Biefstuk

Uit Minecraft Wiki
Biefstuk
Steak.png

Type

Voedsel

Vult

Hunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svg

Kookbaar

Ja

Hernieuwbaar

Nee

Stapelbaar

Ja (64)

Eerste verschijning

Beta 1.8

Datawaarde

dec: ? hex: ? bin: ?

Biefstuk (ook gekend als gekookt rundvlees) is een voedsel voorwerp wat verkregen kan worden door koeien en loeizwammen in de fik te zetten of door rauw rundvlees in een oven te koken. Elke biefstuk vult 4 eenheiden aan bij de Hongerbalk en 12.8 hongersaturation.

Koken[bewerken | brontekst bewerken]

Ingredienten Input » Output
Rundvlees + Steenkool

Als alternatief kan je gewoon een aansteker gebruiken zoals hierboven beschreven.

Voordelen[bewerken | brontekst bewerken]

  • Als je al een beetje rundvlees hebt kun met een oven biefstuk en heb je weeral genoeg eten voor een tijdje.
  • Biefstuk vult meer voedseleenheden en verzadiginspunten aan dan andere stukken vlees.
  • In theorie vult biefstuk meer eenheiden en verzadiging aan dan andere voedselgerelateerde voorwerpen na taart, paddenstoelenstoofpot en de gouden appel - En dat terwijl het veel minder tijd en grondstoffen nodig heeft.
  • Er kan meer biefstuk verworven worden per koe dan gebraden karbonade per varken, en koeien geven ook leder.

Nadelen[bewerken | brontekst bewerken]

  • Zoals bij rundvlees, de beschikbaarheid van biefstuk hangt af van het al dan niet aanwezig zijn van koeien of loeizwammen in zicht, wat willekeurig is en in extreme gevallen vereist het een zeer lange reis, afhankelijk van in welk klimaat de speler is.

Officiële release
beta 1.8Biefstuk verschijnt voor het eerst, in aanvulling van rundvlees, een nieuwe soort voedsel achtergelaten door koeien.