Valkist

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Kist met valstrik)
Vertalen.png
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.
Valkist
Upload Valkist.png
Trapped Double Chest.png

Type

Tile Entity

Fysica

?

Transparant

Yes

Lichtsterkte

?

Explosieweerstand

?

Hardheid

N.V.T.

Gereedschap

?

Vernieuwbaar

ja

Stapelbaar

ja (64)

Brandbaar

Nee

Eerste verschijning

13w01a

Laat vallen

Zichzelf

Datawaarde

dec: 146 hex: 0x92 bin: 10010010

Valkisten zijn blocks die een redstone signaal stuurt van alle kanten,[1] met een kracht van één block per speler die de valkist gebruikt tot een maximum van 15 spelers. De valkist wordt gekenmerkd door een lichte oranje tint om de vergrendeling en een rode lijn op de rand van de geopende kist. Valkisten kunnen naast elkaar geplaatst worden, zoals normale kisten, om een dubbele valkist te maken. Wanneer de valkist geopend wordt, zal er een rode gloed zichtbaar zijn om het inventaris van de kist.

Verwerking[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Kist + Struikeldraadhaak

Een valkist stuurt een redstone signaal, afhankelijk van het aantal spelers (tot 15 spelers), om zich heen. Je kunt ze ook gebruiken als vallen of dummy voor als je niet wil dat je spullen gestolen worden. Je kan de rode vlek rond de vergrendeling verstoppen door middel van een bord aan de voorkant van de kist te plaatsen. Ze kunnen naast normale kisten geplaatst worden, zodat je de ruimte beter kan benutten.

Valkisten kunnen ook handig zijn als een geheime uitgang, want ze werken als een hendel. Omdat de valkist een redstone signaal uitzend, kan er een dropper achter de kist geplaatst worden. Als dan de kist geopend wordt, kan er een voorwerp in de kist vallen (zie trivia). Zoals normale kisten, valkisten kunnen niet direct naast elkaar staan, maar er moet één blok tussen zitten.

Video[bewerken | brontekst bewerken]

Officiële release
1.5 13w01a Valkist toegevoegd.
13w02a Valkisten verplaatst van redstone naar decoratie blokken in Creative mode inventaris.
Valkisten geven nu signaal door muren heen.
Probleem met een onzichtbare onderkant opgelost.

Problemen met betrekking tot 'Valkist' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

  • Valkisten zijn gecategoriseerd als decoratie blokken in het inventaris in Creative mode, desondanks dat het een redstone signaal afgeeft.