Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

Bedrockeditie 1.5/Ontwikkelingsversies

Uit Minecraft Wiki

Dit is een lijst van de ontwikkelingsversies van Bedrockeditie 1.5.

1.5 build 1

Bedrockeditie 1.5 build 1, ook wel bekend als Bedrockeditie beta 1.5.0.0, is de eerste build voor 1.5.[1]

Wijzigingen

Algemeen

Animaties
  • Animatie toegevoegd voor als de betovering stortvloed gebruikt wordt en de speler zich in eerste persoon bevindt bij het gebruiken daarvan.
  • Draaitextuur van de stortvloedbetovering geüpdatet.
Boten
  • Besturing gewijzigd gewijzigd als met toetsenbord en muis gewerkt wordt.
    • W om vooruit te gaan en S om achteruit te gaan.
Zwemmen
  • Verbeteringen doorgevoerd als de speler aan het oppervlak zwemt.

Voorwerpen

Drietanden
  • Kunnen betoverd worden met herstel en onbreekbaar.
Nautilusschelpen
  • Vallen niet meer onder de categorie 'experimentele functies'.

Wezens

Algemeen
  • Ondode wezens zinken en kunnen onder water lopen.
Dolfijnen
Drenkelingen
  • Vallen niet langer onder de categorie 'experimentele functies'.
  • Hebben een kans om met een nautilusschelp in de hand te spawnen.
Mummies
  • Als ze onder water zijn, transformeren ze eerst tot zombie en daarna tot drenkeling.
Skeletten
  • Gaan over op melee-aanval als ze zich onder water bevinden.
Verdwaalden
Zombies
  • Als ze onder water zijn, transformeren ze tot drenkeling.
Zombiepaarden
  • Kunnen onder water bereden worden.

Opgeloste bugs

9 bugs opgelost
Van de releases voor Bedrockeditie 1.5
  • MCPE-11846 – Het vizier in gedeelde besturing is te laag wanneer de speler kruipt.
  • MCPE-12425 – De vislijn is niet verbonden met de hengel als het zichtsveld gewijzigd is.
  • MCPE-14880update!-deeltjes worden getoond bij het landen op blokken die verplaatst worden door zuigers.
  • MCPE-18095 – Bewakers en oude bewakers vallen aan terwijl ze springen en op land zijn.
  • MCPE-18653 – Een blok breken dat verplaatst wordt door zuigers toont update!-deeltjes.
  • MCPE-31885 – Spel crasht wanneer een kist onder water wordt geduwd of getrokken door een (kleef)zuiger.
  • MCPE-32436 – Emmers werken niet.
  • MCPE-32442 – Bewakers springen uit het water na gebruik van hun laserstraal.
  • MCPE-32765 – Beendermeel werkt niet.
Volgens het artikel[1]
  • Een aantal crashes opgelost die voorkomen tijdens het spel.
  • Crash opgelost bij het doodgaan met een dekschild en vuurpijlen in Truffletop Town.
  • Blok selecteren werkt in de overlevingsmodus.
  • Spelers kunnen weer naar het oppervlak komen na het tappen op de naar beneden vliegen-pijl tijdens het zwemmen.
  • Het breken van koraalblokken met een houweel, maar zonder zijden streling, laat dode koraalblokken vallen. Levende koraalblokken kunnen verkregen worden mét zijden streling.
  • Bug opgelost waarbij dolfijnen vast komen te zitten in de rustpositie.
  • Vuurpijlen verschijnen in het receptenboek wanneer daar naar gezocht wordt in de overlevingsmodus.
  • Probleem opgelost waarbij vissen niet renderen als ze weer geladen worden, na eerst ontladen te zijn.
  • /clear wist de inventaris op de juiste manier.
  • De eerste muisklik na het opnieuw toewijzen van een actie aan een toets wordt nu herkend.
  • Berichtgeving verbeterd wanneer er geen synchroniseerbare oude werelden zijn.
  • Leidtouwen en ballonnen kunnen niet worden vastgemaakt aan paarden die door spelers worden bereden.
  • Betoveringsnamen in de betoveringstafel kunnen gezien worden in de Pocket-gebruikersinterface wanneer toetsenbord en muis gebruikt worden.
  • Probleem opgelost waarbij door wezens vernietigde helmen zichtbaar zijn.
  • Bron- en gedragspakketten worden goed in- en uitgeschakeld bij het herstellen van een back-up of vervangen van een wereld in Realms.
  • Wijzigingen gemaakt aan spelersmachtigingen blijven als de wereld opnieuw wordt geladen.
  • Visualisatieproblemen van kelp opgelost.
  • Ladders verschijnen niet langer als lege blokken met een contactveld als ze worden geplaatst door middel van /setblock.
  • Het oppervlak van water kan weer gezien worden wanneer deze door glas bekeken wordt.
  • Sluipen en springen in water voorkomt niet langer dat er naar boven gesprongen of gezwommen kan worden.
  • Dubbele deuren worden correct getoond.
  • Probleem met de textuur voor de donkereprismarienplaat opgelost.
  • Banieren worden niet langer uit de inventaris verwijderd wanneer ze in de creatieve modus geplaatst worden.
  • Blok selecteren selecteert de juiste variant van knoppen en drukplaten.
  • Glas wordt volledig gerenderd bij grote afstanden en bepaalde hoeken.
  • Zombiedorpelingen die gespawnd zijn tijdens het genereren van een wereld zijn niet langer supersnel.
  • Rauwe vis kan weer gegeten worden.
  • De zuurstofbalk kan niet meer worden opgevuld door het zwemmen tegen ijs aan.
  • Grijze lijn van de drenkelingentextuur verwijderd.
  • De drietand wordt gegooid in de richting van de cursor in virtual reality.
  • Het drukken op standaardinstellingen beïnvloedt alleen de geselecteerde besturingsinstellingen.
  • De persoonlijke spelmodus wordt volledig toegepast in de spelinstellingen wanneer van de overlevingsmodus naar de creatieve modus gewisseld wordt.
  • De Enderdraak komt niet meer vast te zitten wanneer de speler te ver weg is.
  • Beendermeel wordt gebruikt wanneer kelp daarmee wordt gegroeid door middel van een Dispenser.
  • Voorwerpen op de grond kunnen onder platen door.
  • Miniatuurafbeeldingen en spelmodussen van werelden en wereldsjablonen worden getoond wanneer de opslag weergegeven wordt.
  • Het boek in de betoveringstafel overlapt niet langer de gesuggereerde betovering.
  • Hoge berkenbomen genereren weer in gemuteerde berkenbossen.
  • Wezens draaien hun hoofden niet meer 360° als ze in een boot zitten.
  • Probleem opgelost waarbij water nabij het oppervlak niet wordt gerenderd als het van bepaalde hoeken bekeken wordt.
  • Spattende waterflessen worden houden dolfijnen gehydrateerd op land.
  • Een controllertooltip wordt getoond wanneer het mogelijk is om blokken onder water te plaatsen.
  • Aardpiramidenklimaten worden juist gerenderd.
  • Probleem opgelost bij het uit een mijnkar en in een andere mijnkar gaan.
  • Spelers spawnen niet meer zwemmend op land als ze, voor het sluiten van de wereld, dichtbij land gezwommen hebben.
  • Blokken kunnen niet langer geplaatst worden in sprint-vliegen onder water in de creatieve modus zonder dat er een blok in de buurt is om dat blok te ondersteunen.
  • De stortvloedbetovering kan niet langer gebruikt worden wanneer er bereden wordt op iets of in iets wordt gereden.
  • IJsbergen, zeegras en kelp vervangen niet langer een blok van het oceaanmonument.
  • Een glinsterprobleem opgelost van de drietand die bekeken wordt in de eerste persoon.
  • Rotatieprobleem opgelost bij het opladen van de drietand in eerste persoon.

1.5 build 2

Bedrockeditie 1.5 build 2, ook wel bekend als Bedrockeditie beta 1.5.0.1, is de tweede build voor 1.5.[2]

Toegevoegd

Kracht van de zee
  • Kunnen onder water in een constructie geplaatst worden, zodat ze het statuseffect zegen van de zee geven.
    • Exclusief in deze versie: Creëren geen waterbronblokken wanneer ze geplaatst worden.
    • Exclusief in deze versie: Wanneer het geactiveerd wordt door 42 specifieke blokken, verandert de binnentextuur.
    • Exclusief in deze versie: Het blok kan in zestien verschillende richtingen geplaatst worden, zoals ook bij mobhoofden.

Wijzigingen

Opgeloste bugs

4 bugs opgelost
Van de releases voor Bedrockeditie 1.5
  • MCPE-18079 – Bug met kuikens en platen.
  • MCPE-27935 – Door zwaartekracht beïnvloede blokken breken wanneer het ondersteunde blok wordt weggetrokken door een zuiger.
  • MCPE-28625 – Transparante blokken voorkomen dat Endermannen kunnen spawnen op geldige blokken eronder.
  • MCPE-32869 – Superkunstmest werkt niet.
Volgens het artikel[2]
  • Meerdere crashes opgelost die voorkomen tijdens het spelen.
  • Beendermeel kan niet langer heel snel achter elkaar gebruikt worden.
  • Blokken kunnen niet langer onder water geplaatst worden tijdens het sprintvliegen in de creatieve modus zonder dat er een geselecteerd ondersteuningsblok is.
  • Spelers kunnen niet langer onder water ademen door te zwemmen tegen ijsblokken.
  • Zuurstofbalk wordt niet langer hervuld na het sluiten en opnieuw openen van het spel.
  • Dolfijnen kunnen niet meteen weer gevoerd worden als ze net een vis op hebben.
  • Hekken kunnen weer op bladeren en bepaalde andere blokken geplaatst worden.
  • Probleem opgelost waarbij water niet gerenderd wordt als er tegen een blok aan gezwommen wordt.
  • Zeegras verkregen door opdrachten werkt en kan gestapeld worden.
  • Wereldnaamwijzigingen gemaakt aan de naam van een wereldsjabloon worden nu juist opgeslagen na opslaan en sluiten.
  • Alle knoppen worden juist getoond in de werkbalk en wanneer ze in een voorwerplijst geplaatst zijn.
  • Het vasthoudpunt van een leidtouw wordt niet langer vóór de speler getoond tijdens het zwemmen.
  • Voorwerpen komen niet meer vast te zitten in stromende waterbronblokken.
  • Mummies die zijn getransformeerd naar zombies zijn niet langer supersnel op land.
  • Voortbewegingssnelheid blijft constant na het draaien tijdens het vliegen in de creatieve modus.
  • Vliegsnelheid blijft constant bij het dalen.
  • Wezens spawnen niet langer op tapijt.
  • Babydieren lopen niet langer schade op in boten.
  • Probleem opgelost waarbij de markering op een schatkaart verdwijnt nadat een andere speler zich afmeldt en daarna weer aanmeldt in dezelfde wereld.
  • Drietanden kunnen niet langer vernietigd worden door explosies.
  • Drietanden die gegooid zijn naar zielenzand, landen op de juiste manier en voorkomt niet langer dat loyaliteit niet werkt.
  • Drietanden die gegooid zijn in water, produceren niet langer meer oneindig veel bellen.
  • De aanmeldknop verdwijnt uit het hoofdmenu na aanmelden.
  • De opdracht /spreadplayers plaatst entiteiten en spelers niet langer op Y=255.

1.5 build 3

Bedrockeditie 1.5 build 3, ook wel bekend als Bedrockeditie beta 1.5.0.4, is de derde build voor 1.5.[3]

Toegevoegd

Blokken

Voorwerpen

Wezens

Wijzigingen

  • Menuachtergrond is gewijzigd voor Update Aquatic.
  • Koraalblokken gaan niet langer dood als één zijde water raakt.
  • Textuur van de bovenkant van kelp geüpdatet.
  • Textuur van gebakken vis geüpdatet.
  • Standaardzichtveld is verkleint van zeventig naar zestig en kan gewijzigd worden in grafische instellingen.

Opgeloste bugs

14 bugs opgelost
Van de releases voor Bedrockeditie 1.5
  • MCPE-18171 – Veel lag door deeltjes van de drakenaanval en aanhoudende dranken.
  • MCPE-20971 – Animaties van shaderpakketten lopen vast.
  • MCPE-28270 – Een instellingenknop verwijst naar de verkeerde plek.
  • MCPE-30626 – Er kan kort door blokken heen gekeken worden die naar het zuiden staan.
  • MCPE-30703⇧ Shift+klikken op een kist met beendermeel in de hand, toont de beendermeeldeeltjes.
  • MCPE-31844 – Tropische vissen tonen hun textuur niet op Androidapparaten.
  • MCPE-32389 – Voorwerpen stromen niet in de richting van waterbronblokken.
  • MCPE-32391 – Bij vliegen kunnen voetstappen gehoord worden en vliegt de speler op loopsnelheid.
  • MCPE-32414 – Deurtextuurbug.
  • MCPE-32908 – Zombies die geconverteerd zijn naar drenkelingen laten geen voorwerpen vallen.
Van de ontwikkelingsversies van Bedrockeditie 1.5
  • MCPE-32934 – Zuigertextuur.
  • MCPE-33002 – Wezen loopt geen schade op als er tijdens het zwemmen tegelijk aangevallen wordt.
  • MCPE-33072 – Crash als zuigers blokken bewegen.
Van de vorige ontwikkelingsversie
Volgens het artikel[3]
  • Een aantal crashes opgelost tijdens het spelen van het spel.
  • Crash opgelost als teveel zeeaugurken een gebied vullen.
  • Bewakers en oude bewakers zijn niet langer bodemdieren.
  • Gecachete data wordt weer op het opslagscherm getoond.
  • Spelers kopiëren niet langer het spawnpunt en de inventaris en locatie van de host wanneer ze zich opnieuw aanmelden in de wereld zonder bronpakket.
  • De coördinaten van begraven schatten zijn nauwkeurig bij gebruik van /locate.
  • Een knop ingedrukt houden van de controller verliest niet langer de focus van het chatveld.
  • Probleem opgelost waarbij water inconsistent stroomt en blijft zweven in grotten en ravijnen.
  • Bakens en de kracht van de zee hebben geluidseffecten.
  • Opdrachtblokken kunnen worden aangepast wanneer deze op 'herhalend' en 'altijd actief' zijn gezet.
  • Lava dat stroomt op een waterbronblok met daarin zeegras of kelp wordt nu keisteen.
  • Redstone, fakkels en Redstonefakkels kunnen niet langer onder water geplaatst worden op zeegras.
  • Probleem opgelost waarbij de drietand meerdere wezens schade toedient in een enkele worp.
  • Passagiers in boten lopen nu schade op als ze vallen van een grote hoogte.
  • Probleem opgelost waarbij de breekanimatie niet verschijnt wanneer blokken vernietigd worden door het wateroppervlak heen.
  • Het leren paardenharnas verliest niet langer zijn kleur bij het omzetten van een wereld.
  • De klimaten 'aangepast savanneplateau' en 'aangepast mesaplateau' wordt correct omgezet bij het omzetten van een oude wereld.
  • Waterkleurprobleem opgelost in aangepaste klimaten.
  • Probleem opgelost waarbij de controller niet wordt herkent na het hervatten van het spel na profielwijzigingen te hebben aangebracht.
  • Kaarten tonen de juiste naam in de chat voor spelers bij gebruik van opdrachten.
  • Animatievertraging geminimaliseerd als grote kolommen door zwaartekracht beïnvloede blokken vallen.
  • Probleem opgelost waarbij ervaringsbollen niet altijd door spelers worden opgepakt.
  • Probleem opgelost waarbij drenkelingen ronddraaien.
  • Dolfijnen en kabeljauw stotteren niet meer wanneer ze in groepen zwemmen.
  • Zilvervissen kunnen weer steenblokken in.
  • Pijlen afgeschoten door verdwaalden en skeletten dienen weer schade toe aan de Wither.
  • De papieren pop komt niet langer buiten het frame van de inventaris tijdens het zwemmen.
  • Drietanden afgeschoten door Dispensers hebben niet langer hetzelfde traject en lopen schade op.
  • Textuurproblemen opgelost voor low-end-apparaten als Educationfuncties ingeschakeld zijn.
  • Problemen opgelost aangaande het padvinden van zombies en het niet aanvallen van de speler.
  • TNT kan geen schade meer toedienen of blokken breken als deze ontploft op niet-volledige blokken.
  • Probleem opgelost met het contactveld van gorgonen.
  • Probleem opgelost waarbij soms tweede oude bewakers spawnen in hetzelfde gedeelte van een oceaanmonument.
  • Spelfouten verholpen voor bepaalde tropische vissen.
  • Het besturingsgedeelte van de speluitleg wordt geüpdatet na het opnieuw toewijzen van de sluipknop.

1.5 build 4

Bedrockeditie 1.5 build 4, ook wel bekend als Bedrockeditie beta 1.5.0.7, is de vierde build voor 1.5.[4]

Wijzigingen

  • De optie fraaie bellen kan worden gewijzigd in grafische instellingen om het uiterlijk van bellenkolommen te wijzigen.
  • Drietanden breken blokken niet langer in de creatieve modus.

Opgeloste bugs

5 bugs opgelost
Van de releases voor Bedrockeditie 1.5
  • MCPE-12456 – Middelste muisknop gebruiken om een blok te selecteren, werkt niet in de overlevingsmodus.
  • MCPE-31908 – Foutieve naam voor tropische vis.
  • MCPE-31990 – Boog bevindt zich in de verkeerde hand.
  • MCPE-32414 – Deurtextuurbug.
  • MCPE-32547 – Sprinten en naar beneden vliegen in water zorgt ervoor dat de speler op de oceaanbodem blijft hangen.
Volgens het artikel[4]
  • Crash opgelost als bij het genereren van een wereld het spel gepauzeerd wordt.
  • Deeltjes verschijnen wanneer de speler in water springt.
  • Deeltjes verschijnen wanneer tropische vissen in het water floppen.
  • Probleem opgelost waarbij de textuur van het Witherschild incorrect verschijnt in bepaalde bronpakketten.
  • Rotatieproblemen van eikenhouten valluiken opgelost.
  • Probleem opgelost met de cactustextuur van het bronpakket City Texture Pack.
  • Probleem opgelost met ontbrekende watertexturen als onder water een blok boven het water geplaatst wordt.
  • Gewassen groeien niet langer als er herhalend een transparant blok erboven geplaatst wordt.
  • Blokken kunnen weer geplaatst worden als er zijwaarts gevlogen wordt in de creatieve modus.
  • Wezens spawnen niet langer op Redstonecomponenten.
  • Vertraging van de texturen van gerijpt ijs opgelost als de betovering vorstloper gebruikt wordt.
  • Betoverde drietanden worden niet langer voor even rood als ze in vuur terechtkomen.
  • Harnashouders kunnen vernietigd worden door gegooide drietanden.
  • Zalm komt niet langer vast te zitten bij de randen van oude werelden.
  • Gooibare voorwerpen raken niet langer de speler als een papegaai zich op de schouder van de speler bevindt.
  • Dolfijnen kunnen niet langer volledig in magmablokken terechtkomen.
  • Contactveld van vissen vergroot.
  • Probleem opgelost waarbij het effect traagheid niet op het effectenscherm staat als het niveau hoger is dan vier.
  • Water verschijnt correct rondom ladders.
  • Het effect traagheid verandert het zichtveld op basis van de sterkte.
  • Schildpadeieren flikkeren niet langer als ze in een voorwerplijst worden geplaatst.
  • Zombiedorpelingen proberen nu schildpadeieren te breken.
  • Probleem opgelost waarbij deeltjes niet verschijnen bij het plaatsen van schildpadeieren.
  • Drietanden vallen niet langer in de grond nadat het wezens en spelers heeft geraakt.
  • Drenkelingen hebben de juiste armrotatie tijdens het zwemmen.
  • Drenkelingenspawneieren kunnen verkregen worden door de knop blok selecteren te gebruiken in de creatieve modus.

1.5 build 5

Bedrockeditie 1.5 build 5, ook wel bekend als Bedrockeditie beta 1.5.0.10, is de vijfde en laatste build voor 1.5.[5]

Wijzigingen

  • Hoofdmenuknoppen anders georganiseerd.
  • Popupmenu toegevoegd waarin wordt gevraagd of de speler Minecraft leuk vindt.

Opgeloste bugs

5 bugs opgelost
  • MCPE-32927 – Wateroppervlak onder platen is onzichtbaar van onderen.
  • MCPE-33264 – Water met blokken erboven rendert niet de bovenkant van water.
Van de vorige ontwikkelingsversie
  • MCPE-33764 – Drietand verdwijnt als deze naar een harnashouder gegooid wordt.
  • MCPE-33993 – Drenkelingen kunnen niet aan land komen.
  • MCPE-34133 – Waterblok wordt niet gerenderd als water erboven verwijderd wordt.
Volgens het artikel[5]
  • Crash opgelost bij het plaatsen van schildpadeieren in de inventaris.
  • Entiteiten worden niet langer onzichtbaar op basis van de positie van de speler.
  • Prestaties rond oceaanmonumenten verbeterd voor spelers die Android gebruiken.
  • Spelers gaan niet langer langzaam omhoog of omlaag als ze vooruit zwemmen.
  • Stromend water maakt de juiste hoek wanneer het naar beneden stroomt.
  • Als stromend water een trap raakt met daarin een waterbronblok, stroomt er niet langer water uit het solide gedeelte van de trap.
  • Renderproblemen opgelost met stromend water en lava.
  • Lava wordt gerenderd wanneer de speler zich net onder het oppervlak bevindt.
  • Probleem opgelost waarbij verwijderde blokken geen waterbronblok doen ontstaan onder water.
  • Gevallen voorwerpen stromen niet langer tegen de stroom in.
  • Bellenkolommen verschijnen sneller wanneer ze door blokken geblokkeerd werden.
  • Breektijd verminderd voor het breken van koraalwaaiers.
  • Regen vermindert niet langer sterk het zicht.
  • Drinkgeluid wordt niet langer twee keer afgespeeld bij het drinken van een drankje.
  • Bewakers spawnen weer in geldige spawnposities.
  • De spelregel domobgriefing in Consolewerelden wordt correct omgezet.
  • Ingeschakelde observeerders in Consolewerelden worden correct omgezet.
  • Het effect vuurbescherming beschermt spelers weer tegen Blazes.
  • Schade verminderd als de speler in lava staat met de betovering vuurbescherming en/of bescherming.
  • De betovering bescherming beschermt weer tegen alle soorten schade.
  • Speciale symbolen in een spelersnaam zorgen niet langer voor een syntaxisfout wanneer geprobeerd wordt de speler te teleporteren via de tab hostinstellingen.
  • Bosontdekkingskaarten geven de locatie van boslandhuizen weer correct aan.
  • Pompoenen worden weer uit de inventaris verwijderd bij het maken van ijzergolems.
  • Een sneeuwlaag die valt op een sneeuwblok verliest niet langer een laag.
  • Probleem opgelost waarbij een wereld incorrect synchroniseert tussen Xbox One-consoles.
  • Levensduur van schildpadeieren verhoogd voor als voorwerpen erop vallen.
  • Zombies en drenkelingen stotteren niet langer als ze op schildpadeieren springen.
  • Drenkelingen verlaten 's nachts wederom het water om een speler aan te vallen.
  • IJs creëert niet langer waterbronblokken in de Nether als ze op magmablokken geplaatst worden.
  • Hooibalen hebben een correcte textuur voor de onderkant wanneer ze worden vastgehouden of zijn geplaatst in een voorwerplijst.
  • Pijlen der schildpadmeester dienen het correcte weerstandsniveau toe.
  • Een actieve kracht van de zee heeft niet langer een zwarte rand eromheen op sommige apparaten.
  • Probleem opgelost waarbij spelers hun getemde dieren verliezen bij het updaten naar een nieuwere beta.
  • Probleem opgelost waarbij de sluipknop de speler niet doet verlaten uit een boot wanneer de muis en het toetsenbord gebruikt worden.
  • Het spelersmodel in het skinselectiescherm bedekt niet langer de draaiknoppen wanneer bepaalde gebruikersinterfaceschalen gebruikt worden.

Referenties

bekijkenoverlegbewerkenBedrockeditie
Ontwikkelings-
cyclus
Updates met naam
Overworld Update
 (0.14) •
Friendly Update
 (0.15) •
Boss Update
 (0.16) •
Ender Update
 (1.0) •

Discovery Update
 (1.1) •
Better Together Update
 (1.2) •
Update Aquatic
 (1.4 en 1.5)