Kerker

Uit Minecraft Wiki
Vertalen.png
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.

Een Kerker (Engels: Dungeon) is een kamer die heel diep onder de grond zit. De vloer is gemaakt van mos steen en in het midden staat er een monsterspawner waar zombies, skeletten of spinnen spawnen. Het hangt er van af wat voor monsterspawner het is welke mobs er spawnen. In de kerkers staan kisten met spullen, als beloning om de mobs te doden.

Kerkers (Engels: Dungeon) zijn kleine kamers gemaakt van keisteen en mossig steen dat een vijandige monsterkooien en maximaal 2 kisten bevatten. Het vinden van een kerker zonder een kist is zeer onwaarschijnlijk, maar mogelijk. [1] Kerkers zijn op dit moment de enige plek waar mossig steen is te vinden in een normale map. Iedereen moet tijdens het verkennen van een grot voorzichtig zijn met een kerker, omdat ze bijna altijd in verbinding staan met grote grotten en zeer gevaarlijk zijn. Kerkers bestaan ​​op vreedzame modus, omdat ze gegenereerd worden met de wereld, maar de monsterkooi zal geen mobs spawnen.

Kerker. De fakkel is geplaatst door een speler.

Eigenschappen[bewerken]

Kerkers worden gegenereerd in 5,7 x5 x5 en de vloer bestaat uit Keisteen Mossig steen en een MobSpawner. Die kunnen worden gebruikt om een ​​menigte spawner val, en twee kisten (die aangrenzend zijn, waarbij een grote kist), tenzij ze worden overschreven door een hol of een andere structuur. Het is ook mogelijk om uit te vinden twee kerkers samengevoegd, met 2 spawners en 4 kisten en zo veel bemoste stenen The Mob Spawner fungeert als een bewaker voor de buit, paai eindeloos mobs totdat de speler kan oplichten van de ruimte genoeg om nieuwe mobs te stoppen wordt voortgebracht, of gewoon breken de Spawner zelf. Dit wordt meestal bereikt door het plaatsen van een fakkel op de top van de spawner, en staat bekend als "ontslaan" de kerker. [2] The Mob Spawner is altijd in het midden van de dungeon kamer, met kisten rond de muren van de kamer (grote kisten kan verbinden met de korte kant tegen de muur). De kisten bevatten willekeurig gegenereerde schat die in willekeurige sleuven zijn geplaatst. Het is mogelijk om een Dungeon bijna overal in de grond, maar ze zelden paaien hoog in de steenlaag van een kaart. Er zijn meldingen van kerkers gegenereerd op ongebruikelijke locaties, zoals in de onderstaande galerij.

er is een kans van 50 % dat het een Zombie spawner is , 25% kans op een Skeletonspawner en 25% kans op eenSpiderspawner.

De Inhoud van een Kist[bewerken]

Elk kerker kistje heeft 8 voorwerpen erin, met de volgende dingen erin:

Item stack Chance of spawning
in each chest
Amount
in one stack
Saddle 45 (80%) 1-3
Iron Ingot 45 (80%) 1-4
Bread 45 (80%) 1
Wheat 45 (80%) 1-4
Gunpowder 45 (80%) 1-4
String 45 (80%) 1-4
Bucket 45 (80%) 1
Cocoa Beans 45 (80%) 1-3
Redstone Dust 110 (10%) 1-4
Music Discs 225 (8%) 1
Golden Apple 1125 (0.8%) 1

This information was obtained from the Minecraft code. The generation algorithm places one of these items in a random slot in the chest eight times, possibly overwriting items already placed.

Geschiedenis[bewerken]

Deze sectie vereist uitbreiding.
Je kan ons helpen door het te vergroten.

Dungeons were introduced in the Seecret Friday Update 2 of Infdev.

Prior to 1.8, dungeons could spawn quite high up, sometimes rarely appearing in mountains.

Kerker Gamemode[bewerken]

Het is mogelijk dat de Avontuur Modus gebaseerd zal zijn op de kerkers.

zie Adventure Modus Artikel

Tips[bewerken]

  • Een eenvoudige manier om kerkers te vinden is om F3 vast te houden en op F te drukken, de mist toets. Dan als het scherm blauw met wolken en een zon/maan moet je kijken naar de vlammen van een monsterkooi. Dit werkt alleen als je 16 blokken of minder van de kooi verwijderd bent. Dit werkt beter op tragere computers.
  • Een andere betrouwbare manier voor het opsporen van kerkers is door te luisteren. De meeste geluiden zijn voor een groot deel het geluid van een soort monster of de sfeer. Geen van deze dingen zijn een exclusieve eigenschap van een kerker, maar ze betekenen wel dat er een onverlichte en niet ontdekt terrein in de buurt is. Dit kan een kerker zijn, met name in het geval van frequente en soortgelijke mob geluiden.
  • Een manier om zeker te weten dat een kerker in de buurt is, is als je van nature gegenereerde keistenen of mossig steen ziet terwijl je grotten verkent. Hierdoor kun je je voorbereiden op de kerker.
  • Als al het andere faalt, kan men een kaart-viewer gebruiken om te zoeken naar Moss Stone blokken. Om ze te vinden, stelt de kijker alleen mos steen (data waarde 48), mob spawner (data waarde 52) of kasseien (data waarde 4) dat u niet plaatsen tonen. Speel het bestand op te slaan en ga naar een van die plaats en graven totdat de Dungeon is gevonden. De kijker moet up-to-date, of het kan crashen bij het ​​proberen om blokken die het niet herkent laden.

Om een kerker te verslaan, afgezien van de voor de hand liggende methode is het bestrijden van de monsters en de verlichting van de omgeving, kan men in plaats tunnel eronder en vernietig de Spawner van onderen. of is het ook mogelijk om de kerker te overspoelen met lava, dood alle van de mobs, plaats dan fakkels naar de Spawner net als de laatste van de lava verdwijnt uitschakelen. Graven rond de zijkanten van de dungeon zal u toelaten om de Spawner direct omzeilen en plunderen de kisten zonder risico op gezondheidsverlies. Een snelle manier om buit te verzamelen van de borst is aan de borst te vernietigen in plaats van het verwijderen van de items uit het. Op deze manier kunt alle buit, evenals de borst te verzamelen. Fakkels kan direct op de monster Spawner worden geplaatst. Het plaatsen van een aan elke kant geeft hetzelfde effect als het plaatsen van een fakkel op de blokken naast de spawner, zonder te worden vervangen wanneer je de mijne de vloer uit voor Moss Stone

Trivia[bewerken]

Een kerker zonder kist.
  • . Dungeons kunnen paaien met een kant open voor een ravijn. Dit kan ertoe leiden dat mobs niet paaien, zoals de kerker wordt blootgesteld aan zonlicht, of voor mobs te lopen van het ravijn klif en vallen naar hun dood. Kerkers kan ook genereren met hun openingen gesloten, maar met muren blootgesteld aan de kant van een ravijn, als een vlag voor de spelers. Dit gebeurt als Beta 1.8.1.

Dungeons zijn bijna altijd verbonden met een grot, en omdat de grot zo klein als een blok lucht kan zijn, kon de kerker volledig overschrijven, meestal resulterend in een kerker zonder entree. Omdat woestijnen zijn gemaakt van zand en kerkers zijn niet gegenereerd met een dak, kan kerkers dicht bij de oppervlakte verklikker rechthoekige kuilen veroorzaken. Deze putjes kunnen ook worden geïdentificeerd door kei of steen belicht door de gevallen zand en kan gemakkelijk worden geplunderd overdag eenmaal uitgegraven. Soms dungeons zijn te vinden aan de kust op de stranden. Het is vergelijkbaar met kerkers woestijn omdat het zand wil grot inch Bovendien, het water kan overstromen in de kerker ook. Het is mogelijk voor de speler om te paaien in een kerker nabij het oppervlak. Het is mogelijk om kerkers te paaien wanneer u opgeeft voor de wereld om niet dergelijke structuren paaien. Zelden zal een paddestoel verschijnen in een kerker op bemoste kasseien. Het is mogelijk, maar bijna onmogelijk zeldzaam voor een kerker worden gegenereerd op bedrock-niveau, waardoor het fundament verwijderen. In welk geval het graven door het mos steen kan leiden in de Leegte. Het is mogelijk voor een Dungeon te paaien over een lava pit. Het is ook mogelijk dat de kerker niet een geplaveide vloer of slechts gedeeltelijk vloer, waardoor een zwevende spawner. Rond 03:20 een drijvend spawner, in een open kerker, is te zien in deze video Zelden, op rustige, een monster spawner kan een monster dat het geluid wordt afgespeeld voordat het kan despawn paaien. In zeldzame gevallen kan een monster spawner worden gezien van het oppervlak. Eilanden van grind of zand zal een duidelijke sloot in hen, die een monster spawner die het zand of grind is ingestort op kan wijzen hebben. Het is zelden mogelijk voor een speler om een dungeon te vinden met twee spawners en tot 4 kisten. Dit gebeurt wanneer een 5x5 kerker spawnt binnen een 7x7 kerker, omdat de kerker alle blokken van de wanden of vloer die opent in een grot zal verwijderen, zullen de wanden van de kleinere kerker worden verwijderd, wat resulteert in een ruimte 7x7 vloer met een spawner in het midden en een tweede spawner aaneengesloten of diagonaal naast de eerste. Soms kan een kerker paaien in een oceaan of meer, maar zeer zelden. Dubbelklik op de borst kerkers zoals hieronder getoond kan kisten die een loodrechte barrière tussen de muur en Spawner (een uitzondering hierop in 7x7 kerkers, waarin de borst de Spawner niet kan bereiken zou zijn) te vormen:):

Een instortte in de kerker.

Soms, kerkers paaien op de lava niveau. Hierdoor delen van de vloer rechtstreeks toegankelijk voor het lava. Rond 01:20 wordt een kerker met een lava vloer getoond De Mos Stone patroon op de kerker vloer lijkt een patroon, het meest merkbaar met een 5x5 kerker, waar een 2x2 kubus van mos steen ligt in een hoek hebben. Onbekend of dit gebeurt met 5x7 of 7x7 kerkers. Hoewel uiterst zeldzaam, kan drie kerkers samen of zeer dicht bij elkaar paaien, wat resulteert in een enorme hoeveelheid mobs en tot 6 kisten. Vanwege de enorme hoeveelheid mobs gegenereerd, kunnen deze kerkers erg moeilijk zijn om te veroveren (tenzij het ​​spel is ingesteld op vreedzame wijze) Een zaad hierop is 'i dont care'. Het wordt gevonden in de woestijn gedeelte van de kaart op het oppervlak (alleen 1.0.0.). Als een kerker belastingen in twee stukken en een regenereert (wat vaak een vlakke verticale wand), kan de kerker gedeeltelijk gegenereerd worden. Dit kan worden gevonden als een van de muren van de kerker is niet kasseien, maar steen. Soms zal het gedeeltelijk gegenereerde kerker geen spawner of een kist. Voorbeeld van een gedeeltelijk gegenereerde kerker De inhoud van kisten kerkers klaarblijkelijk gebaseerd op de wereldmarkt zaad. Kerkers kan paaien in verlaten mijnschachten, ravijnen en zelfs burchten (hoewel dit is zeer zeldzaam). Omdat sommige grotten zijn diep, mager kuilen, kan kerkers een klein gaatje in de hoek, die gevaarlijk zijn voor zowel mobs en de speler kan hebben. Verlaten mijnschachten kan een kerker uit elkaar strippen, als gevolg van de bogen en lucht het overschrijven van de kerker. Het resultaat is gewoonlijk een gedeeltelijke vloer en / of ontbrekende wand. Bolwerken kunnen ook deze mogelijkheid. In zeldzame gevallen kan drie kisten te vinden in een enkele gegenereerde kerker, maar dit zou te wijten zijn aan een generatie bug. [REFERENTIE gewenst] In zeldzame gevallen kan kerkers paaien zonder kisten helemaal. Tot wekelijkse build 11w48a, kon Red Apples alleen gevonden worden in kerkers. Het is mogelijk om kerkers te vinden in mijnschachten. Uiterst zelden vanaf 1.0.0, kunt u zowel een gouden en groene muziek schijf in dezelfde kerker. In zeldzame gevallen kan kerkers paaien in onderwater ravijnen, meestal ingevoerd via de opening van de ravijn's. In zeldzame gevallen kan een kerker paaien onder een pool van lava.

Galerij[bewerken]

Referenties[bewerken]

Zie ook[bewerken]

Promotional Content