Drakenei

Uit Minecraft Wiki
Drakenei
Dragon Egg.png

Type

Solide blok

Vereisten

Geen

Fysica

Ja

Transparant

Ja

Lichtsterkte

1

Explosieweerstand

45

Hardheid

3

Gereedschap

Nee

Vernieuwbaar

Nee[alleen java- en bedrockeditie]
Ja[alleen console editie]

Stapelbaar

Ja (64)

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Datawaarde

dec: 122 hex: 0x7A bin: 1111010

Het drakenei is een decoratief blok of een trofee-voorwerp.

Verkrijgen[bewerken]

Een enkel drakenei wordt gegenereerd bovenop heet uitgangsportaal wanneer de eerste enderdraak is verslagen. Een drakenei kan niet rechtstreeks worden gemijnd, omdat proberen om dit te doen ervoor zorgt dat het teleporteert. Het ei teleporteert echter niet als er geen luchtblokken beschikbaar zijn om naar te teleporteren, waardoor het gemijnd kan worden. [1] Het drakenei is een vallend blok en valt als een voorwerp wanneer het wordt ingedrukt door een duwmachine of wanneer het valt op een niet-solide transparant blok, zoals een fakkel.

Slechts één drakenei kan ooit per wereld genereren, omdat het alleen door de eerste draak wordt laten vallen.

Teleporteren[bewerken]

Om het ei te laten teleporteren, druk je op 'val aan' in de survival of avontuurmodus (druk op 'gebruik' in Creative). Het teleporteert naar een nabijgelegen locatie (maximaal zeven blokken verticaal en vijftien blokken horizontaal), waardoor dezelfde deeltjes worden gecreëerd als endermannen. Het kan in de lucht teleporteren en vervolgens op de grond vallen.

Gebruik[bewerken]

Het drakenei, als er geen blok eronder is, zal vallen totdat het landt op het volgende beschikbare blok. Wanneer het wordt beïnvloed door zwaartekracht en vallen, vertoont het een vloeiende vallende animatie.

Het verstikt geen wezens of spelers wanneer het valt en hen bedekt.

Het drakenei kan op een niet-solide blok worden geplaatst zonder te vallen.

In tegenstelling tot andere vallende blokken, wanneer het drakenei zweeft, heeft het geen deeltjes eronder.

Lichtbron[bewerken]

Drakeneieren zenden een lichtniveau van 1 uit.

Geschiedenis[bewerken]

java
October 26, 2011Het drakenei wordt voor het eerst genoemd door Notch, vermoedelijk voordat de functie bevroor,[2][3] hoewel het lijkt te hebben gewerkt tijdens het.
1.0.0Beta 1.9 Prerelease 6Drakeneieren toegevoegd.
1.3.112w17a'Pick Block' werkt niet langer op drakeneieren.
1.915w49a'Pick Block' werkt weer op drakeneieren.
1.1317w47aVoorafgaande aan The Flattening, was het ID van dit blok 112.
Pocket editie
1.0build 1Drakeneieren toegevoegd.
New Nintendo 3DS-editie
1.7.10Drakeneieren toegevoegd.

Problemen[bewerken]

Problemen met betrekking tot 'Drakenei' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

Trivia[bewerken]

  • De schrijver van het Minecraft stripverhaal WonderCraft, Samcube, werd door Mojang gevraagd om officiële Minecraftposters te maken. In een deel van deze werken zie je een gebied met een enderdraak en een kip bovenop een enorme paddenstoel. In dezelfde scène is het drakenei zichtbaar in de buurt van de kip.
  • Het drakenei kan worden beschouwd als het zeldzaamste blok dat verkrijgbaar is in Survival, vanwege het feit dat het maar één keer per wereld kraait.

Gallerij[bewerken]

zie ook[bewerken]

References[bewerken]