Leidtouw

Uit Minecraft Wiki
Vertalen.png
Deze pagina heeft vertaling nodig
Deze pagina bevat te veel woorden uit een andere taal.
Leidtouw
Leash.png

Type

Gereedschap

Levensduur

N.V.T.

Vernieuwbaar

Ja

Stapelbaar

Ja (64)

Eerste verschijning

13w16a

Datawaarde

dec: 420 hex: 0x1A4 bin: 110100100

Leidtouwen, ook wel bekend als leashes, zijn items gebruikt om het vast te houden en het leiden van mobs.

Verwerking[bewerken | brontekst bewerken]

Ingrediënten Invoer » Uitvoer
Draad + Slijmbal

2

Gebruik en gedrag[bewerken | brontekst bewerken]

[[File:SuspendedPigs.png|190px|thumb|1-blok hoge mobs

2-blokken hoge mobs, zoals koeien, kunnen ook tot 7 blokken de grond raken.
Terwijl je een mob verbonden hebt met een leidtouw, rechts-klikken op een hek zal er voor zorgen dat elk leidtouw dat je vasthebt verbonden wordt met een zichtbare knoop. Tegen de knoop slaan of het hek verwijderen zorgt ervoor dat elk leidtouw dat verbonden is wordt verwijdert. Ook als een pijl (inclusief als deze geschoten zijn bij skeletten) de knoop raakt, dan zal de knoop breken en zal vallen als een item (ook in creative modus).

Een leidtouw zal 10 meter ver komen voor dat het breekt. Wanneer een leidtouw is verwijdert of breekt zal het vallen als een item op de locatie van de mob.

De meeste passieve mobs kunnen worden "geleashed". inclusief: paarden, wolven, katten, schapen, varkens, koeien, loeizwammens, kippen, en inktvissen. Het kan ook met ijzeren golems, sneeuwgolems, en Dorpelingen. Echter, dorpelingen kunnen alleen verbonden in multiplayer, maar als een speler de trade-Gui open heeft staan en de andere de villager wilt verbinden lukt het niet omdat maar 1 speler de trade-GUI kan openen (gecontroleerd). vleermuizen zijn de enige passieve soort die niet verbonden kan worden met een leidtouw, en elke mob met natuurlijke despawn (zoals de inktvis) zullen nog steeds despawnen als ze verbonden zijn, tenzij de mob een naamkaartje heeft.

Je kan het gebruiken om paarden door diep water te halen. Dit is handig, want je zal afstappen als het paard dieper dan 2 blokken gaat.

Het is niet mogelijk om vijandige mobs vast te binden met traditionele methoden, maar het kan gedaan worden door het modificeren van de region save files. Vleermuizen en spelers kunnen met deze methode nog steeds niet verbonden worden.

Mobs kunnen opgehangen worden als het verbonden het zich 7 blokken boven de grond zit. Deze factor geldt voor 1 en 2 blokken hoge mobs.De methode van de ophanging van mobs is een alternatief voor het toevoegen van hekken om te voorkomen dat een mob wegloopt . Echter , eenmaal opgehangen, is de waarschijnlijkheid dat een mob zal sterven na een val heel hoog , vooral als de omheining slechts het minimum van 7 blokken boven het oppervlak staat .

Dit kan hier http://www.youtube.com/watch?v=b4jqUuyS844 te zien
Als de speler is met een kabel aangesloten op een menigte , loopt door een onderwereld portal , dan loopt terug doorheen, zal de speler nog steeds de draden verbonden aan de maffia . Echter, als de menigte loopt in een onderwereld portal , de kabels zijn gebroken en liet als items in

Officiële release
1.613w16aAdded leads. They have no tooltip. Called “leashes” in the change notes.
13w16bLeads now have a tooltip.
13w18aLeads now have a crafting recipe.

Problemen met betrekking tot 'Lead' of 'Leash' worden bijgehouden op Mojira. Rapporteer problemen daar.

  • If you leash any mob and tie it to a fence then kill it, the knot will still exist. Making a way to double leads if you have an infinity enchantment on a Bow which is renewable via trading.
  • The lead can extend out to 5 blocks when tied between a fence post and a mob.
  • The lead is named as 'leash' in the texture file.
  • Untamed ocelots can be captured and tied up using a lead.
  • In Creative mode, players can leash mobs, pull the mob into the air and tie it to a fence post up high. However, the lead tends to break if the player moves upward too quickly.
  • Despite that the lead is made of string, it has the appearance of rope.
  • Even if you can see the lead, looking away from a leaded mob will cause the lead itself to become invisible (fixed as of 1.6.2).
  • Leashing farm-able mobs (E.G Pigs, Cows) seems to negate the function of wheat after releasing the mob.