Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

Goud

Uit Minecraft Wiki
Disambig color.svg Deze doorverwijzing bevat artikelen die met dezelfde titel geassocieerd worden. Als een interne link je hierheen heeft geleid, wil je mogelijk de link wijzigen om rechtstreeks naar het gewenste artikel te verwijzen.
Gouden Blokken, Gouden Staven, Goudklompjes, en Goud erts.

Goud (Engels: Gold) is een zeldzaam mineraal dat gebruikt wordt voor het maken van klokken en aandrijfsporen, gevonden ondergronds of (sinds Beta 1.9 Pre-Release 1) door het doden van Varkenzombies. Het kan ook gebruikt worden in het vervaardigen van gereedschap, wapens, en wapenuitrusting, maar het wordt niet veel gedaan wegens de combinatie van zijn lage duurzaamheid en zeldzaamheid (toch, is gouden gereedschap zelfs sneller dan diamanten). Technisch gezien is het een hernieuwbare grondstoffen omdat goudklompjes gegeven worden door een mob, Varkenzombies. Goud is het snelste om blokken te breken maar ook het fragielst.

Goud komt in een aantal vormen voor in Minecraft; zie deze pagina's voor meer details: