Gloeiend obsidiaan

Uit Minecraft Wiki

Je kunt helpen door het uit te breiden.
Gloeiend obsidiaan
Gloeiend obsidiaan.png

Type

Vast blok

Fysica

Nee

Transparant

Nee

Lichtsterkte

Ja, 12

Explosieweerstand

6,000

Hardheid

?

Gereedschap

Een diamanten houweel of beter is benodigd om dit blok te verkrijgen

Vernieuwbaar

Nee

Stapelbaar

Ja, 64

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Eerste verschijning

Pocket Editie Alpha 0.5.0

Datawaarde

dec: 246 hex: 0xF6 bin: 11110110

Gloeiend Obsidiaan is een blok die alleen verschijn wanneer de Netherreactor is geactiveerd. Wanneer geactiveerd, de blokken waaruit de Netherreactor zelf bestaat (behalve de kernel) veranderen in Gloeiend obsidiaan.

Kenmerken[bewerken | brontekst bewerken]

Gloeiend obsidiaan is een vast blok dat licht afgeeft, gelijkaardig als bij gloeisteen, maar een beetje minder. Hoewel het gloeit, zijn de kenmerken meer gelijkaardig naar Obsidiaan, zoals het een diamanten houweel nodig heeft om succesvol te kunnen mijnen, het neemt dezelfde tijd om het te kunnen mijnen, en het geeft obsidiaan als grondstof indien gemijnd. Het blok geeft rode rookdeeltjes af, die dicht bij het blok blijven, gelijkaardig naar redstonedraad wanneer actief. Ook al lijkt het alsof het gloeiend obsidiaan voorwerpen laat verschijnen, lukt dit niet als je het blok gewoon in de wereld plaatst, zelfs niet als je het rond de Netherreactorkernel plaatst. Het blok verandert in obsidiaan na 45 seconden in de Netherreactor maar als je het gewoon plaatst blijft het voor altijd gloeiend obsidiaan. Dan dient het gewoon voor de esthetiek.

Pocket Editie Alpha
0.5.0 Added Glowing Obsidian.