
  • MC-32327 – Halve resolutie Retinabeeldscherm.
  • MC-68754 – Uit volledig scherm gaan schakelt het wijzigen van schermgrootte uit.
  • MC-81818 – Wanneer de schermgrootte aangepast wordt, kan de speler gaan ronddraaien.

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.13 (
Update Aquatic
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.12 •  • 1.14 ►