Knop

Uit Minecraft Wiki
Je kunt helpen door het uit te breiden.
Knop
Type

Niet-solide Blok

Fysica

Nee

Transparant

Ja

Lichtsterkte

0

Explosieweerstand

2,5

Hardheid

0,5

Gereedschap

?

Hernieuwbaar

ja

Stapelbaar

Ja (64)

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Eerste verschijning

Zie § Geschiedenis

Datawaarden

Zie § Datawaarden

Een knop is een blok dat hetzelfde thema heeft als steen. Een knop kan makkelijk worden ontgonnen met de speler zijn handen. Het kan worden gemaakt door het plaatsen van een Steen blok in het raster. Zoals hendels en drukplaten, verstuurt een knop een signaal naar een object als het wordt ingedrukt. Hoewel een knop alleen kan worden geactiveerd door erop te drukken en het zal maar voor 1 seconde een signaal geven. Na 1 seconde stopt de stroom en de knop veert terug, om weer opnieuw ingedrukt te worden. Maar door het maken van een T Flip-flop redstoneschakeling kan de knop ook worden gebruikt als hendel-vervanging. Knoppen kunnen kunnen sinds 14w04a (1.8) op de grond worden gezet en dus niet alleen meer aan de zijkanten van een blok.

Zoals elk object dat een redstoone signaalgeeft, moet het naast het object dat de signaal gebruikt geplaatst worden (deuren, spoor, etc.) of het moet worden verbonden door middel van redstone draad.

De knop is één van de vier schakelaars die momenteel in het spel zijn. Omdat het maar een kort contact geeft, kan het handig zijn om redstoneschakelingen te resetten.

Als knoppen onder water komen te staan, worden ze vernietigd.

Natuurlijke knoppen[bewerken]

Knoppen kunnen natuurlijk gevonden worden in Burchten rechts van de ijzeren deuren.

Maken[bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Steen

Ingrediënten Invoer » Output
Houten planken

Geschiedenis[bewerken]

De knop werd geïntroduceerd in de ! Seecret Vrijdag Update 3. De knop verschijnt in Alpha, Beta en het spel Full Release.

Aangezien Beta 1.5_01, blijkt dat de hitbox de knop uit. Je moet een ruimte klikt u vóór de knop om te kunnen worden ingedrukt. Dit werd opgelost in 1.6.6, met als neveneffect dat je niet kunt punch through deur s meer.

Trivia[bewerken]

  • Op servers, kan vertraging veroorzaken knoppen aan de stok langer dan hun beoogde tijd. Dit probleem is ofwel vast in een van de 1,9 prereleases of 1.0.0.
  • Bij het zitten in een minecart en naar beneden te kijken in een lichte hoek op een knop, soms kun je niet druk, ook al is het in het vizier. Dit wordt veroorzaakt door de hitbox van de minecart.

Blokken
Natuurlijk
Bovenwereld
Erts
Vloeistoffen
Gassen
Alleen Javaeditie
De Nether
Erts
De End
Constructies
Bovenwereld
De Nether
De End
Flora en fauna
Planten
Bovenwereld
De Nether
De End
Dieren
Bovenwereld
Fungi
Gemaakt
Alleen Bedrockeditie
Mineraalblokken
Gebruiksvoorwerpen
Alleen Bedrockeditie
Alleen Education Editie
Mechanismen
Alleen creatief
Alleen Javaeditie
Alleen Bedrockeditie
Alleen Education Editie
Alleen opdrachten
Alleen Javaeditie
Alleen Bedrockeditie
Alleen Education Editie
Ongebruikt
Alleen Bedrockeditie
Verwijderd
Alleen Javaeditie
Alleen Bedrockeditie
Ongeïmplementeerd
Grap functies