Boslandhuis

Uit Minecraft Wiki

Je kunt helpen door het uit te breiden.
Boslandhuis
Boslandhuis.png
Klimaat

Donker bos
Donkere bosheuvels

Bestaat uit

Zie Structuur.

Spawnt

Nee

Eerste verschijningen

Zie Geschiedenis

Marsh Davies Mojang avatar.png Wat doen de Illagers in dat vochtige, afgelegen huis van hen? Met zijn redstone-gevangenissen, ingewikkelde altaren en verborgen kamers met vreemde obsidiaangebouwen - het lijkt echt alsof ze iets beramen.
~ Marsh Davies

Boslandhuizen zijn zeer zeldzame bouwwerken die alleen worden aangetroffen in de biomen van Dark Forest en Dark Forest Hills. Ze zijn de enige plek waar illagers op natuurlijke wijze spawnen (de anderen zijn illager patrouilles, raids en pillager buitenposten [vanaf 1.14]) of waar een totem der onsterfelijkheid kan worden verkregen (oproepers, wie ze laten vallen, ook spawn in raids) .

Generatie[bewerken]

Boslandhuizen genereren zeer zelden in donkere bossen en hun heuvel varianten, die vaak tienduizenden blokken verwijderd lijken te zijn van de spawn. Ze kunnen worden gevonden met verkenningskaarten voor bossen, die worden geruild door dorpelingen van Cartographer of in de Creatieve modus met de /locate mansion opdracht.

Structuur[bewerken]

Omdat boslandhuizen willekeurig worden gegenereerd, varieert hun exacte structuur. Dat gezegd hebbende, hebben alle bosrijke herenhuizen verschillende dingen gemeen: ze hebben allemaal 2-3 verdiepingen, met een grote verscheidenheid aan verschillende kamers, en genereren een keistenen fundering onder de hele structuur (net zoals een dorpshuis dat doet); de bovenste verdieping is altijd een beetje kleiner dan de begane grond of de onderliggende verdiepingen; en ze bevatten allemaal een grote foyer die leidt naar een kronkelend doolhof van gangen.

Kamers[bewerken]

Een bepaald boslandhuis zal vele soorten kamers bevatten en aangezien de lay-out willekeurig wordt gegenereerd, zijn sommige kamertypen mogelijk niet aanwezig. Bovendien zijn bepaalde kamers in het landhuis mogelijk niet gemakkelijk toegankelijk - sommige hebben ingesloten ingangen en andere hebben mogelijk helemaal geen ingangen.

Men kan toegang krijgen tot de individuele structuren van een boslandhuis door structuurblokken te gebruiken om kamerstructuren handmatig te laden vanuit de map /data/structures/woodland_mansion in minecraft.jar. Om dit te doen, stel je een structuurblok in de laadmodus in, voer je woodland_mansion/structure_name in en drukje je op LADEN.

Geschiedenis[bewerken]

Javaeditie
1.1125 September 2016Het boslandhuis, een procedureel gegenereerd huis, werd voor het eerst onthuld op MineCon 2016. Jeb verklaarde dat de nieuwe structuurblokken hem veel tijd besparen bij het bouwen van dit massieve bouwwerk.
16w39aBoslandhuizen toegevoegd.
16w43aEen kamer toegevoegd: een kamer met lava omhuld met glas en obsidiaan.
1.14Pillagers en Illager beesten spawnen nu in boslandhuizen
Pocket Editie
1.1alpha 1.1.0.0Boslandhuizen toegevoegd.
Vloer van boslandhuis genereert met eikenhouten planken in plaats van berkenhouten planken.
Banieren worden niet gegenereerd in boslandhuizen.
Bedrockeditie
1.2beta 1.2.0.2De vloer van een boslandhuis is nu gemaakt van berkenhouten planken.
Banieren zullen nu genereren in boslandhuizen.
Console-editie
Console-editieBoslandhuizen toegevoegd.

Problemen[bewerken]

Problemen met betrekking tot 'Boslandhuis' worden bijgehouden op de bugtracker. Meld problemen daar.

Gallerij[bewerken]