Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

17w48a

Uit Minecraft Wiki
17w48a
17w48a.png
Type

Snapshot

Releasedatum

27 november 2017

Protocolversie

348

Dataversie

1453

Snapshot voor

1.13

Download

Client (.json)
Server

17w48a[1] is de achtste gepubliceerde snapshot voor Minecraft 1.13.

Toegevoegd[bewerken]

Overlijdensberichten
  • Overlijdensbericht toegevoegd voor als de speler wordt opgeblazen door een bed in de Nether of de End.
    • Het leest '<speler> werd gedood door [opzettelijk spelontwerp]'
      • Het klikken op [opzettelijk spelontwerp] linkt naar MCPE-28723.

Wijzigingen[bewerken]

Vervaardiging
  • Zelfgemaakte vervaardigingsrecepten worden geladen uit datapakketten.
    • Het pad is data/<naamruimte>/recipes/<naam>.json
  • Het uitzetten van het datapakket vanilla verwijdert alle recepten.
Opdrachten
  • Commandosuggestiegebruikersinterface gewijzigd.
  • Tab ↹-voltooien toegevoegd voor coördinaten.
Bronpakketten
  • Formaatnummer geüpdatet.

Opgeloste bugs[bewerken]

58 bugs opgelost
Van de releases voor 1.13
  • MC-1685 – Het is onmogelijk om te schrijven in een leeg boek en veer nadat het voorwerp hernoemd is in een aambeeld.
  • MC-1875 – Sneeuwlagen laten zichzelf niet vallen wanneer ze vernietigd worden door gereedschap met daarop de betovering Zijden streling.
  • MC-4438 – Voorwerpen die op onbrandbare blokken liggen, worden doorzichtig als geprobeerd wordt het blok, waarop de voorwerpen liggen, in brand te steken.
  • MC-4581 – Dobbers kunnen door een Nether- of Endportaal gaan, maar verdwijnen daardoor.
  • MC-4923 – Vuursteen en staal kan vuur plaatsen op ongeldige posities.
  • MC-5024 – Vizier is niet gecentreerd.
  • MC-5037 – Het berijden van een paard of varken met een cape zorgt voor niet-verwacht gedrag van de cape.
  • MC-5305 – Brandende pijlen op de grond worden niet geblust door de regen.
  • MC-11138 – De grens van de gebruikersinterface van het Creativemenu wordt beschouwd als externe inventaris.
  • MC-31346 – Wanneer een keistenen muur in brand wordt gestoken, wordt de muur voor een kort moment een hoekstuk.
  • MC-75279 – Capefysica tijdens het sprinten.
  • MC-77570and wordt niet vertaald in de lijst met entiteiten.
  • MC-86980 – Het plaatsen van sommige blokken op vervangbare blokken of op de zijkant ervan, is niet mogelijk.
  • MC-88230 – Wanneer een getemd paard of lama een gouden appel of wortel gevoerd wordt, gaat de aanwijzer naar rechts.
  • MC-115123 – Papegaaien blijven hun poten bewegen, zelfs als ze op de schouders van de speler zitten.
  • MC-118408 – (Redstone)fakkels kunnen niet bovenop jack-o'-lanterns geplaatst worden, maar wel bovenop pompoenen.
Van de ontwikkelingsversies van 1.13
  • MC-121379 – Functies, vooruitgangen en buittabellen kunnen een andere bestandsextensie hebben dan .mcfunction voor functies en .json voor vooruitgangen en buittabellen.
  • MC-121638 – Het hernoemen van een voorwerp in een aambeeld werkt alleen aan de kant van de client.
  • MC-121664 – Coördinaten kunnen niet voltooid worden met behulp van Tab ↹.
  • MC-121713 – Groepen verwerkingsrecepten worden niet getoond.
  • MC-121781/execute if block werkt niet wanneer het op zichzelf gebruikt wordt.
  • MC-122147 – Acaciahouten hekken, pootjes en drukplaten worden getoond na de donkereeikenhouten varianten.
  • MC-122182 – Inconsistent gedrag van automatisch voltooien.
  • MC-122195 – Contactveld van de ketel en het Endportaalframe met een Enderoog erop is verkeerd.
  • MC-122211 – Boot stottert bij het draaien.
  • MC-122274 – Gezadelde varkens kunnen niet bereden worden.
  • MC-122305 – Een cullface toevoegen aan glazen ruiten crasht het spel.
  • MC-122350 – Het proberen te maken van een lichtgroene of magenta banier, maakt wol.
  • MC-122414 – Pompoentaart kan gemaakt worden met ingesneden pompoenen.
Van de vorige ontwikkelingsversie
  • MC-122313 – Het afstemmen van een nootblok dat onder een blok staat, toont een partikel en speelt geluid af.
  • MC-122315/setblock forceert de speler om een blokstatus te geven voor bepaalde blokken.
  • MC-122319 – Banieren kunnen niet gestapeld worden.
  • MC-122322 – Een kleefzuiger die zijn arm uitsteekt door een korte puls, laat een extra arm achter.
  • MC-122324 – Partikels zorgen ervoor dat het aantal frames per seconden significant daalt.
  • MC-122325 – Het is moeilijk om een blok bovenop trechters en ketels te plaatsen.
  • MC-122336 – Het schild is incorrect uitgelijnd voor de speler.
  • MC-122340 – De spawnbestemming van een door een spawnei gespawnd wezen, is een blok te hoog.
  • MC-122347 – In een LAN-wereld kunnen kisten en Shulkerdozen niet geopend worden.
  • MC-122363 – Houten drukplaten en knoppen zijn niet gegroepeerd in het receptenboek.
  • MC-122365 – Recepten voor glad en gebeiteld zandsteen zijn omgekeerd.
  • MC-122367 – Waterlelies kunnen niet geplaatst worden wanneer een blok geselecteerd wordt weergegeven.
  • MC-122373 – Als een skelet een Creeper doodt, crasht het spel.
  • MC-122379 – Gekleurde schapen laten hun originele wolkleur vallen.
  • MC-122382 – Suikerriet vervangt blokken als het groeit.
  • MC-122430 – Op de vernietingsknop drukken terwijl geslopen wordt, toont de eigenschap van een blok niet als het blok slechts één eigenschap heeft.
  • MC-122440 – Nootblokken die op bottenblokken staan, maken het incorrecte geluid.
  • MC-122441 – Crash wanneer foutieve blokstatussen gebruikt worden voor een supervlakke wereld.
  • MC-122450 – Commandovoltooiingssuggesties worden niet getoond als een naamruimte anders dan minecraft: gebruikt wordt.
  • MC-122453 – Meloen- en pompoenstammen die vastzitten aan een meloen of pompoen, breken niet als het akkerland onder de stammen vertrapt wordt.
  • MC-122456 – De speler valt door een Endportaalframe heen als een Enderoog erop geplaatst wordt.
  • MC-122472 – Poortjes verliezen pixels wanneer ze vastzitten aan een hek.
  • MC-122487 – Willekeurige blokstatussen worden niet toegepast op het volledige model.
  • MC-122495 – Het verlaten van het back-upscherm door middel van Esc brengt de speler terug naar het menuscherm.
  • MC-122496 – Annulerenknop ontbreekt op het back-upscherm.
  • MC-122497 – Het drukken op Esc terwijl een wereld geopend wordt, toont het menuscherm voor een korte tijd.
  • MC-122501 – Redstone en suikerriet gebruikt de blokvertaling in plaats van de voorwerpvertalen.
  • MC-122570 – Nieuwe valluikrecepten worden niet getoond.
  • MC-122577 – Wezen zitten vast in de ketel.

Trivia[bewerken]

  • In tegenstelling tot de meeste eerste snapshots van de week, werd deze snapshot gepubliceerd op een maandag in plaats van op een woensdag.

Referenties[bewerken]

bekijkenoverlegbewerkenJavaeditie 1.13 (
Update Aquatic
)
Ontwikkelings-
cyclus

◄ 1.12 •  • 1.14 ►