Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

Kist met valstrik

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Kist met valstrik
Trapped Chest.gif
Trapped Double Chest.gif

Type

Block Entity

Fysica

?

Transparant

Yes

Lichtsterkte

?

Explosieweerstand

12,5

Hardheid

2,5

Gereedschap

Dit blok kan met elk gereedschap worden gebroken, maar de bijl is het snelst

Vernieuwbaar

ja

Stapelbaar

ja (64)

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Datawaarde

dec: 146 hex: 0x92 bin: 10010010

Een kist met valstrik is een soort kist waarin voorwerpen worden bewaard en die redstonekracht produceren wanneer deze wordt geopend. Het kan visueel onderscheiden worden van normale kisten door een rode kleuring rond de grendel.

Verwerking[bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Kist + Struikeldraadhaak

Gebruik[bewerken]

Een valkist stuurt een redstone signaal, afhankelijk van het aantal spelers (tot 15 spelers), om zich heen. Je kunt ze ook gebruiken als vallen of dummy voor als je niet wil dat je spullen gestolen worden. Je kan de rode vlek rond de vergrendeling verstoppen door middel van een bord aan de voorkant van de kist te plaatsen. Ze kunnen naast normale kisten geplaatst worden, zodat je de ruimte beter kan benutten.

Valkisten kunnen ook handig zijn als een geheime uitgang, want ze werken als een hendel. Omdat de valkist een redstone signaal uitzend, kan er een dropper achter de kist geplaatst worden. Als dan de kist geopend wordt, kan er een voorwerp in de kist vallen (zie trivia). Zoals normale kisten, valkisten kunnen niet direct naast elkaar staan, maar er moet één blok tussen zitten.

Kerstmiskist[bewerken]

Op 24, 25 en 26 december hebben kisten en grote kisten hun texturen veranderd in kerstmiskisten die eruit zien als cadeautjes.

Video[bewerken]

Geschiedenis[bewerken]

Officiële release
1.5 13w01a Valkist toegevoegd.
13w02a Valkisten verplaatst van redstone naar decoratie blokken in Creative mode inventaris.
Valkisten geven nu signaal door muren heen.
Probleem met een onzichtbare onderkant opgelost.

Problemen[bewerken]

Problemen met betrekking tot 'Kist met valstrik' worden bijgehouden op de bugtracker. Meld problemen daar.

Trivia[bewerken]

  • kisten met valstrik worden als een volledig blok weergegeven wanneer ze in de inventaris zitten, maar niet wanneer ze zijn geplaatst.

Referenties[bewerken]