Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

Beta

Uit Minecraft Wiki
Deze versies kunnen worden gespeeld in de Launcher.
Merk echter op dat deze versies bugs kunnen bevatten. Speel het dus op je eigen risico. De Minecraft Wiki is niet verantwoordelijk voor de mogelijke schade nadat deze versie(s) is/zijn gespeeld.
Beta
Beta.png
Eerste versie

Beta 1.0 (20 december 2010)

Laatste versie

Beta 1.9-pre6 (11 november 2011)

Betaald?

Ja

Beta was de zesde en de laatste Ontwikkelingsfase die Alpha opvolgde en voorafging aan Minecraft 1.0. De fase werd op 11 december 2010 aangekondigd door Notch op zijn blog en werd negen dagen later vrijgegeven op 20 december 2010.[1] Naast kleine updates ging de overgang van Alpha naar Beta gepaard met een prijsverhoging van 50% (waardoor de kosten 25% van de volledige prijs zijn), een verandering in de disclaimer (Notch verwijderde de regel waarin werd beschreven dat 'alle toekomstige updates gratis zijn', maar geldt nog steeds voor spelers die het spel kochten voor Beta. Spelers die voor Alpha en Beta het spel kochten kregen beide updates gratis) en kleine updates voor de hoofdwebsite.

Veranderingen[bewerken]

Voor de volledige lijst van veranderingen, zie de versiegeschiedenis van Beta

Trivia[bewerken]

  • Het is mogelijk om oude Betaversies in de Minecraft launcher te spelen.
    • Sommige geluidseffecten zijn niet meer zoals ze waren in de Beta-fase en spelen in plaats daarvan de geluiden van Minecraft 1.0 af.
  • De eerste Xbox 360 Editie-versie was dezelfde versie als Beta 1.6.6.

Zie ook[bewerken]

Referenties[bewerken]

Versiegeschiedenis en toekomstige functies