We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Knop

Uit Minecraft Wiki
Knop
Stone Button.png

Type

Niet solide

Fysica

Nee

Transparant

Ja

Lichtsterkte

Nee

Explosieweerstand

?

Hardheid

?

Gereedschap

Dit blok kan met elk gereedschap worden gebroken, maar het zwaard is het snelst; het krijgt er wel twee keer zoveel schade door

Vernieuwbaar

?

Stapelbaar

Ja (64)

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Eerste verschijning

Alpha 1.0.1

Datawaarde

dec: 77 hex: 0x4D bin: 1001101

Een Knop is een blok dat hetzelfde thema heeft als Steen. Een knop kan makkelijk worden ontgonnen met de speler zijn handen. Het kan worden gemaakt door het plaatsen van een Steen blok in het raster. Zoals Hendels en Drukplaten, verstuurt een knop een signaal naar een object als het wordt ingedrukt. Hoewel een knop alleen kan worden geactiveerd door erop te drukken en het zal maar voor 1 seconde een signaal geven. Na 1 seconde stopt de stroom en de knop veert terug, om weer opnieuw ingedrukt te worden. Maar door het maken van een T Flip-flop Redstone-schakeling kan de knop ook worden gebruikt als hendel-vervanging. Knoppen kunnen kunnen sinds 14w04a (1.8) op de grond worden gezet en dus niet alleen meer aan de zijkanten van een blok.

Zoals elk object dat een redstoone signaalgeeft, moet het naast het object dat de signaal gebruikt geplaatst worden (Deuren, Rails, etc.) of het moet worden verbonden door middel van Redstone draad.

De knop is één van de vier schakelaars die momenteel in het spel zijn. Omdat het maar een kort contact geeft, kan het handig zijn om Redstone-schakelingen te resetten.

Als knoppen onder water komen te staan, worden ze vernietigd.

Natuurlijke knoppen[bewerken | brontekst bewerken]

Knoppen kunnen natuurlijk gevonden worden in Burchten rechts van de ijzeren deuren.

Maken[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Input » Output
Steen

Ingrediënten Input » Output
Houten planken

Deze sectie vereist uitbreiding.
Je kan ons helpen door het te vergroten.

De knop werd geïntroduceerd in de ! Seecret Vrijdag Update 3. De Button verschijnt in Alpha, Beta en het spel Full Release.

Aangezien Beta 1.5_01, blijkt dat de hitbox de knop uit. Je moet een ruimte klikt u vóór de knop om te kunnen worden ingedrukt. Dit werd opgelost in 1.6.6, met als neveneffect dat je niet kunt punch through deur s meer.

  • Op servers, kan vertraging veroorzaken knoppen aan de stok langer dan hun beoogde tijd. Dit probleem is ofwel vast in een van de 1,9 prereleases of 1.0.0.
  • Bij het zitten in een minecart en naar beneden te kijken in een lichte hoek op een knop, soms kun je niet druk, ook al is het in het vizier. Dit wordt veroorzaakt door de hitbox van de minecart.