Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

Mooshroom

Uit Minecraft Wiki
(Doorverwezen vanaf Loeizwam)
Mooshroom
Mooshroom.png
BabyMooshroom.png
Gezondheidspunten

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Spawnen

Paddenstoelenklimaat

Eerste verschijningen

PC Editie: Beta 1.9-pre1

Pocket Editie: 0.9.0

Xbox 360 Editie: TU7

Xbox One Editie: CU1

PS 3 Editie: 1.00

PS 4 Editie: 1.00

PS Vita Editie: 1.00

Wii U Editie: Patch 1

Laat vallen

Leer
(0-2)

Rauw rundvlees
(1-3, wanneer niet in brand)

Biefstuk
(1-3, wanneer in brand)

Rode paddenstoel
(5, scheren)

Ervaring
Doden van een volwassen Loeizwam
1–3
Fokken
1–7
Intern ID
PC
96
PE
16
Entiteit ID

MushroomCow

Loeizwammen (officieel: Mooshroom) zijn een speciale variant van koeien.

Spawnen[bewerken]

Loeizwammen spawnen op zwamvlokken in Paddenstoelenklimaten in groepen van 4 tot 8. Ze spawnen in geen enkel ander klimaat.

Babyloeizwam[bewerken]

Hoofdartikel: Fokken

Als één paar Loeizwammen tarwe wordt gegeven, zullen ze fokken en een baby creëren. Een Loeizwam kan niet met een koe fokken, zelfs als de koe eerst een Loeizwam was.

De groeitijd van een babyloeizwam kan met 10% worden verkort als er tarwe aan wordt gegeven.

Babyloeizwammen hebben geen paddenstoelen op hun rug. Die verschijnen pas wanneer de Loeizwam volgroeid is.

Drops[bewerken]

Loeizwammen laten 0 tot 2 leer vallen en 1 tot 3 stuks rauw rundvlees (of 1 tot 3 biefstuk wanneer het doodgaat als het in brand staat). Het scheren van een Loeizwam geeft 5 rode paddenstoelen en de Loeizwam wordt een normale koe. Wanneer dit gebeurt, geeft de koe het partikeleffect largeexplosion af. De paddenstoelen groeien niet meer terug als de Loeizwam eenmaal geschoren is. Loeizwammen laten ook 1 tot 3 ervaringspunten vallen wanneer ze worden gedood door de speler of getemde wolf.

Loeizwammen geven, naast melk, ook paddenstoelenstoofpot als er met een kom op de Loeizwam geklikt wordt.

Gedrag[bewerken]

Loeizwammen lopen meestal doelloos rond en soms ademen en loeien ze. Ze vermijden het vallen van kliffen, lopen in vuur en lava, maar voorkomen niet om in water te vallen.

Een Loeizwam volgt de speler als de speler tarwe in de hand heeft.

Loeizwammen zijn 1,4 blokken hoog en babyloeizwammen 0,7 blokken.

Geluiden[bewerken]

Loeizwammen hebben een aantal geluiden voor wanneer het niks doet, geraakt wordt, dood gaat, rond loopt, wordt gemolken en wordt geschoren.

Datawaarden[bewerken]

Loeizwammen hebben entiteitsdata waarin overige informatie staat beschreven over de mob. Hun entiteits-ID is MushroomCow.

Prestaties[bewerken]

Icoon Prestatie Beschrijving in het spel Vereist Eigenlijke vereiste (als het verschilt) Versie van Minecraft Xboxpunten Trofeetype (PlayStation)
Achievement-plain.png
Herbevolking Fok twee koeien met tarwe Koeiendoder Fok twee koeien of twee Loeizwammen Allemaal 15G Brons

Video[bewerken]

Geschiedenis[bewerken]

Officiële release
1.0.0 Beta 1.9-pre1 Loeizwammen toegevoegd. Ze konden niet worden gemolken met een emmer zoals met normale koeien wel kan. Rechts klikken op een Loeizwam met meer dan één kom in de stapel verandert de hele stapel in één paddenstoelenstoofpot.
Beta 1.9-pre2 Het fokken met een koe en een Loeizwam kan resulteren in óf een koe óf een Loeizwam. De nieuwe koe is meestal de soort aan wie je het eerst tarwe hebt gegeven.
Beta 1.9-pre3 Babyloeizwammen toegevoegd.
1.2.1 12w07a Loeizwammen kunnen niet langer fokken met koeien.
12w07b Hebben een nieuwe AI.
1.4.2 12w38a Nieuwe geluiden toegevoegd voor het rondlopen, schade oplopen en niks doen.
1.8 14w02a Groeitijd kan worden verminderd door tarwe aan een babyloeizwam te geven.
14w26b Loeizwammen hebben zwamvlokken nodig om op te spawnen van nature en monsterkooien en niet langer gras.
1.9 15w39a Loeizwammen zijn een klein beetje hoger (1,4 blokken hoog in plaats van 1,3; de baby's zijn 0,7 blokken hoog in plaats van 0,65 blokken).
Pocketeditie Alpha
0.9.0 build 1 Loeizwammen en babyloeizwammen toegevoegd.
Console-editie
TU7CU11.00Patch 1Loeizwammen en babyloeizwammen toegevoegd.
Loeizwammen kunnen worden gefokt door tarwe te gebruiken.
TU141.04Babyloeizwammen kunnen worden gespawnd door op Xbox360 LT.png te drukken op een volwassen Loeizwam met een spawnei.
TU31CU191.22Patch 3Groeitijd kan worden verminderd door tarwe aan een babyloeizwam te geven.
Geluiden geüpdatet.

Problemen[bewerken]

Problemen met betrekking tot 'Mooshroom' worden bijgehouden op de bugtracker. Meld problemen daar.

Trivia[bewerken]

  • De naam 'Loeizwam' is een samenstelling van 'loeien' (een werkwoord voor het geluid dat koeien maken) en 'zwam'.
  • In de Console Editie zijn er verschillende limieten voor Loeizwammen en koeien. Dit betekent dat als het koeienlimiet bereikt is, Loeizwammen niet meer kunnen worden geschoren. Als de speler het toch probeert, verschijnt er een foutbericht.

Galerij[bewerken]