We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Lucht

Uit Minecraft Wiki
Lucht
Sky1.png
Type

Niet-solide blok

Fysica

Nee

Transparant

Ja

Lichtsterkte

Nee

Explosieweerstand

0

Hardheid

0

Gereedschap

?

Vernieuwbaar

?

Stapelbaar

N/A

Brandbaar

Nee

Laat vallen

Zichzelf

Datawaarde

dec: 00 hex: 0x0 bin: 0

Lucht is letterlijk de afwezigheid van een blok. Lucht is eigenlijk geen blok en word meestal ook niet zo gezien. Lucht is helemaal transparant en kan alleen vernietigd of gemaakt worden door het plaatsen of het weghalen van andere blokken. Lucht en andere niet-solide blokken zijn de enige blokken waar de speler en andere mobs zonder mods of 'glitches' doorheen kunnen. Met als enige uitzondering de Enderdraak die door Obsidiaan, Bodemsteen en Endsteen kan bewegen.

Wolken[bewerken | brontekst bewerken]

Hoofdartikel: Wolken

Er zijn twee typen wolken. 2-dimensionale en 3-dimensionale. Bij Pre-Indev werden 2-dimensionale wolken gebruikt, terwijl bij Pro-Indev de 3-dimensionale wolken werden gebruikt, met de mogelijkheid om ze 2-dimensionaal te maken via de "Snel/Fraai" knop in het grafische gedeelte van de instellingen . Vanaf 1.9 Pre-release 5 kunnen wolken uitgeschakeld worden in de grafische instellingen. Wolken in Minecraft Pocket Editie zijn te vergelijken met de wolken die gebruikt werden in Pre-Indev.

Indev
? Lucht had invloed op vloeibare blokken die er horizontaal naast lagen. Als lucht naast een vloeibaar blok lag was er een kans van 2/3 dat het vloeibare blok zou verdwijnen waardoor er minder water overbleef en een kans van 1/3 dat de lucht zou veranderen in een vloeibaar blok waardoor er meer water ontstond.

  • Het is mogelijk te overleven zonder lucht, want de speler zal niet verdrinken of verstikt raken in andere niet-solide blokken(met uitzondering voor lava en water).