We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Endgedicht

Uit Minecraft Wiki

Het 'End Poem' is een tekst-gebaseerd bericht geschreven door Julian Gough(EN)[1] dat verschijnt nadat de speler naar de End gaat en de Enderdraak doodt. Notch heeft gezegt dat Gough's korte verhaal The iHole hem ervan heeft overtuigd dat Julian Gough de juiste persoon was om het verhaal te schrijven.[2]

Verkrijgen[bewerken | brontekst bewerken]

Door de dood van de Enderdraak wordt een Endportaal gegenereerd waardoor de speler veilig terug kan gaan naar de Overworld. Elke keer dat het portaal wordt gebruikt wordt het gedicht getoond, maar het kan worden overgeslagen door op Esc te drukken.

Inhoud[bewerken | brontekst bewerken]

Het gedicht zelf is een soort van dialoog tussen twee onbekende spelers die spreken over wat de speler heeft bereikt en duurt 9 minuten en 28 seconden. Nadat het gedicht klaar is worden de credits afgespeeld. Tijdens het gedicht en de credits speelt credits.ogg (oftewel Alpha van Volume Beta).

Technische details[bewerken | brontekst bewerken]

De tekst van het gedicht staat in assets/minecraft/texts/end.txt, terwijl de credits zijn opgeslagen in assets/minecraft/texts/credits.txt. Beide kunnen worden bewerkt met een bronpakket. De eerste spreker in de dialoog gebruikt opmaakcode §3 (of donkercyaan) en de tweede spreker gebruikt §2 (of donkergroen). De naam van de speler wordt toegevoegd met PLAYERNAME en de onleesbare tekst is opgeslagen als §f§k§a§b.

Gedicht[bewerken | brontekst bewerken]