Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

Erik Broes

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Erik Broes
Grum.png
Beroep

Spelontwikkelaar

Nationaliteit

Nederlands

Bekend om

Bukkit

Twitter naam

@_grum

Minecraft-naam

Grumm

Erik 'Grum' Broes is een spelontwikkelaar werkende bij Mojang AB. Oorspronkelijk was hij aangenomen om aan de modding API te werken en de Minecraft servers te onderhouden. In August 2012 werden zijn plichten verbreed tot algemene ontwikkeling van Minecraft.

Broes is actief betrokken geweest met de Minecraft community en heeft samengewerkt met vele opvallende Minecraft figuren, zo was hij te zien op het YouTube-kanaal van SethBling, een populair en welbekend kanaal omtrent Minecraft. Zijn skin is een Elmo skin.

Broes is op het moment ook een admin op de Nederlandse TweakCraft server. Ook al is hij niet actief in-game, is hij vooral actief op het IRC kanaal van de server en werkt hij vooral aan de plugins van de server en het programmeren.

Grum is ook een deel van "Forgecraft", een server met mods.

Trivia[bewerken]

  • Grum is in-game verstopt te zien in vele afbeeldingen van 1.6 snapshots (startend met 13w19a), ook is hij verstopt geweest in foutoplossingen.
  • Vanaf Minecraft 1.6 zijn alle mobs met de naam Grumm of Dinnerbone ondersteboven te zien zijn.
Een voorbeeld van een mob die ondersteboven staat door een Spawn ei te hernoemen naar "Grumm"

Galerij[bewerken]