Grote klimaten

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Grote biotopen)
Vertalen.png
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.
Comparison between large and normal. The red dot is the origin of the world. Both worlds have the same seed. The red squares present the same geography, clearly scaled up in the large biomes world.

Grote klimaten is een Wereldtype dat ervoor zorgt dat de klimaten van De Bovenwereld groter zijn. Dit is het derde Wereldtype waaruit de speler kan kiezen; de andere zijn Normaal en Superplat. De speler kan een kaart gebruiken om een visuele representatie te verkrijgen van de grootte van de klimaten in zijn wereld.

Werelden met grote klimaten worden gegenereerd als normale werelden, maar dan zestien keer groter. Een normale wereld en één met grote klimaten die dezelfde seed gebruiken, zijn geografisch over het geheel hetzelfde. De wereld met grote klimaten is echter ongeveer zestien keer groter; de x- en z-as zijn vermenigvuldigd met 4.

Teneinde een wereld met grote klimaten te creëren in SMP, moet het 'level-type flag' in server.properties gelijk zijn aan "LARGEBIOMES", in plaats van "DEFAULT".

Geschiedenis[bewerken]

Officiële release
1.3.1 12w19a Grote klimaten toegevoegd.

Video[bewerken]

Galerij[bewerken]

Promotional Content